Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:En als ik morgen weer op stap en hij doet datzelfde nog eens dan lig ik weer op de grond.
Mocht er ergens pijn zijn weet je iig waar het vandaan komt. Op het moment weet ik even niets waardoor je straks niet van je paard gelanceerd word. Misschien even longeren voor het rijden? Lekker even geen stelling/nageeflijkheid vragen? Misschien pak je de teugels te snel op? Niet rijden? Ga eerst bij jezelf na wat er misschien fout zit, en haal er dan deskundigen bij. 
Klara16 schreef:Ik wil gewoon van jullie horen wat nu volgens jullie mijn volgende stap moet zijn met dit paard.
Klara16 schreef:Ik begrijp er niets van, mijn 6-jarige die al een half jaar niet meer gebokt heeft gooit me er gisteren gewoon expres af.
Hij wou geen stelling geven op links en toe ik die doorvroeg in stap bokte ze en bleef bokken tot ik er lag. Heb mezelf echt bezeerd en weet niet meer wat ik nu moet doen. Als hij dat een volgende keer weer doet blijf ik echt niet zitten...
Hoe moet ik er nu weer op???
Klara16 schreef:Ik sta open voor alle suggesties...![]()
Maar aan de mededeling dat ik dom en kortzichtig ben omdat ik nou even niet snap wat er gebeurt heb ik niet zoveel. Dat er iets mis is weet ik ook wel. Het was gewoon ontzettend beangstigend, bokken zonder stoppen, het ging echt niet meer om die stelling op het laatst, ik moest er gewoon af. En als ik morgen weer op stap en hij doet datzelfde nog eens dan lig ik weer op de grond. En dat zou noch voor mij, noch voor het paard goed zijn.
Ik wil gewoon van jullie horen wat nu volgens jullie mijn volgende stap moet zijn met dit paard.

brendaa schreef:kijk als een paard het voortdurend doet, zal ik hem laten nakijken ja..Maar niet als het paard een paar keer vervelend is.