Pony wil alleen maar hard, hard en nog eens hard..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniej_

Re: Pony wil alleen maar hard, hard en nog eens hard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:21

Als er verder geen problemen met mond,rug etc is.
Wat er dus al eerder idd stond voltes.
Als ze hard gaat ga je op een kleine volte 10 meter gaat het goed wordt ze rustig maak je je volte iets groter versneld ze weer ga je weer terug naar volte 10 meter.
Elke keer als je rustig is vergroot je het je zult zien dat ze op een gegeven moment op een normale volte rustig loopt en dan kun je gewoon proberen een stukje rechtdoor op de hoefslag te gaan gaat het niet zet je haar weer op de volte en wacht je weer of ze rustig is.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:31

ik heb dit probleem ook, dus ik hou dit even bij.
zelf verschilt het bij haar per dag, de ene dag is ze aardig rustig, terwijl ze de andere dag de hele bak doorcrosst.
ik zet haar dan ook altijd op een volte, zodat zij mindert in vaart

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:54

let hierbij op dat je je niet teveel vastzet in je paard. maar dat je gewoon lekker ontspannen achterover gaat zitten en je benen van je pony afhoud anders ziet hij het als aandrijving. Houd je binnenteugel kort en stuur met je buitenteugel. je zult zien dat je pony al gauw vaart minderd.

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 23:00

oké bedankt voor de nuttige tips Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 16:54

valyzja schreef:
let hierbij op dat je je niet teveel vastzet in je paard. maar dat je gewoon lekker ontspannen achterover gaat zitten en je benen van je pony afhoud anders ziet hij het als aandrijving. Houd je binnenteugel kort en stuur met je buitenteugel. je zult zien dat je pony al gauw vaart minderd.

zou wel de achterhand er juist onder zetten en
dat gaat erg lastig met je benen van het paard af

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 17:00

valyzja schreef:

Wat een onzin, je moet je benen er juist aanhouden. En de binnenteugel kort? Nee, die moet je juist durven loslaten.

Als Jo weer eens aan het rennen ging was mijn oplossing niet charmant maar wel erg effectief: boem = ho. Dus ik liet haar gewoon tegen de muur lopen.

Ondertussen in de longeerbak goed op stemhulpen oefenen.

Annekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 17:04

Ijk heb haar vandaag weer gereden het ging heel goed eigenlijk Haha! Als ze hard ging en ze luisterde niet naar mijn ''teugelkneepjes'' zette ik haar op de volte en die maakte ik steeds iets kleiner totdat ze weer normaal liep en dat herhaalde ik, ook ben ik als ze erg hard ging heel langzaam gaan lichtrijden werkte ook heel goed Lachen dankje voor jullie tips het heeft echt geholpen Haha!

chantaldewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 18:51

mijn pony had het zelfde, als een idoot door de bak...ben er nog steeds mee aan de slag..gaat steeds beter.