hoe sneller, hoe wijder de bocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Re: hoe sneller, hoe wijder de bocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:49

asjemenou schreef:
Dat was een antwoord op de stelling van TS dat alle pony`n een bocht van 5 meter moeten kunnen maken.
Maar dat kunnen ze dus niet, op sommige na dan.
Ik heb het dan wel over een fatsoenlijke bocht/volte.

En ik zeg dat mijn pony dat wel kan;).

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 17:53

asjemenou schreef:
cindyhil schreef:
De hoefslag volgen kan wel, maar ik kan dan bijv. nooit afwenden bij a/c dus dat wordt ook een probleem wanneer ik les ga nemen.

Kun je in een 20 bij 40 bak ook niet afwenden dan?
Nu maak je bochten van 10 meter, dus dan moet je in 20 x 40 bak toch wel op 10 meter af kunnen wenden?

Ja, dan kan het dus wel.. Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 17:55

Dan is er toch geen probleem?

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:21

Ja, als ik zo'n grote bak had zou het mooi geweest zijn ja.. Tong uitsteken

Over die 5m. bocht Tja, de meeste pony's die ik ken kunnen het ook, dus ik was ook behoorlijk zeker van mijn zaak. Knipoog
Maar het klopt dan denk ik wel dat het niet gewoonlijk is dat ze het kunnen.. Bloos

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:07

Maar anders vraag je toch of je een paar keer per week in de bak van de club mag rijden.
Het was toch ongeveer 10 min over de weg naar die bak toe. Dan kan je daar oefenen! Knipoog En vraag of een mak ander paard mee gaat of dat er iemand naast mee loopt.

en paarden kunnen makkelijk een volte van 10 á 5 meter maken het is maar net hoe los je paard in zijn lijf is en ontspannen is.
Je kan het ieder paard aanleren. Knipoog Ga maar eens op een volte oefenen. dus begin met een grote volte en ga die steeds kleiner maken, in draf dan zie je uiteindelijk dat je dus door een bocht van vijf meter ook door komt en dat als je een rustig en normaal tempo hebt dat je ook nog je paard kan wenden. Maar dat is een kwestie van trainen. Knipoog
cindyhil schreef:
Ja, als ik zo'n grote bak had zou het mooi geweest zijn ja.. Tong uitsteken

Over die 5m. bocht Tja, de meeste pony's die ik ken kunnen het ook, dus ik was ook behoorlijk zeker van mijn zaak. Knipoog
Maar het klopt dan denk ik wel dat het niet gewoonlijk is dat ze het kunnen.. Bloos
Laatst bijgewerkt door Kingsley2 op 17-04-08 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 11:11

Het is 10 minuten rijden zei je naar de ponyclub? En je paard is nog niet verkeersmak? Dan zou ik aan iemand vragen of ze met een paard dat al verkeersmak is naar je toe komt om naar de ponyclub te gaan. De meeste paarden pakken het goed op:).

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 14:38

Ja, ben al bezig met verkeersmak maken, maar het duurt nog wel even voordat ik er echt zelfstandig heen kan. Verder ken ik niemand (in de buurt) die mij kan helpen, dus moet het alleen doen.

Kingsley2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 14:28

cindyhil schreef:
Ja, ben al bezig met verkeersmak maken, maar het duurt nog wel even voordat ik er echt zelfstandig heen kan. Verder ken ik niemand (in de buurt) die mij kan helpen, dus moet het alleen doen.

kan je vader of moeder of een vriendin niet een paar keer mee lopen naar die bak?
Waar een wil is, is een weg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Knipoog

cindyhil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 15:14

Nee, mijn ouders houden niet echt van paarden en kunnen er ook niet zo goed mee overweg. De eigenaar van mijn verzorgpony heb ik ook al een aantal keer gevraagd, maar hij heeft nooit tijd. Er staat nog een andere pony bij m'n verzorgpony van een ander meisje. Daar rijd ik ook altijd mee, maar ze durft mijn verzorgpony niet goed vast te houden want als er iets mis gaat onderweg dan laat ze zo los. Haar eigen pony is heel schrikkerig, dus dat is ook geen oplossing. Verder ken ik niet echt mensen met een eigen pony die verkeersmak is en die ik zou kunnen vragen, dus ik sta er alleen voor.. Verdrietig