Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

spettic schreef:Citaat:vooruit slaan en schoppen helpt amper hij reageert soms niet eens op mn zweep
Laat dat oude beestje die nu eenmaal die gewoonte heeft toch gewoon poepen.
En idd, gewoon lachen en verder rijden.
Ben je nu zo ambitieus ingesteld dat hij koste wat kost door moet lopen en anders de zweep erover?![]()

speedy66 schreef:Ik hoop voor degene "ervaren ruiters" dat ze het nooit mee gaan maken omver gereden te worden door een auto, vrachtauto of trein omdat ze vinden dat het "moet kunnen" dat hun paard blijft stil staan omdat hij/zij moet poepen.
speedy66 schreef:Ik hoop voor degene "ervaren ruiters" dat ze het nooit mee gaan maken omver gereden te worden door een auto, vrachtauto of trein omdat ze vinden dat het "moet kunnen" dat hun paard blijft stil staan omdat hij/zij moet poepen.
heiditjj schreef:Ja al die proefjes zijn ook zo belangrijk
Waarom zou je je paard door laten lopen als hij het stilstaand veel prettiger vind? anders zou hij wel doorlopen.
Als jij moet poepen ga je toch op de wc zitten ofzo? Jij loopt dan toch ook niet door? Als een dier iets doet heeft hij daar een reden voor, en hiermee bedoel ik niet dat jou paard zo anders is dan dat van alle anderen. Maar dat het voor paarden kennelijk redelijk onprettig is om lopend te moeten poepen. En de mate van hoe onprettig ze dat vinden verschilt per paard.
Daarnaast zijn er ook nog paarden die het vreselijk vinden om spetters pies of poep tegen hun benen te krijgen, ja dan gaan ze stilstaan tijdens het poepen zodat ze schoon blijven.
Maar we hebben alles over voor een proefje! Blijf maar slaan!

darkmoona schreef:ik ken het probleem,
Pony waar ik op rijd doet het ook.
Voordat hij moet poepen gaat hij heel krampachtig lopen met zijn achterbenen, is niet voorwaarts en in 1 keer staat hij stil.
Hij is niet vooruit te krijgen.
Lastig is het wel, maar zolang ik geen wedstrijden start met hem (en dit gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren) vind ik het geen groot probleem.
Bij ons op stal staat trouwens een pony die er misbruik van maakt.
Die staat wel 4 a 5 keer per les stil om te poepen