Paard gooit constant hoofd in de lucht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: Paard gooit constant hoofd in de lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:08

Midasje schreef:
Die dingen zijn er niet voor niets en als het de uitkomst bied waarom niet toch

Sorry maar dan verschillen wij hierbij duidelijk toch van mening....
Mijn mening is duidelijk in mijn onderschrift te lezen.
Maar daar is dit geen plek voor om het te bediscussiëren. De TS kan zelf bekijken waar zij denkt het meeste aan te hebben.

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:53

Je paard toont verzet.

Ik heb toch echt het idee dat het paard ergens flink last van heeft.
Zou beginnen met een erkende paardenarts naar rug (zadel), voeten (beslag) en gebit te laten kijken.

Met hulpteugels neem je de oorzaak van het verzet niet weg.

Veel afwisseling in de training en goede begeleiding is natuurlijk ook heel belangrijk! Knipoog

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:56

laulau85 schreef:
Midasje schreef:

Maar daar is dit geen plek voor om het te bediscussiëren. De TS kan zelf bekijken waar zij denkt het meeste aan te hebben.

Ja idd dat is jou mening.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:59

laulau85 schreef:
Midasje schreef:

Je hebt commetaar op mij maar als ik in je profiel kijkt rijdt je zelf met zweep / sporen en stang en trens Verward

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:12

Zoals ik al zei is dit geen plaats om dit te bediscussiëren.
Ik geef heel eerlijk toe dat mijn rijkunst ergens ophoudt jammer genoeg. Maar dat maakt nog niet dat ik standaard voor hulpmiddelen ben.
Maar ik ga er hier niet verder op in want hier heeft de TS niks aan. Als je nog iets erover kwijt wil doe dit dan via pb.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 06:20

is dit paard misschien een headshaker?

kun je een filmpje er van maken zodat duidelijk te zien is wat het paard doet?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:40

Midasje schreef:
unamie schreef:
Paarden die dit doen hebben meestal een (rug) spierprobleem.

Wat ik weet is het gewoon verveling.

Iig doe gewoon een martingaal op probleem opgelost.

Martingaal heb ik al opgehad, en hier trok zij zich niets van aan. Ik denk zelf dat het te weinig spiermassa is.. Ben ook bezig haar vwnw te rijden zodat ze lekker over de rug loopt en daar sterker word.
Het is denk ik geen verveling, want ze doe het in het bos ook en ze vind het daar súper leuk!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:41

frisiangirl schreef:
Als de eigenaresse zegt dat ze het niet meer doet als ze nageeflijk wordt gereden lijkt me het probleem toch duidelijk....Les!!

Een beetje jammer dat je zo'n conclusie trekt, ze is erg moeilijk nageeflijk te rijden maar sommige stukjes gaan goed, maar dan blijft ze alsnog tussen door haar hoofd iets om hoog gooien. Het is echter dan wel wat minder. Maar het is erg moeilijk om haar nageeflijk te houden..

Edit: Ik krijg trouwens ook les, en er staat ook in m'n beginpost dat ik les ga krijgen dus erg onzinnig die opmerking.
Laatst bijgewerkt door deniece op 19-03-08 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 17:42

Ik zal vragen aan een vriendin of ze binnenkort tijden een buitenrit een filmpje ervan wil maken. Het is nogal lastig om dit zelf te doen vanaf boven af denk ik Clown

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:37

Mijn eerste post was misschien een beetje kort Bloos en eigenlijk bedoelde ik daarmee dat het probleem waarschijnlijk niet bij het paard ligt.
Die conclusie trok ik omdat de eigenaresse heeft aangegeven dat hij het niet doet als hij nageeflijk wordt gereden. Op het moment dat je het schreef had je nog geen les, dat kreeg je de volgende dag zei je.....
Ik ga ervan uit dat als je les krijgt met dit paard en er dan structueel aan werkt, je dit ook zeker wel onder controle kunt krijgen. Haha!

