vaak rijden met slof/roltrens slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: is bijna elke dag met slof teugel/troltrens hoe je ook schri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:12

Ik begrijp nog steeds erg weinig van je tekst.
Wat je nu schrijft is dat de slof eigenlijk te los hangt omdat je bang bent dat deze inwerkt op het paard. Mijn vraag is waarom gebruik je de slof dan?
Longeren is een basisvaardigheid die een paard hoort te leren in zijn opvoeding. Ik zou dus in ieder geval heel goed gaan oefenen met longeren (ik raad je het boek longeren met lammert haanstra aan). Je paard hoort dat gewoon te leren. Zeker voor het opbouwen van spieren en het corrigeren is longeren een idee en dan met name longeren met dubbele lijnen, al zou ik in jouw geval me eerst beperken tot een enkele lijn onder de kaak bevestigd.
Je schrijft dat ze een blokkade in haar achterhand heeft ook daar kan je voor longeren maar het is ook een idee om een consult aan te vragen bij een tellington therapeut, deze kan met een bodywrap het paard zich meer bewust laten worden van de achterhand waardoor blokkades verminderen en het paard de achterhand actiefer gaat gebruiken, ook het aantikken neemt hierdoor af.

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 16:49

ik gebruik de slof gewoon hij werkt ook goed heb gewoon losjes vast niet te strak en longeren heeft ze nooit gehad in de opvoeding omdat het gewoon niet geleerd is om nu te leren heeft gewoon geen zin om te longeren omdat ze totaal niet snapt en ze heeft altijd gewoon lekker buiten gereden en nooit mee gelongeerd dusja beetje onzin om te doen. Als ik zelf ook nooit doe ook niet nicks om geef om longeren het is meschien goed voor je paard voor de spieren enzo en de achterhand .Hoe ik nu rij met der is ook gewoon, goed dan gebruikt ze ook de achterhand en de spieren. ( welke spieren maargoed) aftoe eens in de bak niet veel ik reed altijd mee buiten en aftoe is de bak dan was alleen voor mezelf om voor me zit te houden en oefeningen te doen verders ook niet. Rij ik ook veel in de bak. Ik rij liever dan dat ik longeer, ik snap jou uitleg ook wel en je begrijpje ook. mijn tekst opzicht voor mijn gevoel harstikee duidelijke.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:55

manic schreef:
Helpen troltrensen ook tegen bakkabouters, of is dat weer ander volk?

ROFL

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 16:58

Maar uh....leg mij nou eens in het kort uit wat je met de slof denkt te bereiken?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:06

Rockstar19 schreef:
ik gebruik de slof gewoon hij werkt ook goed heb gewoon losjes vast niet te strak en longeren heeft ze nooit gehad in de opvoeding omdat het gewoon niet geleerd is om nu te leren heeft gewoon geen zin om te longeren omdat ze totaal niet snapt en ze heeft altijd gewoon lekker buiten gereden en nooit mee gelongeerd dusja beetje onzin om te doen. Als ik zelf ook nooit doe ook niet nicks om geef om longeren het is meschien goed voor je paard voor de spieren enzo en de achterhand .Hoe ik nu rij met der is ook gewoon, goed dan gebruikt ze ook de achterhand en de spieren. ( welke spieren maargoed) aftoe eens in de bak niet veel ik reed altijd mee buiten en aftoe is de bak dan was alleen voor mezelf om voor me zit te houden en oefeningen te doen verders ook niet. Rij ik ook veel in de bak. Ik rij liever dan dat ik longeer, ik snap jou uitleg ook wel en je begrijpje ook. mijn tekst opzicht voor mijn gevoel harstikee duidelijke.

Leg nu eerst eens uit waarom je niet normaal Nederlands schrijft, want je fouten zijn wel heel dramatisch! Ben je doof misschien, of ben je gewoon te lui om de tekst die je schrijft even goed over te lezen? In het eerste geval begrijp ik het in het tweede niet.
Wat betreft je vraag....ja in jou geval kan het behoorlijk kwaad als je elke dag met een slofteugel rijdt, want ik heb een donkerbruin vermoeden dat je totaal niet weet hoe je die moet gebruiken. En het paard snapt het longeren niet zeg je...dan is het jou taak om hem dat te leren.
Ik zou dus zo snel mogenlijk de hulp van een ervaren persoon in roepen om je erbij te helpen.

