Bang om mee te geven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deniseeeee

Re: Bang om mee te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:16

Hoi,

Geen idee of het helpt: Als je je teugels wat langer hebt houdt dan contact met de mond van je pony en geef een beetje kneepjes in de teugel.

Mvg.

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 17:43

hoi,,,

toen ik bij het begin mijn pony had ging hij ook zo heel snel op de hindernis af. Ze vond het zo leuk, want ze had altijd de oren naar voren. Ik moest toen de pony direct naar de hindernis halthouden of voor de hindernis. Bij mij hielp laten gaan ook niet.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:03

Tense schreef:
Jeanine84 schreef:
Rij na de hindernis eens een volte..of leg er een balk achter dan kan ie niet wegrennen! En anders zet hem maar eens op de noodrem na de hindernis!

Ik ben het er niet mee eens dat je er een balk achter wil leggen, want als een paard een beetje hard over een hindernis gaat, zou het kunnen dat hij over zo'n balk heel hard struikelt; en dat is natuurlijk niet de bedoeling! Zo'n balkje áchter de hindernis kan je gebruiken als je paard al heel goed springt, om te kijken of hij ook nog oplet ná de sprong.

Wij springen veel in-uitjes (zelfde systeem) Je kunt de balk zover leggen als je zelf wil, wij doen meestal 1 galopsprong..en een paard is niet gek hoor, die kijkt echt wel uit!

Tense

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 20:42

Jeanine84 schreef:
Wij springen veel in-uitjes (zelfde systeem) Je kunt de balk zover leggen als je zelf wil, wij doen meestal 1 galopsprong..en een paard is niet gek hoor, die kijkt echt wel uit!

Ja oké, in-uitjes zijn wel oké! (Mits je geen paard hebt zoals de mijne, die daar alleen maar uitdaging in ziet -en nog harder gaat. Tong uitsteken) Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet. Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:55

Ik zou als ik jou was terug gaan naar de balkjes. Gewoon in draf eroverheen in verlichte zit. Als het niet hoog is kan jij zelf concentreren op het goed meegeven!
Kan je netjes in stap/draf/galop in verlichte zit over de balkjes heen en durf je op deze balkjes je handen naar voren te doen, dan kan je weer eens gaan denken aan een hindernisje. Gewoon laag (ook dat moet je paard gewoon springen Knipoog ) en kan jij weer letten op je houding en dus op het goed meegeven.

Je kan ook eens proberen om je teugels in een knoop te leggen en met je handen los te springen. Op zo'n moment kan je niet vasthouden en ben je op 'overgeleverd' aan je eigen balans!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:53

Tense schreef:
Jeanine84 schreef:

Ja oké, in-uitjes zijn wel oké! (Mits je geen paard hebt zoals de mijne, die daar alleen maar uitdaging in ziet -en nog harder gaat. Tong uitsteken) Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet. Knipoog

Ik bedoel dus zo'n balk:

Afbeelding

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:07

Citaat:
Waarschijnlijk voelt hij mijn angst boven de hindernis, waardoor hij alsnog gaat rennen. Ik denk dat hij nu niet meer zal gaan rennen als ik meegeef, maar doordat hij dat vroeger wel deed, vind ik dat lastig.

dus JIJ bent het probleem niet je paard Knipoog

probeer
draven los teugeltje balkje
als dat goed gaat 3 balkjes
als dat goed gaat balkje , mini kruisje , balkje

JIJ moet dus weer vertrouwen krijgen

je zegt zelf dat het dresuur matig voor elkaar is
nu mijn mening niemand is dressuur matig uitgeleerd Bloos
maar okee als die dus netjes op zit terug komt
dan kan je dus ook balkje kruisje
terug naar af en stappend over volgend balkje
daarna weer eens draf
daarna weer stappend
daarna eens galop
daarna weer stappend

meedenkend of enthosiast paard is erg leuk
zolang JIJ bepaald wat er wanneer hoe en waar gebeurt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:09

Citaat:
Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet.

ja dat bedoelde ze dus idd Haha! geloof me dat balkje zien ze echt wel Knipoog
moet je ook niet direct beginnen met een 140cm sprong en dan balkje
nee beginnen met balkjes , kruisje op cavaletti hoogte daarna balkje
hoogte langzaam opvoeren

EERST taktiek
DAARNA hoogte toevoegen
EN DAN PAS snelheid toevoegen

xDonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:12

goed terug trekken na de sprong en achteruit laten lopen

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:15

Monarch schreef:
goed terug trekken na de sprong en achteruit laten lopen

Lijkt me de ideale oplossing ja OK dan! Rolleyes

Je paard straffen op iets wat de ruiter fout doet... Nee lijkt me niet, als de ruiter los durft te laten, zal het paard denk ik al een stuk rustiger na de hindernis zijn Knipoog

Tense

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:20

nickyu schreef:
Citaat:
Maar ik dacht dat je bedoelde dat je echt gewoon een balk op de grónd wilde leggen. De meeste paarden zien dat serieus niet.

ja dat bedoelde ze dus idd Haha! geloof me dat balkje zien ze echt wel Knipoog
moet je ook niet direct beginnen met een 140cm sprong en dan balkje
nee beginnen met balkjes , kruisje op cavaletti hoogte daarna balkje
hoogte langzaam opvoeren

EERST taktiek
DAARNA hoogte toevoegen
EN DAN PAS snelheid toevoegen

Nee oké, klopt! Knipoog Sorry, ik zat al meteen te hoog te denken. Jullie hebben gelijk! Bloos

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 16:23

Aangezien dit topic omhoog is geschopt zal ik even de vorderingen laten weten. Ik heb pas weer gesprongen, heb m'n hoofd koel gehouden, goed meegegeven, géén hulpteugels (hou ik niet van) en het ging erg goed. Hij was rustig en beheersten hij had het erg naar z'n zin, en ik ook.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:34

-veel tempo wisselingen rijden middengalop, verzamelde galop, uitgestrekte weer verzamelde galop, gaat dat goed, dan met een balkje op verschillende plaatsen in de bak, veel tempo wisselingen, over de a. c. lijn tonnen plaatsen op tien meter en slalommen in draf, dan weer tempo wisselingen over de balken, op de zelfde plaatsen de overgangen terug rijden, (gaan ze mee denken), daarna kan je er hindernissen van maken, is eerst best wel lastig, gaat steeds makkelijker, aandacht ga je zo vragen en werk lust waar je wat mee kan, zodat hij mee gaat werken. Cool

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 13:28

Ik heb do. mijn 2e springles gehad van Edwin Klokman..en die van mij wil ook alleen maar haaaard! Dus de eerste les was ook vreselijk! Ze ging zelfs als een gek over een paar galopbalkjes, zucht! Dus met angst en beven zag ik mijn 2e les tegemoed..Ze sprong super, Edwin zei dat ik gewoon been moest geven en haar vooral niet terug moest rijden..Want volgens hem moeten ze eerst ten alle tijden aan je been zijn en ze mindert heus wel vaart als die hindernis voor haar neus staat..zo gezegd zo gedaan..Gewoon zitten, links en rechts een keer vragen en dan weer ontspannen, en leg vooral je been er niet af! Fijn dat jij ook weer lekker hebt gesprongen!