kaatjemuts schreef:Een pantykous is idd een laatste redmiddel, die je zeker niet te vaker dan 1 of 2 keer moet gebruiken, als t dan nl. niet helpt, helpt t nooit... Persoonlijk vind ik een panty wel vriendelijker dan t afsnoeren van de neusriem....
Je bevestigd de panty als volgt: Je pakt de tong vast, draait de pantykous er omheen en bindt beide einden aan de onderkant van de onderkaak vast. Niet te strak aantrekken, gewoon normaal vastzetten.
Is even een handigheidje, eerst ff een paar keer oefenen voordat je ermee gaat rijden....
Ongelooflijk dat je dit zomaar even hier neerzet
Er zijn altijd kloothommels die dit gaan proberen, zeker jonge kinderen en domme volwassenen zullen dadelijk snel een panty uit de kast trekken.
Bitloos is juist de manier om het proleem misschien te verhelpen, als het paard geen nare druk meer in de mond heeft dan zal hij het rijden ook fijner gaan vinden.
Is het paard al een keer nagekeken door die of gene, b.v tandarts , osteopaat??
Vind het ook ongelooflijk dat de ts alleen aan zichzelf denk , zo komt het in elk geval bij mij over, ze zoekt allerlei hulpmiddelen voor die tong , maar wil niet op een diervriendelijke manier het proberen op lossen, sorry dan verdien je in mijn ogen geen dier, het is geen fiets waar je even een nieuwe band om kan leggen, ik het grote medelijden met dat paard van jou
IK zou zeggen bind eerst je eigen tong eens vast rond je kaak een tong is een enorm gevoelig ding en je kan daar heel veel schade aan richten als je daar meegaat klooien , denk eens aan wat het paard gaat doen als zijn tong vast zit, wat zal dat arme dier een verrekte spier gaan krijgen en weet je hoe zeer dat doet, heb je dan echt geen gevoel in je donder, ik ga nu even stoppen voor ik echt bot en hard ga worden, want zou zo die pc in willen duiken.
Of is het misschien wel de bedoeling om half bokt op te fokken met dit topic??
Want geloof dat dit niet meer van deze tijd is.