Pensionnetje schreef:Andere instructeur zoeken!!!Dit is een klassiek probleem in de africhting en iedere prof instructeur heeft dit zo opgelost.
Ik heb al een andere instructeur is ook al een stuk verbeterd, alles ook dit is verbeterd. Maar ik kom er gewoon niet ik dring niet tot haar door. Terwijl als mijn instructeur erop stapt luistert ze wel, dus ligt aan mijn manier van rijden. Dat weet ik zelf en ben super consequent. Maar hoe kan een instructeur oplossen dat ze minder fel worden op de zweep?
Kingsley2 schreef:Maar wat is het advies van je instructrice bij jouw probleem,
In de les ben ik vaak met een zweepje gaan rijden, want anders moet ik teveel been gebruiken. Wat ook neit de bedoeling is. Maar zodra ik een zweepje heb is ze vlot te vlot. En dan moet ik haar rustig krijgen, maar dat wil ze dan niet. En elke keer dezelfde manier. Mijn instructeur zegt vooral gewoon erbij pakken en consequent zijn. En niet direct een mep verkopen, logisch in mijn ogen. En ik heb het nu vaak geprobeert, maar het verbeterd gewoon echt niet. Verlies steeds de beheersing over haar. Na een uur rijden wordt het beter, maar dit blijft pas na een uur als ze moe is. En wordt niets eerder, hoe vaak ik hem ook pak. Eigenlijk zegt hij heel veel hierover maar onthou het niet allemaal pas het wel toe, maar kan het niet allemaal optypen.
Ik merk zelf wel dat ik mijn ene hand anders heb met zweep, maar dat komt omdat ik die zweep anders niet vast kan houden. En als ik mijn hand dan houd zoals hij hoort, dan tik ik haar onbewust op de schouder.
Zowiezo is de basis in de les activiteit van achter en dan pas nagevelijkheid. Maar zodra ze dan weer nagevelijk is, zakt ze weer terug in haar tempo. Misschien dat ik dan onbewust mijzelf vastzet, of wat dan ook.
Bedankt alvast voor alle tips. Meer zijn natuurlijk altijd nog welkom
Dit is een klassiek probleem in de africhting en iedere prof instructeur heeft dit zo opgelost.
)
)