Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jen_2oo6 schreef:Bedankt, met die balk zal ik dan is proberen. Vandaag gelongeerd maar dat was al een ramp, ze is erg aanhankelijk en loopt me steeds achterna dus in een ronde longeren krijg ik haar niet als het eindelijk wel lukte dan was het maar even en ja hoor madam kwam weer naar me toe en liep me achterna, sta ik stil staat zei stil, liep ik liep zij. Morgen nog maar een keer proberen en dan harder aanpakken& natuurlijk wel belonen als het goed gaat (begrijpelijk, maar zet het er toch maar neer!), want anders gaat het natuurlijk nooit lukken.
bedankt voor de reacties!
maar dat kan natuurlijk gebeuren. Ze is bij de handelaar ingereden maar niet goed doorgereden, Lotte1990 schreef:Van hand veranderen, hard gaan draven en in de hoek beenhulpen geven (eventueel met een stemphulp). Na een paar keer snapt je paard wat de hulpen betekenen.
Maar iedereen zal hier wel zo zijn eigen manieren voor hebben.
Roosjelief schreef:Lotte1990 schreef:Van hand veranderen, hard gaan draven en in de hoek beenhulpen geven (eventueel met een stemphulp). Na een paar keer snapt je paard wat de hulpen betekenen.
Ik begrijp echt niet waarom je dat aanraad. Enig idee hoeveel moeite het kost om een paard die het zo aangeleerd heeft een fatsoenlike overgang te laten maken?
En als je nou een draver hebt? hoe wil je die laten galloperen? je kan zo hard draven als je wilt
Pensionnetje schreef:Dit is idd de slechtst denkbare manier van het aanleren van de galop. Hier krijg je later veel ellende mee. Zet eerst het paard aan de longe GOED aan de stemhulp. Pas daarna onder het zadel met behulp van diezelfde stemhulp. Dan kun je corsserij zoals hierboven alsmede zwepen en schopperij achterwege laten. Bedenk dat je dingen in de juiste volgorde dient aan te leren. Dus eerst het basiswerk aan de longe, dan pas onder het zadel. Wel zo veilig voor jezelf ook trouwens.
Succes
Roosjelief schreef:Lotte1990 schreef:Van hand veranderen, hard gaan draven en in de hoek beenhulpen geven (eventueel met een stemphulp). Na een paar keer snapt je paard wat de hulpen betekenen.
Ik begrijp echt niet waarom je dat aanraad. Enig idee hoeveel moeite het kost om een paard die het zo aangeleerd heeft een fatsoenlike overgang te laten maken?
Qimm schreef:eerst aanleren aan een longeerlijn met stemhulp, dan dit combineren met rijden
Eerste wat ik zou proberen in ieder geval.

Inderdaad ieder zijn eigen manier....asjemenou schreef:Zo leer ik al mijn paarden het, alleen dan niet het van hand veranderen er aan vooraf.
En binnen drie dagen kunnen ze allemaal netjes aangaloperen, dus zo lang ben je nou ook weer niet mee bezig!
Ze moeten toch eens voor de eerste keer in galop?
De mijne worden helaas niet voorgeprogrammeers ge=boren met de galophulp erop. Ik kan dan wel een hele kleine nette galophulp geven, maar daar snappen ze echt de bedoeling niet van.
Qimm schreef:eerst aanleren aan een longeerlijn met stemhulp, dan dit combineren met rijden
Eerste wat ik zou proberen in ieder geval.
asjemenou schreef:Zo leer ik al mijn paarden het, alleen dan niet het van hand veranderen er aan vooraf.
En binnen drie dagen kunnen ze allemaal netjes aangaloperen, dus zo lang ben je nou ook weer niet mee bezig!
De mijne worden helaas niet voorgeprogrammeers ge=boren met de galophulp erop. Ik kan dan wel een hele kleine nette galophulp geven, maar daar snappen ze echt de bedoeling niet van.
Lotte1990 schreef:asjemenou schreef:Zo leer ik al mijn paarden het, alleen dan niet het van hand veranderen er aan vooraf.
Inderdaad.