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:39

normaal nederlands??ik ben gewoon nederlands ik ben niet doof of te lui!
lees me tekst altijd over 2x zelfs dus k rij NIET elke dag met de slof. ik rij nu zonder de slof om beetje bui om met dat de slof te rijden ik ben nu met zelf bezig even niet me paard. ik ben nicks verpilcht om aan te leren bij me paard het mijn paard. Ik ben totaal geen dressuurruiter die wedstrijden wilt rijden geef geen bal om ben recatieruiter die graag in het bos rijdt en ik heb les van een ervarenruiter dus die hulp heb al ik heb altijd hulp gekregen van ervarenruiters ,die mij goed hebben geholpen.
Ik geef ook nicks om longeren, ik rij liever gewoon

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:40

Ik snap er ook niets van!

En ik zou ook eens beginnen met je paard te leren aan de longe te lopen en een goede instructeur te zoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:42

En ik dacht nog wel dat mijn spelling slecht was...

Gewone trens gebruiken (dus geen rollen of hefboomwerkingen of wat ook), geen slof.
Met longeren kun je een hulpteugel gebruiken.
De rest is alleen maar op te lossen met goede les.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 17:50

Een goede instructeur zou jou niet met slof laten rijden.
Geloof dat je geen idee hebt hoeveel schade je, bij verkeerd gebruik,kunt aanrichten met dat ding!

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 17:57

Sankzzzz schreef:
Ik snap er ook niets van!

En ik zou ook eens beginnen met je paard te leren aan de longe te lopen en een goede instructeur te zoeken!

mijn spelling schijnt niet goed zijn heb ik het .........bit aan. kan zelf nog lezen ik lees ook 2 keer door voor dat het plaats dus
.........................................................
Ik heb een goeie instruteur dus die geef harstikee goed les aan mij en verders nicks verkeerds mee
en longeren dat heb al 349 x gezegt Boos! Nors opkijken dat heeft paard nog NOOIT geleerd en NOOIT Boos! Nagelbijten / Gniffelen gesnapt heb al paar gekeerd geprobeerd en heeft nicks opgeleverd ze zelfs door een beroepsruiter gelongerd ging al bijna niet. dus ik hoef paard ook niet te leren het mijn paard niet die van Jullie. Ik zelf wel wat het beste voor mijn paard is, ik rij niet elkedag met de slof gewoon in les alleen en soms tussendoor als ik voormezelf rij.verders ook niet snapt ook wel dat jullie het goed bedoelen tegen over mij ik heb iets van longeren heeft geen enkele zin bij mijn paard .waarom het dan doen?
en mijn spelling is meschien niet heeel goed ik snap zelfs nogwel wat der mee bedoel.
Ookal heb zelf getypt ,ik gebruik de slof niet verkeerd anders had alleen commetaar gekregen, van andere mensen die hebben nicks gezegt derover zelfs een beroepsruiter heeft nicks overgezegt ken je nagaan ik nicks verkeerds mee doen heb harstikee zachte hand en geen harde hand. Alleen van je slof verkeerd kan gebruiken,en slecht is voor je paard dat weet ik zelf ook wel. Ben niet achterlijke...
ben geen beginger die met slof rijdt hoor heb welleens vaker mee gereden ookal zelfs met hackemore dat ding vindt ik zelfs nog ergere heb helemaal iets van doe nicks met de teugel omdat ik bang ben dat ik verkeerd doe. dan slofteugel vindt ik nog vriendelijkeree dan een hackemoretje.das mijn mening.

Ps.
En ik rij met dubbele gebroke bitje geen andere bitje omdat ze niet nodig heeft.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:09

Verdrietig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:11

kansloos, hier steek ik geen energie in. Als TS zelf niet de moeite wil doen om een normale tekst te schrijven en bovendien alleen maar wil horen dat het geen kwaad kan om met slof/troltrens te rijden, verspil ik er geen tijd aan Doei, doei

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 18:12

juksz schreef:
Een goede instructeur zou jou niet met slof laten rijden.
Geloof dat je geen idee hebt hoeveel schade je, bij verkeerd gebruik,kunt aanrichten met dat ding!

ik iets verkeerd doen met een slof jahoor ik rij heel me paard kapot Nou goed! Boos! Boos!
tuurlijkee niet dat doe ik niet. Zo lomp en achterlijke ben niet Boos!
goede les kreeg ik dus hoef geen andere te zoeken.

ik heb meschien een grote mond nu dat kan mij aan het....bit verkere. Boos! Boos!
dat komt omdat het bui om te horen over longeren wat 349 keer heb gezegt dat totaal niet gaat.heel vaak heb uitlegt waarom niet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:15

en dat is dus onzin. Je kunt ieder paard leren longeren, ook op latere leeftijd. Dat jij dat niet wil horen, is wat anders Knipoog maar als je net zo lomp op je paard reageert als je dat hier doet, snap ik best dat dat niet lukt.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:16

Rockstar19 schreef:

