Astrid springpaarden kennen juist vaak wel de wissels, alleen niet altijd netjes in een keer gesprongen
Dat laatste probleem heb ik met Fab ook. Die kan heel goed contra, ze is niet gemakkelijk uit balans te brengen, dus die wissels .........
astridh
Geplaatst: 23-12-02 11:23
Nee fab dat valt me bij springwedstrijden op tv (internationaal) ook altijd op, je verwacht toch dat die een goede wissel kunnen springen maar dat zie je maar zelden. Max maakte zelfs geen mislukte wissel, hij deed echt gewoon een paar drafpassen ertussen.
kenomaxbe
Geplaatst: 24-12-02 21:42
Inderdaad, in de contragalop moet je de contrastelling aanhouden, toch zeker in het begin, als het paard de contragalop nog niet goed meester is . De boodschap is, muisstil zitten, van hand veranderen, maar niets aan de hulpen veranderen (geen benen verschuiven, geen stelling veranderen). Wanneer het paard echter goed de contragalop beheerst, kan je wel proberen deze te doen met contrastelling (ttz linkergalop op de rechterhand met rechterstelling bvb), dit is heel goed voor de balans en de soeplesse van het paard te verbeteren en als voorbereiding op de galopwissel.
vinniefun
Geplaatst: 25-12-02 00:30
Dacht ik net weer zo'n educatief topic te hebben gevonden, de krenten in de pap, en dan lijkt het weer op zoiets uit te lopen. Gelukkig een hoop zinvolle dingen geleerd..