op m'n kont blijven zitten in galop :P

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_fenna_

Re: op m'n kont blijven zitten in galop :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:13

Heb je er ook last van als je aan het doorzitten bent? Bij mij heeft het geholpen om eerst te zorgen dat je tijdens het doorzitten goed stil zit, en daarna verder te werken aan de galop. Ook is het ontspannen heel belangrijk, zeker wanneer je rug vast zit. Zeker uitkijken dat je dan niks forceert!....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 20:27

_Lonneke schreef:
Ik heb een scoliose dus mijn rug is scheef en zit helemaal vast. Ik moet hiervoor naar cesar therapie en naar de Fysio. Het is niets heel ernstigs maar het is heel vervelend met rijden.

Nou is het dat ik bij een ruiterclub heb en als ik zeg dat ik even naar voren zit door pijn aan mijn rug dan heeft zij zoiets van toch doorgaan maar meestal word het daar alleen maar erger van, paard meer gespannen en ik ook.

Zal het eens met fysio of cesar overleggen Lachen

Zou ik zeker doen Ja
En laat je instructrice maar praten op dat moment hoor, ik kan uit ervaring zeggen dat iedereen die zegt: 'gewoon doorgaan, beugels uitschoppen, of met lange riemen rijden' zelf nog nooit met een geblokkeerde rug te paard heeft gezeten. Daar wordt je rug niet beter van en je paard ook niet Knipoog

Ik zou zeggen: laat het lekker losmaken (ik ging zelf wekelijks), oefen goed op de oefeningen die je meekrijgt van je fysio/Ceasartherapeut en voor de rest gewoon zitten zolang het gaat en daarna je rug ontlasten. De tijd dat je kunt blijven zitten wordt vanzelf steeds langer. Ik had zelf ook een verwarmende gel. Het was heerlijk om na het rijden eerst in de douche/bad te gaan met warm water op mijn rug en daarna die gel erop. Bleven mijn spieren heerlijk een paar uur warm.

speciallover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 10:05

wat je kan doen, eerlijker wat ik altijd doe voor mijn gevoel, is mijn benen goed lang maken
en het gevoel hebben dat je met je kont helemaal ín het zadel gaat zitten.
En dan goed meegaan met de galopsprongen van je paard.
Bekken kantelen helpt bij mij ook goed om te blijven zitten.
Volgens mij moet je gewoon even proberen wát nou helpt.

_fenna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:03

speciallover schreef:
wat je kan doen, eerlijker wat ik altijd doe voor mijn gevoel, is mijn benen goed lang maken
en het gevoel hebben dat je met je kont helemaal ín het zadel gaat zitten.
En dan goed meegaan met de galopsprongen van je paard.
Bekken kantelen helpt bij mij ook goed om te blijven zitten.
Volgens mij moet je gewoon even proberen wát nou helpt.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, je moet zorgen dat voor jouw manier je goed zit. Kijk iedereen die heeft een andere "moeite" met zijn zit. en zeker mat jouw rug probleem. Zolang je maar niet verkrampt gaat zitten want dat werkt voor jullie beiden niet! Bloos

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 11:05

ik blijf in galop ook nooit goed op men kont zitten..
maar dat komt meer omdat ik nog niet helemaal ontspannen zit

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:13

ja ik ga wat van jullie tips proberen en ik ga overleggen met mijn fysio/cesar. Bedankt voor de tips Lachen

@Urielle - ja die creme heb ik ook, werkt heel fijn Lachen
En mijn instructriece laat ik op dat moment ook kletsen mar vind het heel frustrerend. Heb het haar al een paar keer uitgelegd van mijn rug maar zij noemd het "smoesjes" om niet rechtop te zitten..