Hulpteugel erbijpakken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Hulpteugel erbijpakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:50

TiaraBungy schreef:
Beaux schreef:
Het fijnste buitenrijpaard is een goed gereden dressuurpaard.

Sorry, maar dit vind ik best een domme opmerking.. en een springpaard dan?? of een westernpaard.. westernpaarden zijn koeler in hun hoofd dan iedereen denkt..

Ik denk dat er meer bedoeld wordt dat het paard onder de man goed op de hulpen moet reageren alvorens je naar buiten gaat op onbekend terrein.
En of dat nu Engels of Western of whatever is maakt niet zoveel uit.
Ik lees het althans zo....

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:53

okee.. maar dan had ze dat zo moeten zeggen.. dit vind ik nogal een rare opmerking Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:56

TiaraBungy schreef:
okee.. maar dan had ze dat zo moeten zeggen.. dit vind ik nogal een rare opmerking Clown

Mmm, dressuur zie ik altijd in een breder perspectief.
Dus gymnastische oefeningen om het paard te trainen en de communicatie te optimaliseren.
Dan kun je dus voor mij gevoel 'dressuren op z'n engels' of 'dressuren op z'n westerns'.
Denk dat het goed bedoeld is, neem maar even een rooibos-thee'tje!!! Haha! Haha! Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:07

Een martingaal erbij pakken is toch geen probleem? Hij werkt echt alleen maar in als het paard z'n hoofd omhoog doet, dus dat is voor dit probleem wel geschikt. Verder is het inderdaad rijtechnisch op te lossen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 20:30

Ninx schreef:
TiaraBungy schreef:

Mmm, dressuur zie ik altijd in een breder perspectief.
Dus gymnastische oefeningen om het paard te trainen en de communicatie te optimaliseren.
Dan kun je dus voor mij gevoel 'dressuren op z'n engels' of 'dressuren op z'n westerns'.
Denk dat het goed bedoeld is, neem maar even een rooibos-thee'tje!!! Haha! Haha! Haha!

Okee.. maar.. ik ben niet boos hoor.. maar vond 't een beetje vaag iets.. Knipoog
Is nu duidelijk Knipoog