Paard doet ineens gek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Paard doet ineens gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:44

MissEvil schreef:
Ik denk eerder dat ze bedoelt dat straks een 'trucje' werkt om het paard rustig te houden, maar het paard weer iets 'nieuws' verzint om onder het werk uit te komen.

Maar ik weet natuurlijk niet zeker of ze dat bedoelt Lachen

dat bedoelde ik inderdaat!!

Als je wil leren inrijden is dat prima maar leren doe je niet in je eentje dat doe je onder begeleiding van iemand die er wel verstand van heeft. Zorg dus dat je nu les krijgt van iemand met ervaring die je helpt. Neem een krantenwijk onder de naam an de 17 jarige met zijn tweeen en betaal van het verdiende geld instructie. Of spaar je zak of kleedgeld op en regel daar iemand van. kijk je ouders lief aan of je oma weet ik veel maar zorg dat je goede begeleiding krijgt. Zonder gaat het je niet lukken

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:44

@pharagirlke :Ahuuuuum

Wij verzorgen het paard, wij hebben geen geld voor een ander zadel.
Het baasje wist ook niet zeker of hij zo dan wel verder wilde. maar nu kunnen we dus wel tips gebruiken voor het geval we toch verder gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:46

als je dan toch verder gaat met eventueel nieuw tuig, kan je vast ook begeleiding erbij nemen Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:47

oosterhoff schreef:
MissEvil schreef:
Ik denk eerder dat ze bedoelt dat straks een 'trucje' werkt om het paard rustig te houden, maar het paard weer iets 'nieuws' verzint om onder het werk uit te komen.

Maar ik weet natuurlijk niet zeker of ze dat bedoelt Lachen

dat bedoelde ik inderdaat!!

Als je wil leren inrijden is dat prima maar leren doe je niet in je eentje dat doe je onder begeleiding van iemand die er wel verstand van heeft. Zorg dus dat je nu les krijgt van iemand met ervaring die je helpt. Neem een krantenwijk onder de naam an de 17 jarige met zijn tweeen en betaal van het verdiende geld instructie. Of spaar je zak of kleedgeld op en regel daar iemand van. kijk je ouders lief aan of je oma weet ik veel maar zorg dat je goede begeleiding krijgt. Zonder gaat het je niet lukken

Dus wij zouden volgens jou iemand moet inhuren.
De bijna 17 jarige (die dit typt) heeft een krantengbaan,maar ik heb ook een eigen leven, niet heel mijn leven draait alleen maar om paarden en om geld aan paarden uit te geven.
Niet iedereen heeft er geld voor. Knipoog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:48

pharagirlke schreef:
als je dan toch verder gaat met eventueel nieuw tuig, kan je vast ook begeleiding erbij nemen Lachen

Ja, zodra hij is gewend aan gewicht en een ruiter op zijn rug. dan is er namelijk een mogelijkheid om naar de manege te gaan!

Maargoed hier vragen wij niet om, wij zijn nu opzoek naar tips om hem te leren wennen aan gewicht.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:49

dan moet je het niet doen!

sorrie hoor, maar ik heb zoveel fout ingereden paarden weer in het gareel moeten krijgen, dat het bij mij best gevoelig ligt......

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:49

TIPS!!!PLEASE!!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:50

KiWiKo schreef:

sorrie hoor, maar ik heb zoveel fout ingereden paarden weer in het gareel moeten krijgen, dat het bij mij best gevoelig ligt......

Misschien zijn we niet helemaal eerlijk bezig, maar we gaan ook niet stoppen met het paard.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:50

en waarom kan je niet aan de hand naar de manege gaan en daar onder begeleiding werken met het dier

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:52

Aangezien we dan meer als een uurtje of 3 aan het lopen zijn, en hij is nog niet verkeersmak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:53

maar je wil straks als hij aan het gewicht gewend is (wat het probleem overigens niet is, maar dat daargelaten) kan je dat wel?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:55

Chikkie96 schreef:
KiWiKo schreef:

Misschien zijn we niet helemaal eerlijk bezig, maar we gaan ook niet stoppen met het paard.

