Paard wilt alleen nog maar in volle galop over de hindernis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

Re: Paard wilt alleen nog maar in volle galop over de hindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:44

Oeff ik heb precies hetzelfde probleem.. en bij elke hindernis crost ze er sneller opaf en kan ik d'r minder goed "onder controle"/aan de teugel houden.. Ik ben de laatste meters voor de hindernis werkelijk stuurloos. Ik zal proberen om voltes me maken.. ben benieuwd hoe het zal gaan.. onze dressuur zit wel redelijk goed, we rijden L2 en ze is bijna 6..

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 17:47

dressuurmatig meer trainen, overgangen maken, laten luisteren naar je hulpen, terug laten komen op je zit en stemhulp.
Balkjes op de grond van zeker een afstand van 5 galopsprongen en daar tussenin overgangen maken en halt zetten, daarna kun je van die balkjes kruisjes maken, zorg dat je er wel een drafbalk voor legt.

Shanedow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 19:39

Ik zit met het zelfde probleem.

Dressuur is er niks aan de hand dus daar valt het niet altijd aan te liggen.
Zodra hij de hindernis voor zich ziet begint het, voltes kan je blijven rijden .. dan ben je een uur bezig met de voltes voor je he toch rustig over de hinder nis kan krijgen ik zal het hier wat volgen om nog verdere tips Haha!.

maar de oplossing is toch voltes blijven rijden of het moeilijker te maken door op de volte te sprngen .. dubbele sprong klein parcoursje zodat ze meer afgeleid zijn .. (helpt bij mij wle vaak)

Succes

Marronn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 21:15

Lauss schreef:
drafbalkjes zijn in dit geval hartstikke gevaarlijk; deze houden een paard niet tegen

rij ruim van te voren in galop aan & draai voor de hindernis een volte, net zolang je 'm helemaal onder controle hebt. Als dat het geval is kan je hem op de hindernis zetten Ja

Ik heb dat probleem ook gehad en net als wat hierboven is genoemd, net doen alsof je wilt gaan springen, maar dan net voor de hindernis een volte draaien. Als je hem dan onder controle hebt kun je er een keer overheen springen. Zo weet je paard namelijk niet wanneer hij erover heen moet en dan springt je paard het meestal wel.
Succes!