Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

viv77 schreef:Maak het werk ind e bak wat interessanter..laat haar maar eens veel overgangen en schakelen proberen, en dan schakelen met kleine stukjes..keer op keer..
Overgangen consequent aanpakken, niet binnen drie keer drijven in draf, tik en opnieuw..herhalen, herhalen , herhalen..
Ze zal moeten leren de "baas"te worden en door veel van dit soort werk te doen, leert zij strenger te worden, hij leert beter opletten en op het been te reageren..
En afwisselen met een balkje op de hoefslag, stukje galop( als het lukt) en dan draf en weer een stukje galop..
Probeer er plezier in te laten komen..succes!

Me_lodY schreef:sorry? ze kan wel buitenritten doen met hem hoor! dus dat gaat goed.
dus er is wel respect.
gaat om of het paard recht genoeg is, ik val in herhaling en niemand reageert.
is ook goed, maar het is wel een punt.
), maar ze doet het gewoon niet. Dit is hoe dan ook gewoon een vorm van eenkennigheid... hoezo zou ze gaan werken voor iemand waar ze totaal geen boodschap aan heeft? Nu ik haar meer dan 4 jaar heb kan ik er mee lezen en schrijven, maar dat is ook niet vanzelf gegaan.
Me_lodY schreef:niet iedere merens kan het, en ze zijn echt voor de trec ritten. vanwege hun grovere bouw, je moet ze heel goed kunnen rijden willen ze in een bak kunnen lopen.

Me_lodY schreef:viv77 schreef:Maak het werk ind e bak wat interessanter..laat haar maar eens veel overgangen en schakelen proberen, en dan schakelen met kleine stukjes..keer op keer..
Overgangen consequent aanpakken, niet binnen drie keer drijven in draf, tik en opnieuw..herhalen, herhalen , herhalen..
Ze zal moeten leren de "baas"te worden en door veel van dit soort werk te doen, leert zij strenger te worden, hij leert beter opletten en op het been te reageren..
En afwisselen met een balkje op de hoefslag, stukje galop( als het lukt) en dan draf en weer een stukje galop..
Probeer er plezier in te laten komen..succes!
galop kan alleen wanneer paard rechtgericht is, anders gaat ie zwalken

ik denk niet dat sporen met wielen een oplossing is voor dit gedrag. dit paard heeft geen respect voor de gene die er op zit en dit respect ontwikkelen kun je het beste via grondwerk / longeren. flink vooruit laten galoperen in de longeerring en daarbij stemhulpen gebruiken. deze zelfde stemhulpen ook op het paard gebruiken. JoCo schreef:Bedankt weeral voor alle nuttige tips! We gaan zeker aan het werk.
Op een ander paard kan dit meisje helaas niet rijden, maar het is ook niet de bedoeling van het op te geven.
Ze moet in de eerste plaats wat aan haarzelf werken, daar knelt vooral het schoentje, maar als je ziet hoe ze op persoonlijk vlak al opengebloeid is, echt chapeau!
En ons mormel, ik blijf erbij dat hij gewoon nog bezig is met haar te testen, en zijn grenzen niet kent.
Hij loopt zich echt niet dood voor mij hoor, gelijk hier op een bep moment geoppert wordt ... zo erg ben ik niet!

viv77 schreef:jemig zeg, wordt gewoon gebruikt als "koosnaampje", dus ik mag mijn fjord met deken geen "rollade"noemen?? ze verstaan het toch niet zeg ik altijd maar..
JoCo schreef:viv77 schreef:jemig zeg, wordt gewoon gebruikt als "koosnaampje", dus ik mag mijn fjord met deken geen "rollade"noemen?? ze verstaan het toch niet zeg ik altijd maar..
hahaha nu moet ik toch lachen hoor ... rollade ...![]()
Wat betreft mijn 'mormel' gebruik ... ik zeg dat hélemaal niet negatief bedoeld, integendeel zelfs!
Maar ja, dat kan je natuurlijk niet uit mijn schrijftaal afleiden ...
Enfin, 'mormel' is dus hier (Limburg-België) helemaal niet slecht ... tegen mijn merrie zeg ik ook 'onnozel trien'
of 'waar is mijn dik speklapke' als ze van de wei naar binnen moet (en ze is helemaal niet dik hoor)
schiet me nu maar meteen dood![]()
Beetje off-topic maar ik ben van mening dat een paard helemaal niet verstaat wat je zegt, hij merkt enkel aan je lichaamstaal hoe je het bedoelt. Dus als ik 'schatteke' zeg en hem daarmee een tik zou verkopen, is hij heus niet blij hoor ... En dit is een FICTIEF voorbeeld hoor