bang in bochten in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: bang in bochten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 20:00

1 ding; ga niet tegenhangen oid Lachen dan breng je je paardje uit zijn evenwicht Lachen
ik heb nu nog regelmatig mijn ogen dicht hoor, en als de bak wat nattig is laat ik mijn paardje zelf bepalen of hij de bocht neemt in galop Lachen
het komt met geduld allemaal goed Haha!

Jety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 21:18

Als het zo zou zijn dat je pony/paardje ook schuin door de bochten galopeerd (waardoor ze sneller onderuit kunnen gaan, zeker als de bodem wat glad is), zou je je paardje wat rechter ten opzichte van de grond moeten maken.
Zorg eerst dat je een normaal galoptempo hebt op de volte, buitenhand laag houden met contact en je binnenhand 10 cm hoger en iets (5 cm) naar binnen brengen, buiten teugel zorgt dat de volte niet te klein wordt samen met je binnenbeen (volte openen). Doordat je je binnenhand iets hoger brengt probeer je zijn/haar binnenschouder iets op te tillen zodat ie niet te schuin door de bochten gaat. Ik weet niet of het een idee is maar zo heb ik het een tijdje terug bij mezelf zo langzaam opgelost.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 09:12

@jety; al eens bedacht dat een volte 1 grote bocht is? Nagelbijten / Gniffelen
ik weet niet of het bij TS ook zo is, maar voltes rijden was bij mij uit den boze hoor..
en nu nog Nagelbijten / Gniffelen Bloos!