paard van braaf naar monster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monya

Re: paard van braaf naar monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 13:04

Klassieke rijkunst, daar vind je je oplossing. Rechtrichten door buiging, allereerst in stap en zware arbeid juist vermijden, maar een rustige opbouw hanteren!

Sopper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:16

mijn vriend zijn pony is ook scheef
nou moeten wij hem tussen 2 teugels rijden.
en proberen hem die moeilijke kant op te laten buigen
dus op de volte, en dan die moeilijke kant op kijken.
ik het begin vond hij het ook moeilijk en begon hij te steigeren
maar nu gaat t steeds beter.
hij schud wel nog met zijn hoofd (omdat hij het moeilijk vind) maar hij doet t al wel beter.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 08:23

@ monya: daar ben ik van overtuigd!zo heb ik m'n paard altijd gereden en dat ging altijd goed,maar omdat hij nu echt volwassen is moest ik hem wat hoger gaan instellen van mn instructeur,ik denk dat mn paard dat niet goed heeft kunnen verwerken en ik ben dus weer terug naar lang en laag gegaan.
de eerste 10 minuten weet hij nog niet goed wat hij ermee aanmoet,maar daarna gaat hij echt weer fijn lopen en wil zelf weer vooruit.
elke dag bespeur ik weer een kleine vooruitgang,en daar ben ik heel blij mee.hij staakt niet meer en gaat uit zichzelf al draven als ik mn teugels oppak,voor mij een teken dat hij er weer zin in heeft.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 13:19

*update* omdat ik mijn paard nog steeds niet 100% goed vond lopen aan de longeerlijn heb ik een second opinion laten doen.
het zit nog steeds rechts,is van onder tot boven gebogen en liep niet lekker op de kogel en knie,toen van onder tot boven verdoofd en bij de knie-verdoving liep hij 50% beter.
toch foto's gemaakt van de kogel en knie(kogel voor de zekerheid,ivm blessure vorig jaar) maar godzijdank zijn z'n gewrichten helemaal glad!:D dat is voor mij al een hele geruststelling,aangezien ik al 3 paarden af heb moeten geven vanwege botproblemen.
nu moet spec tot dinsdag op stal blijven en stappen op de rechte lijn,en dinsdag terug voor een scan.
de veearts dacht dat het zeker niet zo ernstig is dat hij afgekeurd zou worden of iets dergelijks,dus al met al had ik toch gelijk dat er nog iets zat,en ben ik ervan overtuigd dat het weer helemaal goed gaat komen met mijn toppertje,al gat het misschien wel lang duren.maar ach,hij is pas 8 of 9,en hij gaat toch niet weg dus we hebben tijd zat!