pony gaat stilstaan als hij moet poepen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xShellie

Re: pony gaat stilstaan als hij moet poepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:11

Het is heel moeilijk af te leren
maar bij een pony zijn ze het nu aan het proberen door iedere keer als hij stil gaat staan met een zweepje achter op zijn kont te tikken Nagelbijten / Gniffelen

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:37

Jolliegirl,jij gaat idd zitten maar wielrenners bijv plassen toch ook gewoon tijdens het fietsen..
Een paard kan prima poepen tijdens het lopen hoor! Als je een spoor/weg overmoet en je paard gaat stilstaan om te poepen, met alle gevolgen van dien.

Plassen is natuurlijk wat anders,dan mag mijn paard altijd stilstaan.. Maar doet ie eigenlijk nooit onder het zadel.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:47

Haha! Herkenbaar! Mijn verzorgpaardje (die ik een jaar verzorgd heb voor dat ik mijn eigen kreeg..) die heeft het ook. Been, spoor en zweep. Helpt niet.

Terwijl de springpaarden v. (inter)nationale ruiters poepen zelfs gewoon boven de hindernis! Wow, dat had ik ook nog nooit eerder gezien Knipoog

Concequent zijn is echt een pré!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:04

Leiniej schreef:
Jolliegirl,jij gaat idd zitten maar wielrenners bijv plassen toch ook gewoon tijdens het fietsen..
Een paard kan prima poepen tijdens het lopen hoor! Als je een spoor/weg overmoet en je paard gaat stilstaan om te poepen, met alle gevolgen van dien.

Plassen is natuurlijk wat anders,dan mag mijn paard altijd stilstaan.. Maar doet ie eigenlijk nooit onder het zadel.

ik weet wel dat het kan,maar ach hier is het ook geen probleem ze lopen wel door, maar ik ga m niet naar voren meppen o.i.d

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:22

Citaat:
Het is heel moeilijk af te leren

Dit kun je beter veranderen in AAN leren. In de wei gaan ze ook altijd stilstaan.

Mijn fjord wil nog wel eens doorlopen als ik hem wat extra aanmoedig met mijn stem en een klein beetje zweephulp dan beloon ik hem uitvoerig.
Maar zoals ik al eerder zei meestal gaat ie staan en dan werkt de zweep niet...vind het toch niet nodig om het dier te gaan slaan als ie moet poepen.

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:26

Mijn buitengewoon werkwillende paard gaat ook altijd stilstaan tijdens het mesten.
Van mij mag hij, ook tijdens een proef. Wie die onzin heeft verzonnen dat een paard moet doorlopen??
Dan maar wat strafpunten. Ze zouden de juryleden ook eens al lopend moeten laten poepen. Vork
Gewoon de regels aanpassen, wel zo vriendelijk voor de paarden.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:53

ik heb dat ook vaak, gelukkig nu niet meer tijdens het parcour

maar nu poept hij als ik groet, net voor de bel gaat,
tog zo'n slimme pony Pling

dus egt je 1 keer flink kwaad maken (thuis) als hij poept,
daarna blijven vooruit rijden als je voelt dat hij moet...
zo leer ie het wel af