Hoe voorhand sterker krijgen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Hoe voorhand sterker krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 20:12

crossmonster schreef:
Zoals ik al zei, de hoefsmid kan de voorhoef rollender maken , door de toon wat ronder te maken en niet te lang te laten Knipoog

Crossmonster, ik ben het helemaal met je eens.
Het kan ook kloppen, hij staat met 1 voet te plat naar mijn zin.
Ik zat eigenlijk ook aan een ijzertje te denken omdat zijn voeten absoluut niet groeien.
Verder heeft hij wel redelijk goeie voeten.
Hij staat met de stralen aan de grond, en hij is nu 8 weken geleden bekapt, maar er is nagenoeg niks bij gekomen. Dan wordt het dus ook lastiger om een opzet in de hoef te veilen.. omdat hij nog zo kort staat.

Ik zal het morgen wel eens op tafel gooien..
Ook zal ik eens met de hoefsmid overleggen..
Ben benieuwd naar wat zij ervan vinden..

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:19

Het lijkt mij, gun hem nog een half jaar om te groeien, niet te vet laten worden, goed ontwormen, lekker laten lopen en dollen met zijn maatjes, daarna zadelmak maken en balkjes laten lopen.
Niet te veel laten werken is niet zo goed voor de gewrichten, vooral als ze zo slap zijn. OK dan!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:35

femmefatale1 schreef:
crossmonster schreef:
Zoals ik al zei, de hoefsmid kan de voorhoef rollender maken , door de toon wat ronder te maken en niet te lang te laten Knipoog

Crossmonster, ik ben het helemaal met je eens.
Het kan ook kloppen, hij staat met 1 voet te plat naar mijn zin.
Ik zat eigenlijk ook aan een ijzertje te denken omdat zijn voeten absoluut niet groeien.
Verder heeft hij wel redelijk goeie voeten.
Hij staat met de stralen aan de grond, en hij is nu 8 weken geleden bekapt, maar er is nagenoeg niks bij gekomen. Dan wordt het dus ook lastiger om een opzet in de hoef te veilen.. omdat hij nog zo kort staat.

Ik zal het morgen wel eens op tafel gooien..
Ook zal ik eens met de hoefsmid overleggen..
Ben benieuwd naar wat zij ervan vinden..

Het is winter, als het goed is groeien de hoefjes nu nauwelijks, een ijzer er onder hangen bevordert de groei echt niet hoor. Die houd de juiste groei alleen maar tegen. Je beest is nog jong, hij heeft geen probleem. Jij hebt een probleem met zijn bouw. Ga lekker met hem spelen zoals Wickedwyvern al zei. Dat zal niet veel veranderen in zijn bouw, daarvoor moet hij gewoon tijd krijgen. Misschien als jullie veel gaan spelen dat jij ook het geduld op kunt brengen. Straks is het lente en dan komt die groei vanzelf.
Je kunt nu niets voor hem doen, dat mag pas als hij een jaar op vijf zes is en je echt kunt gaan trainen. Eerst groeien, dan in vorm komen en dan pas kijken wat er met training verbeterd kan worden. Een kind laat je ook niet bodybilden omdat hij wel wat breder mag.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 21:18

mrie schreef:
Het is winter, als het goed is groeien de hoefjes nu nauwelijks, een ijzer er onder hangen bevordert de groei echt niet hoor. Die houd de juiste groei alleen maar tegen. Je beest is nog jong, hij heeft geen probleem. Jij hebt een probleem met zijn bouw. Ga lekker met hem spelen zoals Wickedwyvern al zei. Dat zal niet veel veranderen in zijn bouw, daarvoor moet hij gewoon tijd krijgen. Misschien als jullie veel gaan spelen dat jij ook het geduld op kunt brengen. Straks is het lente en dan komt die groei vanzelf.
Je kunt nu niets voor hem doen, dat mag pas als hij een jaar op vijf zes is en je echt kunt gaan trainen. Eerst groeien, dan in vorm komen en dan pas kijken wat er met training verbeterd kan worden. Een kind laat je ook niet bodybilden omdat hij wel wat breder mag.

Het ijzertje zou ook niet bedoelt zijn om zijn voeten te laten groeien, maar wel om hem te helpen over de toon weg te komen. Bovendien hoeft een ijzer de groei niet te remmen, maar daar gaat het hier helemaal niet over.
Ik heb ook helemaal geen probleem met zijn bouw? Hoe kom je daar bij??
Ik zou alleen willen dat hij makkelijker beweegt, en dat is in deze een spierkwestie, spieren die hij helemaal niet heeft.
Ik weet ook niet hoe je erbij komt dat ik een 3 jarige zou gaan trainen Verward
Ik heb het over laten lopen in de paddock omdat meneer zelf niet genoeg beweegt in de wei (waardoor zijn voeten dus ook niet groeien)..
Een jong dier moet bewegen voor zijn ontwikkeling..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:27

maar als hij kan bewegen in de wei, waarom zou je hem danin de paddock laten bewegen? dat snap ikl niet. tenzij de wei zo drassig is dat ze daarin niet kunnen/durven bewegen en in de padock wel, maar dan zou ik kiezen voor paddock ipv wei...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 21:49

ikenindi schreef:
maar als hij kan bewegen in de wei, waarom zou je hem danin de paddock laten bewegen? dat snap ikl niet. tenzij de wei zo drassig is dat ze daarin niet kunnen/durven bewegen en in de padock wel, maar dan zou ik kiezen voor paddock ipv wei...

Omdat er in de paddock geen gras staat?? Dan pas wordt meneer enigzins actief..
De weides zijn droog genoeg, maar meneer staat constant te knabbelen.
En het is ook niet zo dat hij dan niet op de wei mag, maar de paddock er naast bedoel ik.
De wei is net zo nat/droog als de paddocks, dat maakt niet uit..
Snap je??

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:46

een paard loopt van nature 2/3 op de voorhand, dus niet zo gek dat hij nu meer op de voorhand loopt. als je hem straks gaat beleren, komt het allemaal wel goed.. dus laat hem nu maar lekker jong zijn, en heb geduld.. de worden niet van de ene op de andere dag sterker Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:48

als ie loopt te knabbelen loopt ie ook al en krijgt ie al beweging. ik zou t gewoon zo laten...