Ik gebruik de slof gewoon. Hij werkt ook goed. Ik heb hem gewoon losjes dus vast niet te strak. Longeren heeft ze nooit gehad in haar opvoeding ,omdat het haar gewoon niet geleerd is. Om dat nu te leren heeft gewoon geen zin ,omdat ze hettotaal niet snapt. Ze heeft altijd gewoon lekker buiten gereden en er is nooit mee gelongeerd , dus ik vind het een beetje onzin om te doen. Ik longeerd zelf ook nooit en geef er ook niets om. Ook al is het misschien goed voor de spieren en de achterhand .Hoe ik nu rij met haar vind ik goed, dan gebruikt ze ook de achterhand en de spieren. ( welke spieren maargoed) af en toe reed ik eens in de bak, maar ik reed altijd meer buiten. Als ik in de bak reed, dan was dat meer voor mezelf om aan mijn zit te werken en om oefeningen te doen.Verder ook niet. Rij ik ook veel in de bak (dit snap ik niet) . Ik rij liever dan dat ik longeer. Ik snap jou uitleg ook wel en dat begrijp je ook.
Mijn tekst is opzicht voor mijn gevoel hartstikke duidelijk.

Bedoel je dit misschien?

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 18:17

Lielle schreef:
kansloos, hier steek ik geen energie in. Als TS zelf niet de moeite wil doen om een normale tekst te schrijven en bovendien alleen maar wil horen dat het geen kwaad kan om met slof/troltrens te rijden, verspil ik er geen tijd aan Doei, doei

kansloos???oja denk je dat?? das heel fijn voor je en heeel wat voor je dat druft te zeggen zomaar dat je met eigen paard of wat bemoeit prima ga niet mijn in zeik zitten omda je denk ik de slof verkeerd gebruik??
het is alleen vraag wilt niet zeggen dat ook werkelijke doe! verkeerd rijden met een slof..
echt......dressuurruiters...vreslijkee..mensen. denken dat ze alles beter weten.. ik heb nog recpet voor een springerruiter en westernruiter. maar dressuurruiters..iel...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:18

beter lezen, het is kansloos om op jou te reageren of je tips te geven Knipoog Overigens zou ik je wel aanraden om even in mijn profiel te kijken, mss kom je nog voor verrassingen te staan *LOL* Ik ben wat minder dressuurruiter dan jij denkt Knipoog

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:20

annepaardoes schreef:
Rockstar19 schreef:

Ik gebruik de slof gewoon. Hij werkt ook goed. Ik heb hem gewoon losjes dus vast niet te strak. Longeren heeft ze nooit gehad in haar opvoeding ,omdat het haar gewoon niet geleerd is. Om dat nu te leren heeft gewoon geen zin ,omdat ze hettotaal niet snapt. Ze heeft altijd gewoon lekker buiten gereden en er is nooit mee gelongeerd , dus ik vind het een beetje onzin om te doen. Ik longeerd zelf ook nooit en geef er ook niets om. Ook al is het misschien goed voor de spieren en de achterhand .Hoe ik nu rij met haar vind ik goed, dan gebruikt ze ook de achterhand en de spieren. ( welke spieren maargoed) af en toe reed ik eens in de bak, maar ik reed altijd meer buiten. Als ik in de bak reed, dan was dat meer voor mezelf om aan mijn zit te werken en om oefeningen te doen.Verder ook niet. Rij ik ook veel in de bak (dit snap ik niet) . Ik rij liever dan dat ik longeer. Ik snap jou uitleg ook wel en dat begrijp je ook.
Mijn tekst is opzicht voor mijn gevoel hartstikke duidelijk.

Bedoel je dit misschien?

WOW! Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:22

hihi...

Meisje, als jij zulke goede les had als je hier beweert, dan liep je nu niet tegen deze problemen op. En kreeg je ook wel fatsoenlijke oplossingen aangedragen door je instructeur...ook betreft longeren.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:23

Meisje meisje,doe toch rustig aan!
Als jij zeker weet dat je het goed doet hoef je jezelf toch niet zo grof te verdedigen??

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 18:34

runningkawa schreef:
hihi...

