Hoe paard ''aan de hand'' maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sisco4life

Re: Hoe paard ''aan de hand'' maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 19:15

Zo, volgens mij ben ik goed bezig Ja
Wij hebben achter een stuk land van 1km lang, smalle strook, ene kant bos, andere water. Daar ben ik nu aan het trainen. Ik stap en hou om de 10m ongeveer halt. Ik zorg dat ik elke keer als hij het braaf doet hij een stukje appel krijgt, een goedzo en een aai. En hij pakt het super op Ja Soms let hij helemaal niet op, dan maak je je zwaar en reageerd hij niet, dan krijgt ie wel een korte ruk aan de teugels, dat hij op moet letten...Vrees dat dat wel de doeltreffendste manier is bij mijn paard aangezien het kennelijk puur om consentratie gaat Dromen

Ik ben iig blij met de vooruitgang! Fijn dat er altijd bokkers klaar staan om andere te helpen en/of raad te geven! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:19

Kun je hem op dat moment niet een klik met de ton geven, of een let op! met je stem?
Desnoods een tikje met de zweep. Persoonlijk zou ik het attent maken niet op de hand gaan zoeken Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:13

Het gaat nu nog gepaard met een hooo! Maar hij moet wel leren dat een halve ophouding is achterhand erbij, dat doet hij niet op ho Lachen