Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
*bijzet zat los*. Hoe dan ook, dat zou ik nu nooit meer doen
.
.
.
dat vindt ik toch knap, het bit er aan 1 kant uittrekken...en ze vindt zichzelf toch zo goed, bah

Faustie schreef:Maar dan kan je ook de vraag stellen :
"Waarom is het dan uitgevonden?" Ik bedoel maar , alles is er met een rede he ... Ze gaan zoiets niet uitvinden omdat het mooi is !! Nee , ze hebben dat gedaan omdat er een rede voor was.
(niet dat ik de hulpteugels de hemel in prijs, maar het heeft ook wel een punt he!)

runningkawa schreef:idd wazig geschreven
je doet een slof (of dergelijke) aan omdat b.v het paard zijn hoofd omhoog gooit.
Dit kan hij dus met de slof niet meer.
Dus dwing je hem in een positie.
Voor mij de reden om een hulpteugel dus eerder dwangteugel te noemen
Ja, maar dit is uitgevonden als extra hulp, voor als het echt niet anders gaat. Maar vooral ook voor paarden die zich ECHT verzetten tegen de teugels ofzo. Of die het echt niet begrijpen, (doordat je het al dan niet verkeerd doet, of doordat ze het niet kennen.) Een hulpteugel dient als HULP (het woord zegt het zelf) maar het is geen hulp die je moet blijven gebruiken! Daarvoor dient zoiets niet. Het dient om het de ruiter en het paard een BEETJE te leren, het begin, dan is het de beurt aan de ruiter om het stillaan zonder te proberen,... Zo denk ik erover,...