rijden op gras

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: rijden op gras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 15:03

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:26

Wedstrijden worden toch ook wel eens op gras gehouden? Lachen
Als de weide droog is kan dat prima.
Die dingen indraaien is trouwens echt een rot werk! Huilen van het lachen

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 09:48

Ik kan niet anders als op gras rijden en het werkt prima hoor Vork. Oppassen wel vriezen en regen inderdaad want dan is het vrijwel onmogelijk.
Kalkoenen heb ik nooit geprobeerd.

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 13:01

Bij ons is geen bos te bekennen, alleen een parkje met gras.
In de zomer rijd ik wel eens op het gras, omdat wij geen bak hebben.
Maar in de winter blijf ik toch liever op de paden. Het word anders een glijpartij en ik denk niet dat de bewoners blij zijn met grote gaten in het gras. Knipoog

madeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-08 15:53

Ik vind dat je wel op gras kan rijden.
Mits het normaal weer is, en dus niet te glad.
Mijn ervaring is dat het zonder ijzers prima gaat, met ijzers even kalkoenen ed aanschaffen. Knipoog
Wedstrijden worden zo vaak op gras gehouden. Lachen

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 00:10

Ik denk dat je ook wel op gras kunt rijden, maar dan wel zonder ijzers.. en anders wordt het inderdaad kalkoenen aanschaffen Knipoog

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:29

thuis heb ik geen zandpiste dus moet ik wel op gras rijden. mijn pony staat wel niet met ijzers...
zelfs wanner het geregend heeft rij ik vaak op mijn graspiste Knipoog nadeel is wel dat die daarna helemaal kapot gereden is... maar ja op wedstrijd moet ik altijd op gras rijden en dan kan het ook regenen.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 20:46

Misschien krijg ik nu ongelooflijk op men kop maar ik rijd meestal zonder zadel, op het gras.. vind ik vééééééél fijner!!

SpritzJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:50

Ik heb zaterdag voor het eerst in de wei bij m'n verzorgpony's gereden, maarja toen was het ook goed droog. De reden daarvan is dat je daar meer ruimte hebt..
De pony staat niet op ijzers Knipoog En we hebben ook nog even zonder zadel gereden, voor de eerste keer ging dat super!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:53

MarcoBorsato schreef:
Miss_Maya schreef:
kalkoenen zijn schroeven ? Haha!
De tornooien worden bij ons altijd op gras gehouden dus ja het is mogelijk

Ja er zitten gaten in de ijzers en dan draai je die kalkoenen erin. Heel leuk om te doen op een wedstrijd met een verveeld paard als je zelf strak van de zenuwen staat haha

Ik zou zelf niet zonder kalkoenen in mn ijzers gaan rijden, de kans op uitglijden wordt dan wel groter. Maar als het gras goed droog is...

Dit moest ik dus van de eigenaar van mijn vorige verzorgpaard.
Normaliter was het echt een hete donder, vooral in de galop vond ze het heerlijk om lekker te scheuren (ze was dan ook nog jong). Maar met onze enige wedstrijd had ze er geen last van. We galopeerden aan, madame voelde dat ze niet zo stevig liep in de galop als op zand en direct: een perfect, mooi, rustig galopje. Tong uitsteken
Ze moest alleen tijdens de proef wel even laten zien dat ze niet alleen maar braaf was. Tijdens de galop 1 x voorbenen de lucht in, daarna de achterbenen en de rest van de proef weer netjes. Muts! Tong uitsteken

De meningen zijn vredeerd. Ik denk dat het ook belangrijk is af te wegen hoe goed de balans van je paardje is en hoe goed je zelf het paard kan begeleiden.
Als je geen ijzers hebt moet het kunnen als het niet te glad is en anders zou ik toch voor de zekerheid kalkoenen/stiften/schroeven, hoe je het ook noemen wilt indraaien.