Ik ben op 29 oktober, ja ik weet het nog goed, in de manegeles ook van een paard afgevallen. Het zelfde als het eerste stukje van de TS, ik zag de hals opeens voor me zijn hoeven niet eens meer en daar lag ik. In de bak, ik dacht oliebol! Ik lig op de grond en het deed zeeer, zeer!!!
Ik dacht, het gaat wel, het gaat wel over. Maar het ging niet over, ik kon me linkerpols niet bewegen of ik werd gek van de pijn. Maar ik had nog nooit gebroken pijn gevoeld dus wist ook niet hoe het voelde. Er werd een nieuw paard voor me opgezadeld ( snap achteraf ook niet waarom ik niet op hetzelfde paard kon maargoed). Toen was ik opgestaan en ben ik uit de bak gelopen. Ik ging naar de buitenstallen waar mijn paard opgezadeld zou worden maar ik kon vanaf dat moment niet meer lopen, werd helemaal duizelig. Dus denise kwam naar me toe en zei ga maar even weer zitten ik haal er iemand bij dan brengen we je naar de kantine. Daar zat ik dus..tegen de staldeur buiten, ik was helemaal duizelig en kon niks meer normaal zien. Ik werd naar de kantine gebracht en daar zat ik dan, aan mijn glaasje water met een rietje omdat ik nog steeds duizelig was. Mijn vader werd gebeld en toen zijn we naar de eerste hulp geweest. Wachten wachten wachten uiteraard. Uitslag van de foto's;
Gebroken linker pols.
Sjit!
Gips erom en klaar was kees. Het deed nog steeds zeer maar dat moest tijd hebben.
Nu, na 8 weken, kan en mag ik alles weer doen en laten wat ik wil.
Afgelopen maandag 1e rijles gehad weer sinds tijden en ik was heel relaxt van tevoren. Ik was allang blij dat ik weer mocht rijden en ging vrolijk naar de manege.
Maar dat viel heel erg tegen, ik was hartstikke bang dat er weer zoiets zou gebeuren. En was daarom ook heel erg gespannen en zat naar voren. Mijn houding kan je namelijk heel erg goed aflezen van hoe ik me voel. Gelukkig zat ik op een heel lief paardje en voelde ik me daarom nog wel een beetje op me gemak maar er waren net nieuwe stallen gebracht en die konden de paarden zien vanaf de binnenbak. Zelfs mijn paardje waar ik op moest rijden schrok ervan. Gelukkig niks gebeurd en gewoon doorgereden.
Aan het einde van de les vroeg mijn instructrice hoe het ging; Ik zei eerlijk dat ik banger was geworden en angst had dat er weer zoiets zou gebeuren.
Ze zei dat het aan mijn houding was te zien en dat het gewoon weer een beetje rustig op gebouwd moest worden. WAT BAAL IK HIERVAN ZEG! Ik weet dat ik er niets aan kan doen maar toch houd het me elke dag bezig. Maar ik moet mezelf over dit punt heen zetten, ik heb nu bijna 2 keer per week les omdat ik heel veel moet inhalen, ik ga er gewoon weer voor en streef naar het gevoel dat ik geen angst meer heb.
De eerste keer dat ik van een paard afgevallen ben, meteen raak. Denk wel dat het daarom is dat ik zo bang ben.