Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

connie1964 schreef:ook ik was bang om op mijn eigen paard te rijden en dus heb ik besloten om niks te moeten.Je moet niks maar je mag dat moet je in je hoofd zetten.Ik heb iemand erbij gehad die m vasthield met opstappen,gelijk weer eraf,daarna 1 rondje gestapt weer eraf enz enz.Nu durf ik alleen te rijden in de bak,voel ik me niet ok ga ik eraf.Geen enkel risico neem ik meer (na een paar ernstige vallen)Nu de volgende stap is naar buiten.Ben een paar keer erf af geweest maar ik vind t behoorlijk eng,wat terugslaat naar mijn paard.Dus ik stop hiermee net zo lang tot ik een buitenrij maatje heb gevonden.Tot die tijd wandel ik met m poetsen,spelen in de bak en mekaar leren kennen.Alles heeft zn tijd nodig hoor.Ook ik ben vreselijk jaloers op mensen die alles gelijk kunnen en buitenritten maken enz maar onze tijd komt nog wel.Ik doe t op mijn eigen tempo en dat voelt t beste.Heb nu ook 3 weken al niet gereden vanwege te weer en zo en voel me daar echt niet rot over.Heel veel sukses ennuh NIKS MOET!!

Orangiste schreef:Ik ga vanavond weer naar mijn paard en ga dan hem eens met zadel longeren. Als dit goed gaat ga ik hem proberen lekker uit te stappen onder het zadel.
welke dag je er deze week op gaat en vertel na het rijden 10 dingen die je als fijn had ervaren.. herhaal dit tot je niet meer nadenkt of je er nu wel of niet op zal gaan.. Paardrijden moet weer leuk worden en dat kan alleen door het weer als leuk te ervaren!
Esther28 schreef:Wat ook wil helpen is zingen op je paard, wordt je ademhaling ook beter van. Doe ik ook nog regelmatig.
.Lise81 schreef:Misschien moet je het even een beetje zien als werk. Je wilt liever niet, maar je gaat toch.