met hoofd slaan zodra je er echt aan begint te werken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

Re: met hoofd slaan zodra je er echt aan begint te werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 22:31

jah maar als je een gewone normale ophouding maakt mag je paard niet beginnen met slaan, met springen slaat ze nooit en ik denk dat ik dan redelijk meer contact heb dan met de dressuur, omdat ze dan heel heet is. misschien is het ook wel protest omdat ze geen zin in dressuur heeft hoor ik weet het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:36

Dan verschillen we daarover in mening Lachen
Ik vind dat een paard wel aan mag geven dat hij het niet prettig vindt. Alleen maar fijn zelfs, dan weet je als ruiter dat er wat is.

Dat je paard met springen niet met het hoofd slaat is omdat hij dan wellicht afleiding heeft en zo even niet aan zijn ongemak denkt Lachen

Een paard dat bakkabouters ziet kun je met tussendoor springen ook afleiden van bakkabouters. ff als voorbeeld Lachen

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 15:28

ik heb vandaag met dubbelgebroken argentaan bit gereden, en het ging stuk beter. nog niet helemaal slaan vrij maar wel veel minder erg dan eerst. ook wil ze nu mijn hand beter volgen en zaten er ook lekker veel ontspannen nageeflijke stukken bij Pling ik hoop dat dit zo blijft, zullen morgen bij les wel zien hoe ze dan loop Vork

Stephaniee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:20

Ik heb een happy-mouth bit gekocht,omdat mijn pony erg gevoelig in dr mond is.
En sindsdien loopt ze ook best nagevelijk.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:22

Mooi dat het beter ging Haha! Ze moet ook even aan dit bitje wennen, dus wss dat het morgen nog beter gaat OK dan!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:32

Hoe is 't vandaag gegaan?

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 17:15

jah ging super door de wind was ze extra druk, dus paar rodeo sprinten ertussen. Ze sloeg nog wel wat met haar hoofd, maar ze moet ook even wennen natuurlijk maar zaten ook hele goede super stukken tussen. Ze loopt nu heel makkelijk nageeflijk heel licht op de hand nu. en zaten ook stukken tussen waar ze echt heel mooi rustig en constant zonder slaan nageeflijk liep super dus:D:D