Met andere woorden - je verkloot het paard liever zelf dan dat je luistert naar de goedbedoelde meningen en adviezen van zeer ervaren paardenmensen waar ik oa Kiwiko toch wel onder schaar?

12 en 17... kom op zeg! Als de eigenaar geen geld wil steken in zijn dier, en jullie niet bereid zijn om enige vorm van opoffering te geven voor dit paardje, dan moeten jullie er zo ver mogelijk bij uit de buurt blijven!!! Keihard ja, maar wel de waarheid.

Je geeft zelf toe niet eerlijk bezig te zijn, en TOCH willlen jullie kostte wat het kost jullie zin doordrijven, ten kostte van het dier... bah, wat een dierenliefhebbers zijn jullie zeg!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:56

Omdat we dan eventueel vervoer hebben.

Maar als wij los van de lessen ook nog naar de manege gaan om begeleiding te vragen dan word het wel heel duur.

Maar ik kan er wel overnadenken om een tijdje mijn lessen aan de kant te zetten, en dat geld dan in hem te steken voor goede begeleiding.
en eventueel, rond kijken op internet. Of er mensen zijn die dat voor niet veel geld doen.

@Barmat : Jij hebt ook wel eens je zin willen door drijven.
En we willen heus wel luisteren naar adviezen,maarja begrijp het is van onze kant, hele leuke ervaring wat dus niet door zou kunnen gaan?
En misschien is het idd niet eerlijk nee, maar om te zeggen dat we maar geen dierenliefhebbers zijn dat gaat te ver.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 26-02-08 14:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:57

Chikkie96 schreef:
De bijna 17 jarige (die dit typt) heeft een krantengbaan,maar ik heb ook een eigen leven, niet heel mijn leven draait alleen maar om paarden en om geld aan paarden uit te geven.
Niet iedereen heeft er geld voor. Knipoog

blijf dan in godsnaam met je fikken van dat arme dier af Scheve mond als je er niet alle tijd en moeite in wilt steken dan moet je geen paard opleren. Ga dan wat rondhobbelen op een ervaren manege paard.

Wil je werkelijk dit diertje verpesten omdat jij enkel wil rijden? Hoe kan je met jezelf leven als je weet dat je niet fair bezig bent en toch door gaat...Hoop dat dat niet op elk gebied is Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-02-08 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:57

Of op het paard bij de C&A Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:58

Barmat schreef:
Of op het paard bij de C&A Clown

das misschien nog een betere optie Bloos

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:01

Doe normaal man
zulke dingen zeg je toch ga niet: hoe kun je dan met je zelf leven.
Zulke dingen kwetsen me enorm ja.
EN LEES IK ZEI NET TOCH:

Maar ik kan er wel overnadenken om een tijdje mijn lessen aan de kant te zetten, en dat geld dan in hem te steken voor goede begeleiding.
en eventueel, rond kijken op internet. Of er mensen zijn die dat voor niet veel geld doen.

Niet alle tijd en moeite in willen steken klopt niet! want dat willen we wel.
Je kunt niet gaan oordelen over een situatie waarvan je het niet kent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:02

Inderdaad, en toch verwacht je dat want anders opende je geen topic en vroeg je niet om tips Knipoog want idd we kunnen die situatie niet beoordelen.

En mij hebben ze altijd verteld dat enkel waarheid kwetst Knipoog

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:03

maar dingen zeggen zoals: hoe kun je met je zelf leven dat gaat te ver
als jij mensen wilt kwetsen moet je dat doen, maar doe dat dan niet bij mij.

wat bedoel jij met : Inderdaad, en toch verwacht je dat want anders opende je geen topic en vroeg je niet om tips

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:05

Chikkie96 schreef:
Doe normaal man
zulke dingen zeg je toch ga niet: hoe kun je dan met je zelf leven.
Zulke dingen kwetsen me enorm ja.
EN LEES IK ZEI NET TOCH:

Niet alle tijd en moeite in willen steken klopt niet! want dat willen we wel.
Je kunt niet gaan oordelen over een situatie waarvan je het niet kent.

mmm... volgens mij zijn dit nu echt je eigen woorden:

Chikkie96 schreef:
De bijna 17 jarige (die dit typt) heeft een krantengbaan,maar ik heb ook een eigen leven, niet heel mijn leven draait alleen maar om paarden en om geld aan paarden uit te geven.Niet iedereen heeft er geld voor. Knipoog

Verder geven jullie toe niet helemaal eerlijk bezig te zijn... en dus fout te zitten...

