Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle schreef:Wijken in galop kan primaNiet al te scherp maar je kunt je paard echt wel voor je binnenbeen opzij zetten in galop.
Lielle schreef:Wijken in de linkergalop (dus voor het rechterbeen). Beenzetting is linksvoor, rechterdiagonaal, rechtsachter, zweefmoment. De diagonaal kan dus opzij grijpen waarbij het binnenachterbeen voor het buitenachterbeen doorkruist.
Citaat:even een opmerking voor jou FloortjeM - als jij voor je linkerbeen wil wijken, zit je in de rechtergalop
Citaat:Ik ben in de training bezig om met meer stelling en wat buiging te wijken. Raimaer gaat daardoor veel mooier scharen, terwijl ze niet over de schouder valt. Iemand daar ervaring mee?
Lielle schreef:Ik ben in de training bezig om met meer stelling en wat buiging te wijken. Raimaer gaat daardoor veel mooier scharen, terwijl ze niet over de schouder valt. Iemand daar ervaring mee?
Lielle schreef:Citaat:Ik ben in de training bezig om met meer stelling en wat buiging te wijken. Raimaer gaat daardoor veel mooier scharen, terwijl ze niet over de schouder valt. Iemand daar ervaring mee?
Fury, dan ben ik toch benieuwd naar jouw reactie hierop.
Ik vind het wijken in galop trouwens wel een fijne oefening, ze worden er losser van. Maar wat noem jij niet echt wijken? Voor mij is een voorwaarts/zijwaartse beweging met stelling en buiging tegengesteld aan de richting die je rijdt toch echt wijken. Ik ben het met je eens dat je geen prachtige scharende benen zult zien, maar daar is het ook niet voor bedoeld.
Sjolvir, dat is dus geen wijken wat jij beschrijft en om eerlijk te zijn vraag ik me daar dus ook wel het doel van af.
Citaat:in mijn ogen is wijken naar links als je in de linkergalop zit..
meer een appyement, mits je ervan uit gaat.. dat het paard
buigt om je binnen been en kijkt naar waar ie heen gaat.....
en mee wordt genomen aan de buitenteugel.. bla bla..
Sjolvir schreef:Hoeveel mensen rijden hier wel eens contra galop met stelling en
indien mogelijk buiging.. naar de andere kant???