Hoe rijdt je licht in galop!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe rijdt je licht in galop!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:26

Lielle schreef:
alleen is TS (volgens haar profiel dan tenminste) 30, al zou je dat aan de berichten bepaald niet aflezen.

Typefoutje misschien? Nagelbijten / Gniffelen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:26

En dan ben je 30 jaar oud Nagelbijten / Gniffelen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:29

Met lichtrijden in galop is niets mis, verlichte zit ook niet. De manier waarop jij schrijft, en zomaar foto's van anderen plaatst (foto waar overigens niet zo veel mis mee is....) daar is wel iets mis mee.

LIBEROxLOVE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 20:29

mm, laat maar, ik begryp dat ik fout zit ofzo, ik ben idd 30 ja!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:32

LIBEROxLOVE schreef:
mm, laat maar, ik begryp dat ik fout zit ofzo, ik ben idd 30 ja!

vooral dat ofzo doet 't 'm Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:33

Haha! dat zat ik ook al te bedenken Knipoog

LiberoxLove, snap je dan zelf niet hoe onbeschoft dat is? Nog afgezien van het feit dat dit idd zo te zien een verlichte zit is, waarvan ik aanneem dat je het doel en nut wel snapt.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 29-02-08 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:33

een foto is altijd een momentopname
wie zegt dat deze ruiter niet in de verlichte zit zit?

lees even de regels door voor je hier komt
een foto plaatsen zonder iemands toestemming en dan ook nog kraken hoort niet op bokt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:37

Als je 30 bent weet je dan nog niet dat een ij een IJ is en geen y? Nagelbijten / Gniffelen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:42

Tja die foto is niet echt slim, maar TS zit nog niet lang op bokt dus een foutje moet kunnen...toch???
Ik begrijp wat je bedoeld TS, maar deze foto is duidelijk iemand die in verlichte zit zit. Daarbij staan de handen van de jou bedoelde ruiters ook veel meer naar beneden en loopt ook het paard niet zo ontspannen als het paard op de foto.
Maar nogmaals, IK kan het plaatje wel voor me halen.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:43

aerdenhout1 schreef:
Tja die foto is niet echt slim, maar TS zit nog niet lang op bokt dus een foutje moet kunnen...toch???
Ik begrijp wat je bedoeld TS, maar deze foto is duidelijk iemand die in verlichte zit zit. Daarbij staan de handen van de jou bedoelde ruiters ook veel meer naar beneden en loopt ook het paard niet zo ontspannen als het paard op de foto.
Maar nogmaals, IK kan het plaatje wel voor me halen.

Dat kan best, maar je kan best bedenken dat het gewoon harstikke onbeschoft is om een foto van iemand anders te gebruiken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 20:46

Precies, dat vind ik dus ook. Andere beginnersfouten heb ik begrip voor maar dit is gewoon altijd onfatsoenlijk.

Ik ken het plaatje dat jij schetst ook wel, maar dan nog zie ik het nut van dit topic bepaald niet in.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:03

Zullen we dan afspreken dat ook de blunders van b.v Anky of een andere bekende ruiter of amazone niet meer geplaatst mogen worden? Het is dom, maar ik denk dat ze het ook nooit meer zal doen! Als ze tenminste nog terug durft te komen op bokt.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:05

aerdenhout1 schreef:
Zullen we dan afspreken dat ook de blunders van b.v Anky of een andere bekende ruiter of amazone niet meer geplaatst mogen worden? Het is dom, maar ik denk dat ze het ook nooit meer zal doen! Als ze tenminste nog terug durft te komen op bokt.

Van bekende ruiters worden zoveel foto's geplaatst. Nagelbijten / Gniffelen
Vind jij dit een blunder dan? Nagelbijten / Gniffelen Of bedoel je het niet zo?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:07

nog nooit van verlichte zit gehoord in galop? galoppeerd heel fijn voor paarden die nog wat onstuimig zijn, nog wat meer hun balans moeten zoeken of die juist even de spanning kwijt moeten dan heb je wat meer controle en kan je sneller weer de rust erin brengen. Dat doe ik zo vaak. Even lekker galopperen en in verlichte zit.

