Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Inmiddels heb ik weer les genomen en dat gaat prima! We zijn idd bezig met het schakelen, maar niet constant. Daar wordt hij alleen maar luier van. Nu trekken we tussen de oefeningen door soms stukjes op, wel consequent, helpt super
Kafue schreef:Sommigen sporen echt continue aan terwijl aktie ---> reaktie moet zijn.
.
). Vervolgens rij je weer terug naar het tempo dat je wilde en dan doe je weer niks. Tot hij weer terugkomt in tempo, dan hetzelfde verhaal nog een keer, en als hij uit zichzelf versnel even ietsje opremmen met je zit en een ophouding. Dan loopt 'ie maar een week met z'n kop in de lucht, hij moet gewoon reactie geven op je been!
. Je rijdt het paard naar een bepaald tempo toe, in een bepaalde richting, en dat paard blijft het doen tót het moment dat jij zegt dat hij wat anders moet doen! Evt. corrigeren met een korte vlugge hulp en dan weer niks.
) én dat je het geduld hebt om dit vol te houden (al zie je vaak héél snel verbetering, ze zijn nl écht niet dom hoor die paarden
). Mosh schreef:We hebben inmiddels iets gevonden. Zodra hij écht inkakt maken we hem flink wakker. Daarna loopt hij weer als een trein en reageert hij weer goed op het been. Dat schakelen heeft bij hem geen zin ben ik achter gekomen, gaat hij alleen maar meer plakken en op een gegeven moment wordt hij er zo nijdig van dat hij er maar helemaal mee stopt..
Volgende week heb ik mijn M2 debuut en tevens mijn wedstrijddebuut met hem. Heb er nu al een stuk meer vertrouwen in!

) daarna weer terug en opnieuw. Heeft bij mij ghoed geholpen
Hij reageert wel gewoon op het been. Ik rijd hem nog niet zo heel lang, maar ik wilde graag door veel te schakelen hem sneller weg krijgen, dus vlotter vertrekken. Maar dat constant schakelen heeft niet veel zin bij hem. Kan hem beter gewoon tussen de oefeningen door een paar keer weg en terug rijden. Als hij niet reageert geef ik flink been en gaat het mij niet vlot genoeg neem ik hem wat terug en doe ik het nog een keer. Ik schakel dus wel, maar niet alleen maar. Daar wordt hij alleen maar trager van en gaat hij zelf tégen je been inlopen en op slot gewoon stilstaan.