Teugels niet op maat kunnen houden..Tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Teugels niet op maat kunnen houden..Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:35

Dat had ik ook altijd.
Heb nu een paar gevonden, waar ik als sinds het voorjaar mee doe Knipoog

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:35

Silence schreef:
Dat had ik ook altijd.
Heb nu een paar gevonden, waar ik als sinds het voorjaar mee doe Knipoog

welk merk dan?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:37

Van Kingsland.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 19:38

ok dankje.
Nu weer ontopic Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 19:39

Ja, goed idee. Knipoog

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:37

ik heb dit probleem ook, maar met een springteugels kan ik best goed uit de voeten.

Je hebt ook een jachtteugel. Die heeft allemaal lussen die je vast kan pakken. Mischien werkt dat? Wel onoogelijk ding trouwens Bloos

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:31

Doe je pink niet onder de teugel, maar erover heen (bij de rest van je vingers). Als je nu je hand opent (en dus de teugels loslaat) heb je het eerder in de gaten.
En rubberen springteugels met stopjes proberen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 11:22

Ojee, bekend probleem! Bij mij beperkt het zich echter tot een hand, mijn rechter wel te verstaan... Wat ik doe, uiteindelijk laat ik mijn teugel altijd glippen.

Het is echt een vervelend probleem, de aanleuning wordt erg onrustig van dat laten glippen en continu verpakken van mijn teugels.

Ik rijd al met springteugels en degelijke handschoenen, helaas wil dit niet helpen. Mijn rechterhand kan ik gewoon moeilijk gesloten houden, ik rijd als het ware altijd met een open hand. Geforceerd een vuist proberen te houden werkt naturlijk niet, hierdoor blokkeer ik alleen maar. Ik hoop dat er nog meer goede tips in dit topic komen te staan waar we allemaal wat aan hebben!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 15:07

Bedankt voor de nieuwe reacties/tips.. Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:30

Ik heb hier laatst ook nog een topic over geopend maar kan hem even niet terug vinden. Heb/rijd met veel verschillende teugels maar niets hielp/helpt. Springteugels vind ik dan nog wel de fijnste teugels om mee te rijden dus daarom rijd ik daar gewoon mee maar het lukt me al wel wat beter. Ik blijf er gewoon elke keer op letten. Ze gaven mij toen als tip op een knoop in de teugel te doen. Heb dit ook geprobeerd maar ik vond het lastig om te rijden met zo'n knoop dus toch maar elke keer er op letten.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 17:33

Ik heb het ook! En ook de neiging om mijn teugels ongelijk te houden. Het gebruiken van springteugels helpt daarbij, maar ik moet me onwijs concentreren om de teugels niet steeds losser te laten. Irritant he!
Waar is de gouden tip? Jachtteugel? ga ik eens op googlen. Klinkt alleen niet zo dynamisch.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:52

MarchaL schreef:
Ojee, bekend probleem! Bij mij beperkt het zich echter tot een hand, mijn rechter wel te verstaan... Wat ik doe, uiteindelijk laat ik mijn teugel altijd glippen.

Het is echt een vervelend probleem, de aanleuning wordt erg onrustig van dat laten glippen en continu verpakken van mijn teugels.

Ik rijd al met springteugels en degelijke handschoenen, helaas wil dit niet helpen. Mijn rechterhand kan ik gewoon moeilijk gesloten houden, ik rijd als het ware altijd met een open hand. Geforceerd een vuist proberen te houden werkt naturlijk niet, hierdoor blokkeer ik alleen maar. Ik hoop dat er nog meer goede tips in dit topic komen te staan waar we allemaal wat aan hebben!

Dat is voor mij het meest herkenbare nog wel, ook rechts bij mij. Erg vervelend want daardoor trek je ook veel makkelijker je paard om enz. En ik kan hem tienduizend keer erbij pakken maar uiteindelijk gaat die altijd langer en links veel minder.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:46

Heel bekend probleem !
Bij mij is het uiteindelijk minder geworden met,jawel! Gladleren teugels, hele dunne. Mijn handen waren gewoon te klein voor de teugels (heb inimini handjes) daardoor had ik geen grip op de teugels. Lachen Sinds ik met deze rijd, gaat het een heel stuk beter !

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:20

Heb er ook erg last van. Dan heb ze ik een paar passen gelijk en daarna zijn mijn teugels ineens langer dan ik ze vasthad?
Ik krijg er les mee met de aanleuning en contact maar het lukt steeds niet
Ze blijven maar een eigen leven leiden Verdrietig