Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

piewie schreef:Ik stuur hoofdzakelijk met mijn benen, maar ik krijg gewoon geen reactie en als ik hem stuur met mijn binnenteugel, dan pakt hij deze gewoon vast en loopt ie gewoon met me weg.

piewie schreef:vanmiddag krijg ik les van iemand die ik al heel lang ken, maar nog nooit les van gehad heb. Zij gaat er eerst op en wil hem eerst eens aanvoelen voordat ik erop ga. Ik kijk er erg naar uit, omdat zij ook veel kleiner is als mij. Ik hoop dat ze me wat tips kan geven om wel weer ontspannen te gaan rijden.
aerdenhout1 schreef:piewie schreef:vanmiddag krijg ik les van iemand die ik al heel lang ken, maar nog nooit les van gehad heb. Zij gaat er eerst op en wil hem eerst eens aanvoelen voordat ik erop ga. Ik kijk er erg naar uit, omdat zij ook veel kleiner is als mij. Ik hoop dat ze me wat tips kan geven om wel weer ontspannen te gaan rijden.
Dit is dus precies de tip die ik je had willen geven! Vaak is iemand naast je die het net even anders uitlegt, wat je nodig hebt.
Maar jou verhaal bevestigd wel dat het zeker niet zo makkelijk is om een Z paard te kopen en het "dan maar even na te rijden" zoals zo vaak word beweerd.