Paard wil niet wijken voor druk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sagamore

Re: Paard wil niet wijken voor druk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:58

Het is waar wat anne14 zegt,,
Je moet gewoon kijken naar waar je wil rijden, lichte binnenstelling houden, binnenbeen naar achteren leggen en drukken....
Dit vereist natuurlijk heel veel oefening!! Let ook op dat het paard niet alleen op de voorhand gaat wijken en het zo ook gaat leren!!

Succes

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 21:34

dorientjuh schreef:
heb je mijn eerste stukje uberhaupt wel gelezen? Daar staat t namelijk in beschreven.

Ja, maar dat was al even uit mijn gedachten gegaan.
Vandaag geoefend met de paarden. De ene snapte het heel vlug met behulp van een snoepje en deed het na een paar keer puur op mijn stemcommando. De andere, de merrie waar het om gaat gaat opzij met mijn handdruk wanneer ik een beloning heb maar zonder gaat het heel wat moeizamer.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:19

Je moet niet wijken met je been, of althans niet alleen máár met kuitdruk.
Ook kijken naar het punt waar je heen wilt! dus als je bijvoorbeeld op de A-C lijn rijdt,
en je wilt gaan wijken naar K, dan kijk je tijdens de hulpen die je geeft naar dat punt.
Je draait dan onbewust je lichaam die kant op, waardoor het evenwicht anders komt te liggen.
Ook met je handen een beetje de kant uit sturen waar je heen wilt, en dan uiteindelijk nog je been eraan als extra hulp!
Wat ook wel eens wil helpen is even de zweep in de hals leggen, niet slaan of een tikje, maar hem als het ware naar de kant toe 'drukken' waar je heen wilt!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 09:59

Waar je op moet letten is dat als je bijvoorbeeld naar links wijkt, je rechtop blijft zitten, ik maakte dan vaak 'een knik' in mijn linkerzij waardoor ik scheef zat en hij niet goed meer reageerde, sinds ik bij het wijken rechtop blijf zitten gaat het super Lachen

marritpiebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 14:08

Wanneer ik mij been aanleg duwt ze alleen maar terug of doet ze helemaal niets. Heb eens getest wanneer ze stilstaat men rechterbeen aan te leggen en ze stapt gewoon naar rechts. Hoe los ik dit nu op?

duw jij je been aan? of schop je?
je moet vooral niet gaan schoppen! eigenlijk moet het paard al zijwaarts gaan zodra je je been naar achteren doet.
maar met paarden dei het nog moeten leren kan het wat moeilijker zijn dan gaan ze of terug duwen of sneller lopen of ze doen gewoon hellemaal niks.ik heb het mijn paard geleerd met eerst vanuit stilstand en daarna met mijn been naar achter en hij reageerde daar neit op teon heb ik het een keertje met sporen gedaan(niet priukken of zo) en toen reageerde hij wel dus ik gelijk klopje gegeven en de andere keren deet hij het ook zonder sporen en nu zijn we zover dat we het in stap draf en galop kunnen.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:13

Geef kleine tikjes achter de kuit
zo heb ik het geleerd van een Z-amazone
ze zal vanzelf veel sneller gaan reageren