mijn onzekerheid verpest alles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissMaar

Re: mijn onzekerheid verpest alles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:38

Ik zou inderdaad naar een stal gaan waar meer mensen recreatie rijden, dan voel je, je ( denk ik ) meer van hun, omdat zij ook gewoon paardrijde voor de lol. Even over het roddelen , zet jezelf daar gewoon over heen, dat overkomt iedereen! Denk niet dat jij je paard niet goed rijdt als er een keertje over je wordt geroddelt, er wordt over iedereen geroddeld!
Veel plezier en suc6 nog verder!
Xx

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:41

Ik weet helemaal wat je bedoelt, als ik in de bak reed en mijn paard zag in de verte een paard aan komen dan stoof hij ineens weg.En dan was het bok bok bok,dus steeds als ik een paard zag aan komen dan dacht ik o jee help nee he daar gaan we weer.Ik heb wel door gezet en heb geprobeerd me steeds te ontspannen en schrap te zetten als er een paard aan kwam.Dat ging steeds beter.

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:39

Ik herken dit wel. Ik ben ook heel erg onzeker. Ik twijfel altijd aan mezelf of ik het wel goed doe. Ik sta ook op een manege maar ik rijd liever savonds laat of buiten als er niemand is. Want als iemand gaat staan kijken dan ben ik hartstikke gespannen en dan ga k heel anders rijden, want 'k denk dan altijd dat ze het over me gaan hebben etc. Die onzekerheid heeft voor mij al heel veel verpest want als 'k met mijn vorige pony op wedstrijd was dan zag k al die andere mooie pony's en dan had ik in mn hoofd al bekeken dat ik geen kans maakte en dan gaat het nog minder.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:52

Toch die andere stal maar eens proberen. Dat kan zo veel verschil maken, niet alleen voor jezelf maar ook voor je paard.

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 15:06

bedankt Haha! ben bij een andere stal al gaan kijken en het zag er echt geschikt uit. volgend weekend naar nog een andere stal gaan kijken en dan maak ik mijn keuze. bedankt voor jullie reacties!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:10

Je hebt PM...

Florinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:50

Je moet niet alles goed willen doen, Iedereen maakt fouten dus jij ook!. Probeer gewoon op jezelf te letten en niet op andere. ga samen met een vriendin op buitenrit,, zo klets je veel en let je er niet op of je het allemaal wel goed doet,, en je paardje raakt zo ook aan dingen gewend en zou minder snel gaan schrikken

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 20:35

Florinee schreef:
Je moet niet alles goed willen doen, Iedereen maakt fouten dus jij ook!. Probeer gewoon op jezelf te letten en niet op andere. ga samen met een vriendin op buitenrit,, zo klets je veel en let je er niet op of je het allemaal wel goed doet,, en je paardje raakt zo ook aan dingen gewend en zou minder snel gaan schrikken

ik hou inderdaad wel van buitenritten, en mijn paardje ook. het probleem is dat ik op die stal niemand heb waarmee ik kan gaan buitenrijden. en alleen durf ik echt nog niet, heb ik te weinig 'buitenrij-ervaring' voor. daarom dat ik ook dacht aan eventueel een andere stal. daar begeleiden ze elke week enkele buitenritten als het weer meewerkt.

Florinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:22

okee
dan hoop ik dat het gaat lukke Knipoog
suc6 ermee

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:39

een andere stal lijkt me een goede optie, doen dus!!
Maar bedenk je ook dat zelfs als de mensen (volgens jou) beter rijden dan jij, zij hebben ook eerst op jouw niveau gereden voordat ze op hun huidige niveau zitten.. dus alle problemen (spanning bijv.) hebben zij waarschijnlijk ook gehad en zijn ze doorheen gekomen, en wat zij kunnen kan jij ook!
Misschien is het een idee om als je ergens mee zit, spanning in jouw geval, eens met hun te overleggen over hoe zij daarmee omgaan.. dan weten ze dat je er last van heb en wie weet komen er nog handige tips uit! bovendien maak je de 'relatie' open en is het dus makkelijker om op je gemak te blijven.. het zijn ook maar mensen die ook zo hun problemen met hun paard hebben en hebben gehad! Succes

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:52

Jou probleem komt me echt zo bekent voor! Ik heb er ook last hoor. Gister was ik met mijn paard aan het rijden in de bak en daar reden nog twee andere ruiters bij. Zij hadden les en ik reed ertussen. De instructrice van hun was voor het eerst bij ons op stal. Bijna iedereen bij mij op stal weet dat ik wat problemen heb met mijn paard (met name met wenden, dit doet ze niet altijd als ik dat wil) en zij houden daar ook rekening mee. Gister voelde ik me echter zo verschrikkelijk bekeken, met name door de instructrice van hun! Ik zit dan ook constant bij mezelf te denken: "benen lang, schouders naar achter, buintenteugel er goed bij en voorwaarts houden". Wordt er verschrikkelijk onrustig van en dat komt het rijden niet ten goede. Toen de andere twee uit de bak gingen en ik weer de ruimte had heb ik even mezelf toegesproken dat ik nu écht serieus aan de bak ging. Na een half uur had ik mn merrie goed aan de praat en kwamen de instructrice en één van de ruiters naar buiten. Er volgen een aantal complimenten langs mn oren en ik zat met een grijns op mijn paard.
Wat ik ook weleens doe als mensen staan te kijken en ik zit met een probleem, dan leg ik het hun gewoon voor. "Ze doet dit en dit" Meestal krijg ik dan wel reactie en tips wat ik dan het beste kan doen.
De stal waar ik sta is ook niet zo heel groot en eigenlijk staan er alleen maar recreatie ruiters. Dat neemt bij mij in ieder geval een stuk onzekerheid weg. Ik denk dat het een goede stap is om naar een andere stal te gaan en ik hoop dat je je daar weer wat beter op je gemak zult voelen. Soms moet je maar net zo hard je neus de lucht in gooien hoor en bij jezelf denken: "ik rij hier met mijn paard en ik doe het op mijn manier". Als jij je goed voelt, voelt je paard zich ook goed en gaat het rijden ook beter...Succes!

