Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nogmaals, werk aan je probleem ipv een scherper bit in z'n mond te doen
gigil schreef:als je goed met een stang om weet te gaan is er niets aan de hand.maar dat ligt eraan of je zelf een zachte hand hebt.

gigil schreef:die van mij loopt buiten ook met een stang. Dan hoef je niet de hele tijd in te houden en te trekken.1 keer aannemen is genoeg. hij blij, ik blij en lekker rijden voor allebei
rakni schreef:vertel eens wat meer. Wat voor bit heb je nu???
Past het goed?
Ik vind het typisch bokt, als je vindt dat TS geen scherper bit moet nemen, draag dan ook een alternatief aan. Dat doet niet iedereen.
Een scherper bit zou niet snel mijn voorkeur hebben maar ik heb het vroeger ook een keer gedaan. Je wilt wel een veilige situatie. nu ben ik ouder en wijzer en wil ik het niet meer zo.
Als 2 landen in oorlog zijn en de een gaat vechten, vecht de ander terug. Jij zou meer diplomatiek moeten denken. Hoe praat je met je paard en krijgt hij vertrouwen in jou zodat hij niet meer gaat rennen buiten? Tip: ga het gevecht liever niet aan, maar probeer met hulp een andere oplossing te vinden.
een stang vind ik ook geen slecht idee, zonder kinketting. Kan ook al veel beter werken zonder dat je paard echt pijn heeft. Een rubberen stangbit, heeft iemand daar ervaring mee?
succes!
gigil schreef:ik heb geen zin in een jakker paard wat je constant terug moet nemen op je zit en benen. met stang loopt hij lekker met een lang teugeltje en ontspannen. En het is heus niet zo dat je hem pijn doet omdat hij toevallig een stang inheeft. Heb ook wel mensen een dubbelgebroken trensje door de mond zien raggen. Nou dan maar lekker met mijn stangetje.

gigil schreef:ik heb geen zin in een jakker paard wat je constant terug moet nemen op je zit en benen. met stang loopt hij lekker met een lang teugeltje en ontspannen. En het is heus niet zo dat je hem pijn doet omdat hij toevallig een stang inheeft. Heb ook wel mensen een dubbelgebroken trensje door de mond zien raggen. Nou dan maar lekker met mijn stangetje.
love_speedy schreef:owja en ik zit niet op mensen te wachten die commentaar geven, zoals van als je haar niet kan houden dan ga je gewoon niet naar buiten.
mensen die al met scherper bit rijden die vinden het normaal en als iemand anders het wilt dan worden ze afgekraakt.
doe dat maar lekker ergens anders en niet hier.
gigil schreef:die van mij loopt buiten ook met een stang. Dan hoef je niet de hele tijd in te houden en te trekken.1 keer aannemen is genoeg. hij blij, ik blij en lekker rijden voor allebei