Pony beter bij me houden..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

33Bonita33

Re: Pony beter bij me houden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:31

feliciaa schreef:
Ja ze krijgt 's ochtends en 's avonds een halve kilo basis brok en 's ochtends en 's avonds 2 plakken hooi..
Ik vind 2 uur ook niet echt veel maar er is helaas weinig aan te doen, als ik vraag of ze langer buiten mag zegt de pensionstalhouder dat ik haar dan zelf buiten moet zetten en er is in de buurt niet echt iets beters, of het word metteen 100 euro duurder en dat willen m'n ouders ook niet. Ik probeer haar dus ook zo lang mogelijk uit haar stal te laten als ik bij haar ben..

oke Lachen
tsja lastige situatie..
ga je wel elke dag rijden, longeren of iets dergenlijks?
en van je voeding is niks te zeggen dat is prima Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 21:33

ik rijd haar 3 keer in de week daarnaast longeer ik 1 of 2 keer in de week en de rest laat ik haar of los in de bak of ik ga met dr wandelen en laat haar dan aan de hand even grazen, zodat ze alvast went aan het gras en straks als ze in de wei gaat minder kans heeft op koliek..
Laatst bijgewerkt door feliciaa op 29-03-08 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

33Bonita33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:36

feliciaa schreef:
ik rijd haar 3 keer in de week daarnaast longeer ik 1 of 2 keer in de week longeer ik haar en de rest laat ik haar of los in de bak of ik ga met dr wandelen en laat haar dan aan de hand even grazen, zodat ze alvast went aan het gras en straks als ze in de wei gaat minder kans heeft op koliek..

oke, sja het is jammer dat ze niet wat langer naar buiten zou kunnen, maar is niks aan te doen.
ik zou zeggen, gewoon met longeren op je stem gaan leren terugkomen, en onder het rijden je eigen zwaarder maken als ze rustiger moet, veel figuren rijden en laat haar maar werken.
meer weet ik er ook niet op te zeggen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 09:16

Doet me denken aan een tip die ik eens kreeg. Wees haar voor, zet haar aan het denken. Door bv veel oefeningen achter elkaar te rijden en ploteseling afwenden etc. Dan moet ze het koppie wel bij jou houden.

Even oftopic: ik meende dan buitenstalling goedkoper was dan binnenstalling?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 13:51

Dat klopt maar dan staat ze in zo'n vieze gore drekboel dat ik haar daar ook niet in wil hebben, ze is al een pony die gemakkelijk over haar heen laat lopen in een kudde dus laat staan als ik haar daar tussen zet, dan krijgt ze zometeen helemaal geen eten meer..
Ik probeer zoveel mogelijk oefeningen met haar te doen, maar het probleem is ik voel het niet aankomen, ze springt van het ene op het andere moment aan in galop waardoor ik haar dus heel moeilijk voor kan zijn..

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 13:32

Iemand nog tips?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:02

kun je haar niet terug nemen op je zit?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 14:03

nee, althans het lukt wel maar zodra ik dan weer ontspan gaat ze weer, dan blijf ik dus net zo bezig als nu, de hele tijd terug nemen..