Halsverlenger of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Halsverlenger of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:55

En elastieken zijn niet "onder dwang"?

Ik begrijp vooral uit je verhaal dat je je pony al twee jaar hebt, eigenlijk de eerste twee jaar geen les hebt gehad, waarschijnlijk niet héél ervaren bent, maar dat je wel door hebt dat je pony niet lekker rond loopt.

Probeer het nu eerst maar eens met fatsoenlijke les. Geheid dat er wel verbetering komt en dan kun je op den duur altijd op aanraden en onder begeleiding van je instructeur nog naar een elastiek grijpen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:55

Een Osteopaat voor de rug kan ook helpen. Past het zadel nog wel goed?

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:56

is ook dwang. Dat het uitrekt wil niet zeggen dat er geen dwang bij komt kijken...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 12:57

Met elastieken kan hij tog nog veren? ik bedoel,, bij ons op de mangege hebben ze en tou aan een bit( aan t bit zit z'n longeer ding met 2 klikjes dr an.. ) die dan uiteinderlijk naar de singel loopt. dat vind ik dwang,de pony/paard kan dan niet meer omhoog met zijn hoofd

En weet je wat het ook is.
Mijn vader heeft een varkens fok bedrijf. hij is dus dagen lang in deweer
en ook opmaandag.
hij heeft af en toe geen eens tijd om mij naar de manege te brengen , dus doet mijn broer dat( 21 jaar) maar die heeft zijn trailer rijbeweis niet. dus eigenljk verboden Knipoog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 12:58

Citaat:
is ook dwang. Dat het uitrekt wil niet zeggen dat er geen dwang bij komt kijken...

Dat is waar, maar ik vind die teugel aan de singer wel meerdere dwang. niet waaar?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 12:58

maar ik probeer zo vaak mogelijk te gaan , elke keer wanneer mijn vader rijdt probeer ik met de trailer te gaan. !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:59

Elastieken zijn net zo goed dwang. Ze dwingen je pony in een bepaalde houding. Dat er wat rek in zit, zegt niets over of het paard ook in staat is te lopen hoe het paard dat eigenlijk zelf wil (namelijk kop in de lucht).

Vanwaar toch die haast om na twee jaar plotseling naar een elastiek te grijpen omdat je pony nu toch echt eens met z'n kop in de krul moet? Zorg gewoon eerst maar eens voor fatsoenlijke begeleiding.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:59

dat is een discussie over interpretatie.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:01

Als je pony gaat hangen op je elastiek (ertegenin gaan) ipv de hand volgen (wat hij nu ook al niet doet) ben je alleen maar verder van huis.
Dan kan je dalijk nooit meer zonder elastiek, lijkt me ook niet echt de oplossing.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:03

Ik denk dat ze niet wil gaan luisteren.. Denk dat er weer een pony naar de knoppen gaat doordat er niet naar de goedbedoelde adviezen word geluisterd.

Ik snap alleen niet waarom TS een topic start als ze toch geen goed advies wil hebben.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:05

Tallie_Ho schreef:
Ik denk dat ze niet wil gaan luisteren.. Denk dat er weer een pony naar de knoppen gaat doordat er niet naar de goedbedoelde adviezen word geluisterd.

Ik snap alleen niet waarom TS een topic start als ze toch geen goed advies wil hebben.

inderdaad. mee eens.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:05

Tallie_Ho schreef:

Snap 't ook niet echt. Madame heeft voor zichzelf toch al besloten dat er een elastiek moet en zal komen en wellicht koopt ze er maar direct een pessoa bij ook nog (weer iets waarvan ze heeft gehoord dat het wel 'ns zou kunnen helpen). Beetje jammer. Verdrietig

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:06

alle soorten hulpstukken gaat met dwang.
de reden dat ik voor elstiek had gekozen was om het simpele feit dat het meerekt dus zij zich kan corrigeren mocht ze zich verstappen of struikelen. dit kan niet als je ze helemaal vastzet.

ts. als ik je een advies mag geven......gebruik niks geen hulpstukken. ga eerst kijken of je bit goed is en laat het gebit eens nakijken. als de tandarts er is vraag welk bit je het beste kunt gebruiken. die kan meer zien.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:16

Die pessoa weet ze niet wat het is.