Meisje, als jij zulke goede les had als je hier beweert, dan liep je nu niet tegen deze problemen op. En kreeg je ook wel fatsoenlijke oplossingen aangedragen door je instructeur...ook betreft longeren.

heb sinds vorige jaar een paard wat altijd me verzorgpaardtje is geweest en kom nu pas achter dat ze verpest is naar al die jaren .
Ze aan het bij komen wat was ze eerst helemaal ingevallen door omdat ze op zaagsel heeft gestaan en ze redelijke dikker aan het worden. Ik heb nu pas een sinds een maandtje echt les met der heb daarvoor aftoe les gehad en altijd in het de bos gereden wat ik het liefst doe met der.
Het gaat niet zo snel ik doet gewoon lekker rustig ik meen tijd ook voor ik vraag van me paard ze inkeer alles goed doet voor mij paart doet ze maand over of paar weken heb geen haast bij ze loopt ook geen wedrijden daar ze niet geschikt voor ze alleen geschikt voor bosritjes en les maar geen wedstrijden want dan had een ander paard moeten menen als ik zo graag had gewild dat wil ik niet omdat daar nicks om geef.
Hoe dan helpen dat ik opeens allemaal zo moet doen volgens jullie longeren enzo .. en zit ik me maar grof te doen. dan doet ik maar ben eigenwijs da niet wil luisteren. ik ben rustig ik zeg gewoon mijn mening is al verboden hier om je zelf mening te zeggen??

heheh eindelijke zeg sjongee.. weet zelf dat ik goed doe en nicks verkeerd doe als denk dat verkeerd doe dan vraag het gewoon even iemand ik tewijfel ook welleens van of het zelf goed als ik niet goed is wel goed zeggen ze als ik vraag. als helemaal niet goed dan krijg ik gewoon te horen en waarom het niet goed doe.
Laatst bijgewerkt door nickss19 op 05-04-08 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:40

TS als je eerst nou eens normaal ABN typt dan snappen de mensen teminste wat je zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:41

-Dat ze verpest was merkte je niet toen je haar verzorgde?
-Mijn paarden staan ook op zaagsel maar zijn niet ingevallen, zou ook niet weten wat dat met elkaar te maken heeft.
-Je hebt pas net les, je doet rustig aan, maar toch rij je al met hulpmiddelen?
Ik kijk wat anders tegen rustig aan doen aan.

En je mening mag...maar het moet wel een beetje ergens over gaan... krijg nu het idee dat je zomaar wat roept en op alles wat er als tips gegeven wordt tegen in schopt.

Verder zijn je berichten nog steeds met veel moeite te lezen...maar jij verwacht wel dat andere die moeite voor jou doen.
Ik ben zelf ook slecht in de taal en de spelling. Toch heb ik het idee dat mensen mijn berichten wel kunnen lezen. Maar ik doe er wel moeite voor.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 18:46

runningkawa; vindt het moedig van je! Vork

nickss19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 19:07

runningkawa schreef:
-Dat ze verpest was merkte je niet toen je haar verzorgde?
-Mijn paarden staan ook op zaagsel maar zijn niet ingevallen, zou ook niet weten wat dat met elkaar te maken heeft.
-Je hebt pas net les, je doet rustig aan, maar toch rij je al met hulpmiddelen?
Ik kijk wat anders tegen rustig aan doen aan.

En je mening mag...maar het moet wel een beetje ergens over gaan... krijg nu het idee dat je zomaar wat roept en op alles wat er als tips gegeven wordt tegen in schopt.

Verder zijn je berichten nog steeds met veel moeite te lezen...maar jij verwacht wel dat andere die moeite voor jou doen.
Ik ben zelf ook slecht in de taal en de spelling. Toch heb ik het idee dat mensen mijn berichten wel kunnen lezen. Maar ik doe er wel moeite voor.

.en mijn onduidelijke nederlands dat komt beetje moeite mee heb om het goed te schrijven ik kan zelf wel lezen..maargoed.
....................................

1.
ik heb op een stal gestaan die over is gaan op zaagsel dat heeft mijn paard als straf gehad omdat ze altijd op stro stond en de altijd stal leeg at te dik was volgens hun ze was ook aftoe te dik vondt nooit zo erg wat heb liever te dik dan een haflinger dat te mager is
ze nu eigenlijke weer beetje op eigendikte niet helemaal ze staat nu lekker op stro en ze krijgt goed te eten en drinkt ook goed.
2
ik ben iemand die zozo altijd rustig, doet en niet haastig is met dingen
dat ze dingen nog niet goed snapt dat met der ook niet kwalijk, wat zijn allemaal om iets te leren
paard heeft daar moeite mee nou, vindt dan helemaal niet erg.
Achterwaarts vindt ze ook moeilijk dat ze nu ook redelijke goed achterwaarts wel moeite ze doet het toch het.
Ze geen prefect dressuurpaardtje ,dat hoeft ook niet want daarvoor heb haar ook niet gekocht heb gekocht omdat ik om haar gaf en hou heel van het beste met haar heb en haar ook tijd geef iets te leren opeen rustige manier.
En niet snel en hardhandig of iets,en slof tja kan niet veel aan doen dat moet/mag rijden doet het liever ook niet.
Een paard in krul trekken dat hoort niet weetzelf ook wel het is niet anders nu,kan veel aan doen