vraagje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 17:45

bedankt voor jullie antwoorden Haha!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:49

Gewoon doen, ik ken dat gevoel altijd maar achter je rug om kletsen. Maar onbewust heb ik het zelf ook weleens gedaan en later ben ik daar nog hele goeie vrienden mee geweest Bloos .
Ga lekker rijden geniet ervan!, laat mensen niet je les verpesten .
Je komt er voor jezelf en voor de pony niet voor anderen, ga lekker rijden.
Iedereen rijdt op zijn eigen manier de ene op die manier en de ander op die manier.
Veel succes!, je kunt het heus!!!!.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 18:32

bedankt ik zal aan je woorden denken Haha!

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:36

dasj_02 schreef:
bedankt ik zal aan je woorden denken Haha!

Vertel je wel even hoe het ging?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 22:57

ja als men vader nog wil gaan want hij zit te zeggen dat het heel slecht weer ging zijn maar weet je het word 15°C en geen regen hij heeft gewoon geen zin om met mij te zijn
wie wil er nog wel iets doen voor mij

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 18:38

we zijn niet geweest men vader vond men moeder belangrijker die naar een tuincentrum wouw gaan dan zen belofte tegen over mij na te komen

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 21:15

dasj_02 schreef:
we zijn niet geweest men vader vond men moeder belangrijker die naar een tuincentrum wouw gaan dan zen belofte tegen over mij na te komen

Owh jammer, probeer er eens met je ouders er over te praten hoe belangrijk het is.
Het is een tip hoor , vat het niet verkeerd op.!!!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 17:34

jaja ik snap het ik heb het gezegt en hij zei als het wat langer licht blijft want ze zijn zoch zeker zo een 3 kwartierjes onderweg naar de manege

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 11:01

ik zou het ook gewoon omdoen, je rijd er altijd mee laat ze maar kwaken, maar jij kent die pony t best als je zegt het is niet persee nodig dan rijd je er niet meer als je het gewoon zeker weet zou ik ze niet af doen, als je het erg vervelend vind wat ze zeggen dan moet je zelf weten wat je wil doen, je kan ze dan opzich ook wel voor 1 x afdoen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:05

ik ga ze afdoen de eerste keer want hij heeft nog nooit in een piste gereden en kent nog nieta lle hulpen ik dek dat het het beste is om hem er rustig aanteleren en dan men spoortjes te proberen

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 13:22

dasj_02 schreef:
ik ga ze afdoen de eerste keer want hij heeft nog nooit in een piste gereden en kent nog nieta lle hulpen ik dek dat het het beste is om hem er rustig aanteleren en dan men spoortjes te proberen

Je kunt inderdaad niet iets verfijnen wat je paard uberhaupt nog niet kent. Als ik zo over je rijniveau kan/mag inschatten denk ik dat jij je sporen niet gebruikt ter verfijning, maar omdat je pony traag en/of dwars is en je hem met je sporen en zweep beter vooruit kunt krijgen. Op dat punt ben je het gebruik van de sporen al geheel voorbij en ik weet dat het verleidelijk is ze ook voor het drijven te gebruiken, maar dan zou ik eerder zeggen dat je je spoorloze been kracht moet bijzetten met je zweepje en dat consequent volhouden. Dus 1. kuitdruk geven. geen reactie? 2. hardere kuitdruk geven. geen reactie? 3. duidelijke kuitdruk geven in combinatie met een tikje van je zweep en dat bouw je zo op totdat je reactie krijgt en zo doe je dat elke keer als je been geeft. Been = reactie moet je voorhouden. Ook mijn merrie had geen respect voor het been, maar met deze methode leerde zij reactie te geven om het aanleggen van mijn been. We zijn van 'schoppen' alweer terug beland op aanleggen, dus het kan wel! Let wel op, dit kan gerust maanden duren en het is een heel proces. dus verwacht niet dat hij opeens morgen wel reageert. Als je nu zonder sporen gaat rijden kan het dus goed zijn dat je het zwaar gaat krijgen met tempo houden omdat hij je been nog negeert, maar ik zou er wel naar toe werken om zonder zweep en sporen te kunnen rijden. Dat is toch wel het beste en dan hoef je je niet meer druk te maken over wat andere ervan denken (sowieso niet, eerder bedenken of dat wat jij doet ook goed is).

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 13:29

zo traag is hij niet hoor als hij wil en als je hem laat gaan is het echt een snelheidsduivel het is een dravertje) ik probeer hem onder het rijden (ik alleen) wat foguren te doen rijden en andere dingen leren en ook nog voor een andere reden