De waarheid kan keihard zijn ja... maar dat maakt het nog niet minder de waarheid Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:08

Chikkie96 schreef:

wat bedoel jij met : Inderdaad, en toch verwacht je dat want anders opende je geen topic en vroeg je niet om tips

Ik zeg je - nogmaals - alleen de waarheid en dat is keihard ja.

Maar 12 en 17 jarige meisjes die doodleuk gaan zitten vertellen dat ze weliswaar weten dat ze niet eerlijk bezig zijn tegenover een pony (die er niets aan kan doen dat hij met jullie opgescheept zit) maar dat ze het een "oh zo te gekke ervaring vinden" die kunnen van mij inderdaad de keiharde, snoeiharde waarheid verwachten. En dat had ik jullie ook keihard in jullie gezicht verteld als ik jullie irl zou kennen.

Alles kostte wat het kost voor jullie eigen plezier zonder na te denken over het welzijn van de pony in kwestie, dat vind ik nou niet echt getuigen van dierenliefde nee

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:09

Ja oke,
maar om te zeggen: hoe kun jij met je zelf leven
dat gaat te ver. te ver
@barmat: hoezo:, wat bedoel je precies? mmm... volgens mij zijn dit nu echt je eigen woorden:
maar zoals ik al zei:

We reageren hier verder wel niet op,want dat heeft geen nut.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:12

Chikkie96 schreef:

ondanks dat we de situatie niet kennen, verwacht je toch dat we tips geven.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:13

Kom nu toch op! Jullie willen geen ene eurocent uitgeven aan dit paardje Wees nu gewoon eens eerlijk!

Jullie willen en verwachten dat wij op bokt met kant en klare adviezen klaar staan zodat jullie daarvan profiteren kunnen en lekker kunnen aanklooien met die arme pony. Jammer alleen dat je dat op dit forum niet zult krijgen.

De adviezen waren goedbedoeld en eerlijk, van een ieder. Maar klaarblijkelijk is het tegen dovemansoren gericht, want jullie gaan toch je eigen zin doordrijven. Dus ook geen begeleiding zoeken, dat geloof je zelf toch niet?

Waarom heb je dit topic geopend? Omdat je tips wilde, niet de waarheid. Welnu, de waarheid ken je. Tips ga ik je niet geven, die zal ik hooguit geven aan ervaren paardenmensen die weten waar ze mee bezig zijn Lachen

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:13

Barmat schreef:
Chikkie96 schreef:

Ik zeg je - nogmaals - alleen de waarheid en dat is keihard ja.

Maar 12 en 17 jarige meisjes die doodleuk gaan zitten vertellen dat ze weliswaar weten dat ze niet eerlijk bezig zijn tegenover een pony (die er niets aan kan doen dat hij met jullie opgescheept zit) maar dat ze het een "oh zo te gekke ervaring vinden" die kunnen van mij inderdaad de keiharde, snoeiharde waarheid verwachten. En dat had ik jullie ook keihard in jullie gezicht verteld als ik jullie irl zou kennen.

Alles kostte wat het kost voor jullie eigen plezier zonder na te denken over het welzijn van de pony in kwestie, dat vind ik nou niet echt getuigen van dierenliefde nee

Nou kom maar kom maar dan, ga het mij maar recht in mijn gezicht zeggen.
Ik zeg toch ook niet: oo wat sneu dat jou paard met jou opgescheept zit

En ik zeg al 1000 keer iets, wat jullie dus blijkbaar niet willen lezen.
Dus bij deze nogmaals in het groot en vet gedrukt: