waarom bokt een pony als je tikje met zweep geeft?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_K

Re: waarom bokt een pony als je tikje met zweep geeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:55

Niet helemaal: zoek de oorzaak en voorkom deze of zoek een oplossing voor de oorzaak.

Een pony bokt niet om je te pesten, het is een dier, die doet zulke dingen niet. Dus waarom bokt je pony? Waarom geef je die tik? Wat is hier van de oorzaak? Et voila!

Chrisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:05

Ik denk dat je de oorzaak bij jezelf moet zoeken, jij doet waarschijnlijk iets niet goed of je pony begrijpt niet wat je bedoelt. Gevolg de pony krijgt een tik met de zweep en vind dat niet prettig oorzaak hij bokt... lijkt me logisch Haha!.

Ik zal het je nog sterker vertellen als ik mijn benen iets te ver naar achteren leg en aandrijf dan bokt Ginger, afgelopen zondag ben ik daardoor eraf gevallen. Het is niet zo dat ze dat doet uit nijd of dat ze gemeen doet ze wil mij duidelijk maken dat ze dit niet prettig vindt (tenslotte kan ze het me niet vertellen) voor de rest kan ik echt alles met haar.... ondanks dat ik haar nog niet zo lang heb. Cool

Ik zou toch door grondwerk, les en veel geduld kijken waar jou verbeterpunten liggen zodat jullie elkaar beter aanvoelen en begrijpen zonder zweep of sporen....

Suc6

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:56

aerdenhout1 schreef:
Mag je mij vertellen hoe jij dat zou zien aan je paard?

Omdat ik een totaal andere instelling had dan nu.
Ben anders gaan denken en meer vanuit het perspectief van mijn paard gaan kijken.
Rijd nu ook bitloos (nee, ben niet fanatiek NH ruiter interreseer me er wel in en neig wel die kant op) maar met bitloos moet je al helemaal letten op je hulpen, het wordt gewoon allemaal verfijnt.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 11:57

fabiee schreef:
Nou mijn vraag staat er eigelijk al,

waarom bokt een pony als je een tikje met een zweep geeft?
welke reden kan dit hebben?

bedankt,

Omdat een tik van de zweep pijn doet Ach gut , hoe dan ook een zweep doet altijd pijn.
Moet je maar eens in de plaats stellen dat jij een tik krijgt. je denkt miss, het zijn maar dieren, maar als je het kan bereiken zonder die zweep, dan heb je pas wat bereikt!! succes ermee

Sab123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:17

Helemaal mee eens charlot