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 20:26

Vadalma schreef:
Jou probleem komt me echt zo bekent voor! Ik heb er ook last hoor. Gister was ik met mijn paard aan het rijden in de bak en daar reden nog twee andere ruiters bij. Zij hadden les en ik reed ertussen. De instructrice van hun was voor het eerst bij ons op stal. Bijna iedereen bij mij op stal weet dat ik wat problemen heb met mijn paard (met name met wenden, dit doet ze niet altijd als ik dat wil) en zij houden daar ook rekening mee. Gister voelde ik me echter zo verschrikkelijk bekeken, met name door de instructrice van hun! Ik zit dan ook constant bij mezelf te denken: "benen lang, schouders naar achter, buintenteugel er goed bij en voorwaarts houden". Wordt er verschrikkelijk onrustig van en dat komt het rijden niet ten goede. Toen de andere twee uit de bak gingen en ik weer de ruimte had heb ik even mezelf toegesproken dat ik nu écht serieus aan de bak ging. Na een half uur had ik mn merrie goed aan de praat en kwamen de instructrice en één van de ruiters naar buiten. Er volgen een aantal complimenten langs mn oren en ik zat met een grijns op mijn paard.
Wat ik ook weleens doe als mensen staan te kijken en ik zit met een probleem, dan leg ik het hun gewoon voor. "Ze doet dit en dit" Meestal krijg ik dan wel reactie en tips wat ik dan het beste kan doen.
De stal waar ik sta is ook niet zo heel groot en eigenlijk staan er alleen maar recreatie ruiters. Dat neemt bij mij in ieder geval een stuk onzekerheid weg. Ik denk dat het een goede stap is om naar een andere stal te gaan en ik hoop dat je je daar weer wat beter op je gemak zult voelen. Soms moet je maar net zo hard je neus de lucht in gooien hoor en bij jezelf denken: "ik rij hier met mijn paard en ik doe het op mijn manier". Als jij je goed voelt, voelt je paard zich ook goed en gaat het rijden ook beter...Succes!

bedankt! heb erg veel gehad aan je post:DIk heb inderdaad ook dat vanaf het moment ik alleen rijdt of met mensen waar ik me niets van KAN aantrekken, het na een tijdje super gaat. Maar de meeste mensen waar ik nu sta ken ik helemaal niet en ze houden ook met niets rekening. ook al vraag ik het. zoals gisteren, gaat er een meisje in verlichte zit galloperen, effe haar paard lekker laten lopen. maar raast in een heel snel tempo constant voorbij mij, waardoor ik zenuwachtig wordt omdat mijn paard ofwel mee wil lopen ofwel schrikt. En zo zijn het constant van die dingen, en ik heb al zo vaak gehad dat het minste ik een fout maak ik die mensen zie kijken van 'en waarom heeft zij ook al weer een paard' Voor hen is het enkel belangrijk hoe hoog je kan springen en hoeveel prijzen je al hebt gehaald. Voor mij is het belangrijk om goed te rijden en dat ik en mijn paard er plezier aan hebben. Maar zo gaat het echt niet als ik op alles moet letten en er zenuwachtig van wordt Boos! Daarom heb ik er toch voor gekoze n naar die andere stal te gaan. De mensen hebben er dezelfde prioriteiten als ik, en ik heb er mijn eerste compliment over mijn 'rijkunsten' gekregen al op de 1ste dag dat ik er was. En in die 2 jaar dat ik op de andere stal stond heb ik geen enkel compliment gekregen, zelfs geen goed woord. buiten van mijn instructeur (die overigens mij wel heel goed steunt). Ik voel me er gewoon veel beter op die nieuwe stal. de mensen zijn heel vriendelijk, het is er heel gezellig, de paardjes worden goed verzorgd. Het enige nadeel is, is dat de bakken veel kleiner zijn. Maar hey, dat is een luxeprobleem he Knipoog Ik hoop nu echt dat ik kan werken aan mijn rijden zonder me zorgen te hoeven maken over wat anderen van me denken.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:48

Hou dat compliment dat je de eerste dag hebt gekregen goed in je hoofd. Complimenten zijn veel meer waard dan negateive blikken van mensen (ook al hebben die meer impact). Blijkt maar weer dat je dus heel goed weet waar je mee bezig bent en dat je dus heus wel goed kunt rijden. Heel veel plezier op je nieuwe stal. En tja het is geven en nemen hè en als je in die kleine bak goed uit de voeten kunt dan is het toch goed? Blijf lekker genieten van het rijden en natuurlijk van je paard. Paardrijden is zoveel meer waard als je gewoon lekker lol hebt!