Fjord_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:08

Elastiekjes of bijzetteugels??

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:41

Fjord_ schreef:
Elastiekjes of bijzetteugels??

Nee dat mag niet Duivel

zei ik namelijk ook al Dromen

chantal_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 12:32

Mijn paard deed dit ook vreselijk, vooral in de galop. Het bleek aan de tanden te liggen. Paardentandarts is geweest en het probleem was, eerlijk waar, gelijk opgelost. Misschien een id om die langs te laten komen?

Mniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:37

Als ik jou was zou ik een martingaal gebruiken Tong uitsteken

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:39

Mniquee schreef:

Lijkt me niet zo'n slim advies.

Je weet niet wat het paard heeft toch? Als ie iets met zijn rug oid heeft en je gaat er dus een martingaal aanhangen dat zijn hoofd niet omhoog kan.....

Mijn pony heeft het ook (nu nog). Hij heeft van alles vast zitten in zijn rug en hals. Ik zou je paardje zeker na laten kijken, door tandarts, ostheopaat enz. (als je hier al wat over hebt gezegd eerder in het topic, sorry, dan heb ik er overheen gelezen).

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 14:46

Zoals ik al eerder zei, heeft mijn paard hetzelfde probleem en ik moet volgende week vrijdag bij de Lingehoeve komen. Als je je paard na laat kijken kun je het in ieder geval (hopelijk) uitsluiten dat het rugproblemen zijn voor je allerlei hulpmiddelen gaat gebruiken...
Ik hoop in ieder geval dat bij mijn paard rugproblemen uitgesloten worden...

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 15:42

Nog een keertje: ze doet dit dus al áltijd, en is meerdere malen onderzocht en nagekeken door Da, tandarts, osteopaat. Niets gevonden; de eigenaresse zegt dat ze gewoon erg werklustig is en ze zich snel verveelt zeg maar. Als ik haar echt veel zou gaan rijden en serieus zou gaan trainen naar vwnw ed dan zou het vanzelf over gaan. Dit is ook hetgene wat ik wil gaan doen alleen werkt het weer niet zo mee..

maargoed, waarschijnlijk is het probleem dus al zo goed als opgelost!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 16:06

Als het paard niets zou mankeren (wat ik betwijfel)
en het is dus een kwestie van ongehoorzaamheid dan zul je
nog heel veel tijd en energie in dit " project" moeten steken.

Ben erg benieuwd hoe dit verder gaat!

Chantal22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:10

Alleen maar fijn dat het al uitgesloten is dat het iets lichamelijks is!! Succes dan met trainen!! OK dan!
En het weer werkt idd niet mee nee... Boos!

Doei!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:44

Mniquee schreef:

Ja daar ben ik het helemaal mee eens, dat dier mankeerd niks dus gewoon martingaal om

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:02

Ik heb dat ook met mijn paard gehad, bij hem kwam het omdat hij heel graag wilde rennen. Vandaar dat je verzorgspaard miss ook wel zo doet in stap en draf maar niet in een snellere draf en galop. Als hij naar de wei wil, lijkt het me ook logisch dat hij met zn kop gooit. In de wei kan hij nl. rennen en druk doen.

Ik zou echt niet meteen zeggen van je paard heeft last van zijn tanden of rug oid dat vind ik echt onzin. want dan zou hij ook tijden galop en draf iig anders moeten doen.

Miss wil je paard wel wat meer teugeldruk dat kan best. Mijn paard is erg onzeker en als ik heel mijn teugels los laat, dan gaat hij ook met zijn kop slaan. Dan heeft hij zoiets van he, ik voel ineens veel minder en daar word hij onzeker van. Miss is dat ook een btj bij jou het geval??

Kan je niet proberen om het hoofd op de gewenste positie te houden door te trainen? Maar, dan niet dmv meteen naar hulpmiddelen te grijpen??