Daarnaast niet erg gepast om een foto van zomaar iemand erbij te plaatsen, nu is de foto van dusdanige kwaliteit dat ze niet identificeerbaar is maar netjes is het niet. Je post is wel duidelijk genoeg over wat jij ervan vind en je schetst het beeld duidelijk.
Ik ben het in ieder geval niet met je eens, van lichtrijden is geen sprake, wel van verlichte zit. Dat mensen niet altijd met hun kont in het zadel geplakt zitten of wat voorover, daar is best wat aan te doen, maaar sommigen doen dit ook met een reden Lachen

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:16

beetje onbeleefd van die foto maar goed
ik ken zat mensen die niet op de kont kunnen blijven zitten
ik heb dit zelf helemaal niet dus kan me niet voorstellen hoe je dit kan doen
en sja het kan verlichte zit zijn op die foto maar je hebt mensen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:19

muts_x schreef:
aerdenhout1 schreef:

Ik bedoel met de foto's dat iedereen wel foto's mag plaatsen van de bekende ruiters als het eens fout gaat, maar deze onbekende mag dan weer niet. Er word in mijn ogen iets te bot gereageerd.( zeggen ze ook wel eens over mij Haha! ) Of kent iemand toevallig deze persoon...ik denk eigenlijk niet. Kijk dat het niet mag ben ik het helemaal me eens.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:19

Los van deze 'discussie' en de vraag of deze nuttig of niet is, vind ik het - nu we toch over onfatsoenlijkheid e.d. hebben Knipoog - ook niet netjes om met 25 mensen op een TS om hetzelfde te gaan zitten vitten. Net als de posts waarin TS half belachelijk wordt gemaakt, à la 'En dat is iemand van 30...' Rolleyes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:22

dat mag je van me vinden, ik vind dat je van iemand van 30 iets meer fatsoen mag verwachten en niet dat ze een meisje obv een foto belachelijk maakt.

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:23

aerdenhout1 schreef:
muts_x schreef:

Ik bedoel met de foto's dat iedereen wel foto's mag plaatsen van de bekende ruiters als het eens fout gaat, maar deze onbekende mag dan weer niet. Er word in mijn ogen iets te bot gereageerd.( zeggen ze ook wel eens over mij Haha! ) Of kent iemand toevallig deze persoon...ik denk eigenlijk niet. Kijk dat het niet mag ben ik het helemaal me eens.

Haha, ik heb idd weleens wat berichten van je gelezen ja. Vork Bij een topic waar ik zelf ook bij zit. Maar goed, dat doet er nu niet toe.

Ik ben het niet met je eens, want bekende ruiters kent iedereen, en die foto's worden overal voor gebruikt. Ook in de krant en in tijdschriften enzo. Maar de ts heeft helemaal geen toestemming gekregen van deze persoon. Zoiets hoef je bij mij niet te doen hoor.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:24

@aerdenhout, ik stoor me ook mateloos aan die afbraakberichten over Anky en co. Net zo onbeschoft, en net zozeer krijg ik er het 'beste stuurlui' bij.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:26

Ben vandaag al veel onzintopics tegengekomen.....
Hoe haal je het in je hoofd om een foto van iemand hier te laten beoordelen? Mits je toestemming hebt van diegene kan het, anders is het verboden.

Magoed Lachen

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:27

Heb je toevallig ook een foto hoe jij dan in de galop zit? Lachen

Zal ik die ook even ergens plaatsen Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:28

maar ik vind wel dat dit soort reacties nu ook weinig meer gaan toevoegen, de boodschap is wel helder.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 21:29

Ik ga even echt reageren (buiten het feit van de foto Knipoog ).

1, deze foto is niet duidelijk, hier is namelijk niet te zien dat deze ruiter/amazone aan het lichtrijden is. Verkeerd moment genomen, paard werd even sterk, het verlichten van de rug? Zeg het maar.

2: het is onmogelijk om licht te rijden in de draf, de enige die dat voor elkaar krijgen zijn die mensen die net beginnen met paardrijden, dan wil ik het niet lichtrijden noemen maar gewoon hobbelen.

3: met voorover zitten in de galop is op zich niets mis. Ik doe het vaker, zeker wanneer mijn paard niet helemaal los gereden is. Lekker over de rug zonder mijn gewicht daar boven op.

4: waar haal jij de info vandaan, dat deze ruiter/amazone, voorover gaat zitten om het paard aan de teugel te rijden. Wat ik op deze foto zie, is een fijn bespierd paard, waar ik geen intensie inzie om ook maar voorover te gaan zitten om hem aan de teugel te rijden.
Daarbij mensen die het paard naar beneden willen duwen, die gaan gebogen zitten en niet in de verlichte zit. (Dat wat jij lichtrijden noemt :S).

edit: Ook ik heb moeite om op mijn kont te zitten op mijn paard. Deze heeft een giga ruime galop waardoor je het zadel uitgeknikkerd wordt. Wanneer ikg a knijpen met mijn benen krijgen we een reactie die niet hoort bij de galop. Dat ik dan iets uit het zadel kom, boeien, stoor mijn paard er niet bij en rijdt hem zo ook niet aan de teugel.