met stang rijden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

girlxx93

Re: met stang rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-08 12:26

ik heb met een ander bit gereden, met een dubbel gebroken, maar het helpt ook neit egt... wel iets beter maar tocch... ik krijg nu ook prive les maar dat gaat ook niet super...

Roweentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 17:12

Ik ben nu bezig met mijn Haflinger in te rijden. Hij heeft nu ook al 2jaar voor de koets gelopen en nu ga ik dus pas beginnen met op hem te rijden.
In het begin heb ik hem ook gewoon de stang ingelaten omdat hij die kende. Nu ben ik overgestapt op een gewoon gebroken trens en dat gaat veel beter. De sterkte van een paard heeft niets te maken met welk bit hij in zijn mond heeft. Een tijdje heb ik alle paarden die ik reed gewoon bitloos gereden en die liepen helemaal niet weg of dachten niet dat ze meer konden nu ze geen bit in hadden.
Het beste is inderdaad gewoon veel slangevoltes rijden en veel overgangen, bij slangevoltes zijn de bogen klein en kan ze dus niet zo snel lopen, ze zal hierbij haar snelheid moeten aanpassen anders komt ze er niet doorheen. Zo kan je onder de oefeningen van gang wisselen en zorgen dat ze zo beter op jouw hulpen gaat reageren.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 18:57

fjordlover93 schreef:
een vriendin van me zegt dat ik nog meer figuren meot gaan rijden... ze verveelt zich onder het rijden en dan gaat ze zelf wat bedenken. ik rij nu al heel eel figuren... zo ongeveer in een half uurtje heb ik 9 voltes, 5 gebroken lijnen, 4 wijken en 3 keer van hald verandert... dat ljkt me best veel...

Dat echt heel erg weinig, eigenlijk Lachen Probeer eens gewoon te zorgen dat je geen helft (of liever: kwart) van de bak voorbij laat gaan zonder dat je een oefening uitvoert, dan ben je pas veel oefeningen aan het rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:06

Veel voltes en figuren betekend echt zelden een rondje over de hoefslag.
Dus 1 lange zijde rechtuit kan wel, maar dan moeten er weer een heleboel figuren komen Lachen

Zo ook met overgangen, dat is geen 15 rondjes in draf rond kachelen, nee dat is 2 rondjes in draf met veel figuren rijden en dan een overgang naar de stap maken.
daarin rij je weer voltes en draaf je een minuut weer aan.
Doet hij dat niet lekker aan de hulpen ga je weer terug in stap en draaf je weer aan.
Na een min draven en figuren rijden galopeer je aan, paar rondjes met voltes en je gaat weer in draf.. enz enz enz enz
Dus continue bezig blijven met figuren en overgangen En uiteraard met zo min mogelijk hand Lachen

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:14

ik heb gedaan wat rinningkawa zei, het werkt wel een beetje!! ze heeft maar 2 keer irritant gedaan!!!! heel erg bedankt!!!!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:16

Waarom o waarom grijpen ruiters gelijk als het paard druk is naar een scherper bit?

Steeds minder ruiters beseffen niet dat het wel eens aan zichzelf kan liggen in plaats van aan het paard. Zijn de tanden netjes gecontrolleerd? Zit het paard niet vast in de rug? Past het zadel wel goed?

Probeer het eerst rijtechnisch op te lossen dan met een scherper bit, wat als ze daarmee ook niet luistert? Dan nog een scherper bit? Zo kun je niet doorgaan

Rijtechnisch oplossen dus en laat dat bit maar in de winkel liggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 20:17

Super!!!

En dat is al heel snel resultaat zeg Ja Vaak is het niet zo snel Lachen Echt leuk.
Raak niet in een dipje als het morgen wat minder gaat, zo gaat het in de paardensport, maar zet lekker door.

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:21

okedank jullie!!!!

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 20:23

ik heb alles gecontroleerd, de dieen arts is nog geweest voor haar tanden enzo, het zadel past precies en ook heeft de dierenarts haar verder onderzocht, maar het was allemaal prima. k rij zelf in de m dus ik denk niet dat het daar aan licht... maar sommige paarden zijn nou eenmaal zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:21

Wis je dat een stang een fijner en zachter bit in de mond is dan een gebroken of knevel

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 23:43

fjordlover93 schreef:
ik heb alles gecontroleerd, de dieen arts is nog geweest voor haar tanden enzo, het zadel past precies en ook heeft de dierenarts haar verder onderzocht, maar het was allemaal prima. k rij zelf in de m dus ik denk niet dat het daar aan licht... maar sommige paarden zijn nou eenmaal zo...

Sorry, maar dit vind ik echt onzin. Dat je in de M rijd wilt heus niet zeggen dat het niet aan jou kan liggen.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:15

Hmm mij is altijd geleerd dat een stang juist scherper is..
Maargoed mijn tip was ook inderdaad ontzettend veel overgangen en figuren rijden! Ik ben blij dat dit helpt.

En tja ben het wel met susieQ87 eens dat als je in de M rijdt niet direct alles zonder fouten kunt doen.. Ookal rijdt je nog zo hoog ik zal altijd eerst gaan afvragen of de fout bij mij ligt of bij mijn tuig 9 van de 10 keer geeft dat het oorzaak van zijn of haar gedrag.

Succes verder! Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:18

fjordlover93 schreef:

Haha! Ja ja...in de M...en je rijd dan met....wat voor bit?????

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-08 20:37

er reden laatst 4 haflingers langs de bak en mijn paard ging helemaal door het lint!! heeeeeeeeeel hard racen en noodstoppen maken en rare draaien en zo:S

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 09:49

nog meer tips???????

Clown

Slapen

Sigaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:51

en jij bent nu al klaar met de vorige tips?
Zo snel werkt paardrijden niet...

Doorzetten meid en vooral goede les halen.

girlxx93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 11:59

ik vraag alleen om nog meer tips zodat ik dat ook kan proberen.. ik zeg niet dat het andere niet werkt!! ik heb het al een poosje geprobeert,, het gaat nu al iets beter maar ze is nog steeds vet druk.. ik kan dus ook niet buiten rijden:S:S:S:S:S::S:S:S wat ik dus wel graag weer wil doen..

als ik met haar op buitenrit wil dan is het weer mis:S:S:S:S:S:S:S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:01

welkom in de paardensport.. Lachen

ik wil, ik wil...zet dat maar aan de kant... je werkt met een dier..die wil ook dingen Haha!

poosje is vaak een tekort begrip in de paardensport als je een flink probleem hebt...ga maar leren denken in jaren...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:35

Het is niet nodig om je topic omhoog te schoppen. Ik denk dat je voldoende tips hebt gekregen. Bij deze een slotje.