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 21:39

Dan zal de eigenaresse wel gelijk hebben; het past ook bij het paard. Ik ken een paar paarden die dit deden of nog steeds vaak doen. Dit zijn inderdaad de werklustige types die zich snel vervelen. En paarden die onder hun tempo gereden worden. Misschien kan je proberen met een flink gangetje los te rijden (sneller dan je gewend bent). Natuurlijk niet meteen in galop door de bak knallen, alhoewel ik stiekem denk dat dit paard dat helemaal niet erg zou vinden.

Westernpro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:33

Mijn paard, heeft het ook zoals ik al haeb gezegd.
Daarom rij ik hem ook altijd los in galop. Kom de bak in, stap op, en meteen een paar rondjes draven, en dn een paar rondjes knallen.
Daarna is hij meteen veel rustiger en, minder opgefokt.
Ik zou het ook eens met jou paard proberen als ik jou was.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:18

deniece schreef:
frisiangirl schreef:
Als de eigenaresse zegt dat ze het niet meer doet als ze nageeflijk wordt gereden lijkt me het probleem toch duidelijk....Les!!

Een beetje jammer dat je zo'n conclusie trekt, ze is erg moeilijk nageeflijk te rijden maar sommige stukjes gaan goed, maar dan blijft ze alsnog tussen door haar hoofd iets om hoog gooien. Het is echter dan wel wat minder. Maar het is erg moeilijk om haar nageeflijk te houden..

Edit: Ik krijg trouwens ook les, en er staat ook in m'n beginpost dat ik les ga krijgen dus erg onzinnig die opmerking.

deniece schreef:
Nog een keertje: ze doet dit dus al áltijd, en is meerdere malen onderzocht en nagekeken door Da, tandarts, osteopaat. Niets gevonden; de eigenaresse zegt dat ze gewoon erg werklustig is en ze zich snel verveelt zeg maar. Als ik haar echt veel zou gaan rijden en serieus zou gaan trainen naar vwnw ed dan zou het vanzelf over gaan. Dit is ook hetgene wat ik wil gaan doen alleen werkt het weer niet zo mee..

maargoed, waarschijnlijk is het probleem dus al zo goed als opgelost!

Dus misschien was mijn conclusie toch niet zo verkeerd? Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-08 10:09

@ Westernpro; Het zou heel goed kunnen dat ze om teugeldruk vraagt, ik ga vanmiddag (jaja in de sneeuw Clown) rijden en ik heb er een ander bitje in gehangen, want zij had er echt een super dik bit in hangen omdat de vorige verzorgster haar veel in de mond zat volgend de eigenaresse en het goed kan dat ik haar dan niet de gewenste teugeldruk kan geven omdat ik een vrij zachte hand heb.. Dus heb er een wat dunnere enkelgebroken watertrens ingehangen en daar ga ik vanmiddag dus voor het eerst mee rijden..

Verder is het niet mogelijk bij mij om gelijk zo 'hard' los te rijden, ik heb geen bak en ik krijg waarschijnlijk wel een bak tot mijn beschikking maar daar moet ik dan eerst 10 min heen stappen, over de weg namelijk..
En ik grijp zeker niet naar hulpmiddelen, maar wil haar voortaan wel met bijzet longeren (halsverlenger) zodat ze mooi vwnw loopt tijdens het longeren, pakt ze namelijk goed op.

Frisiangirl; Huilen van het lachen ja de conclusie dat hij vwnw gereden moet worde had je goed, maar dat heb ik ook al eerder in het topic geplaatst en volgens mij staat het ook in de beginpost dat ze nageeflijk gereden moet worden, maar dat is nog lang niet zo makelijk bij dit paard. Dus het was niet heel knap dat je die conclusie goed had ofzo hoor, ik had het meer over het 'Les ! ' gedeelte in je post. Want in mijn beginpost staat al dat ik les neem......