Ik zou echt begeleiding gaan zoeken die je kan helpen bij het losmaken van je paardje. Iemand die je kan helpen bij het longeren en rijden en niet je huidige instructeur!
Zoek een verzorgster die weet waar ze over praat?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 13:37

Ik vind het alleen maar fijn dat jullie mij advies geven , maar zoals jullie reageren als ik weg ben is een beetje bot. en ik heb niet besloten om een halsverlenger te kopen, en Mijn pony loopt ontspannen, ik vraag alleen Maar hulp wat ik beter kan doen. ik weet jullie proberen te helpen, maar wat jullie allemaal zeggen komt een beetje bot over. Ik heb ongeveer half jaar geleden nog na laten kijken voor tanden, bit heb ik nog nieuw. Is ook goed. en past. Zadeltje past. Ik heb alleen het gevoel dat mijn pony die hulp wel kan gebruiken. als jullie willen kan ik een foto geven.

Houd alsjeblieft de reacties een beetje netjes en aardig. ik krijg hier een beetje het gevoel van dat ik niks goed doe. en volgends mij doe ik dat wel. en jullie weten toch niet de rest van het verhaal? Dus ik vraag vriendelijk om alleen over Het onderwerp te praten wat ik gevraagt had. dus niet over instreckteur .. Nougoed. bedankt alvast..! Knipoog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 13:37

En dan nog. ik wil er niet me rijden , maar alleen longeren , en volgends mij kan dat geen kwaad om haar halsspieren sterker te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:39

Chikkie96 schreef:
Hek vorige week al gevraagt;) EN daar komt nog bij , dat Gipsy(mijn pony ) nooit naar beneden loopt, jullie kunnen dat dan niet zien ( whaha) maar ik zie wel dat dat ook nooit zal gebeuren , ze is daar heel stroef in, en heel sterk. met lichte contacten kom je dr niet eens , heel vervelend. en wil niet dat ze onderdwang naar beneden loopt, daarom de elastieken Knipoog

Waarom dan ook nog eens de halsspieren sterker maken zoals je nu zegt te willen doen? Ze moet soepeler, gevoeliger worden, niet sterker...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 13:40

Met sterk bedoel ik dat ze zich stevig verzet bij iets dat ze niet wilt. en dan doet ze haar hooft omhooog. krijg haar dan het eerste kwartier niet ontspannen,, Maar daar gaat het niet om..

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 13:52

heeft de tandarts dit bit ook gezien?
ik begreep trouwens uit jouw verhaal dat je ermee wilde gaan rijden en dat je pony met longeren altijd ontspannen loopt?
als je pony met z'n hoofd omhoog loopt nadat hij in verzet is geweest moet je proberen de rust er weer in te brengen. blijven proberen. lukt het niet.....jammer. lukt het wel ....super belonen en daarna stoppen met de oefening. altijd afsluiten als je pony iets goeds heeft gedaan. dit is voor je pony prettig en voor jou ook.

meloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 14:13

als je het met een halsverlenger gaat doen doe het dan elke week iets strakker niet in een keer heel strak want dan heb je groote kan dat die last van zijn rug krijgt
sterkte er mee
gr.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 17:51

Hallo dametje,

Ik denk dat je gewoon beter eerst de lessen af kan wachten voordat je dingen gaat ondernemen!
Resultaat zie je gewoon niet meteen.
Jij hebt het denk ik ook wel dat je te snel resultaat wilt zien.Maar dit gebeurd alleen niet altijd.

Als het na een tijdje nog niet lukt kun je toch w(instructeur.) om tips vragen. Die zou het vast wel weten!
Je bent nu pas weer echt gaan serieus rijden.
Pak dit steeds een klein beetje op. Niet alles in 1 keer. Knipoog

Ik heb er verder ook niet heel veel verstand van, maar dit is wat ik nu denk op het moment.

Sievra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 21:21

Laat eens naar het zadel kijken en check of het bit correct is! Vaak zit daar het probleem. Een paard loopt van nature naar beneden en geen sterren te kijken, Is alles goed en is ook de rug van je paard ok, dan kan je onder begeleiding gebruik maken van een hulpteugel, eventueel een halsverlenger. Maar sluit eerst de andere dingen uit! Succes Knipoog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 14:39

Lovelygirly@ Sorry hr , Maar k heb wel zoiets van dat het nou op eengegeven moment wel kan.,, En ikv raag ook redenen : aan iedereen hier waarom ik het wel of niet kan gebrruiken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 14:39

Meloetje@ nee dat snap ik. zal ik ook zeker doen
En wyona@ ik ga dr niet me rijden , sobiso de eerste pr weken niet. Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:40

Sievra schreef:
Laat eens naar het zadel kijken en check of het bit correct is! Vaak zit daar het probleem. Een paard loopt van nature naar beneden en geen sterren te kijken, Is alles goed en is ook de rug van je paard ok, dan kan je onder begeleiding gebruik maken van een hulpteugel, eventueel een halsverlenger. Maar sluit eerst de andere dingen uit! Succes Knipoog

Daarom heeft Maanling as zondag een afspraak met Ingrid!