Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

simodi schreef:Bezig zijn betekent echter niet dat hij ook al die tijd lekker lol heeft! Ik weet niet hoe oud je paard is, maar zeker als ie nog jong is heeft ie het dagelijks nodig om lekker even op zichzelf te lopen, liefst los en anders aan de longe als alternatief. Poetsen en rijden is op zich wel lekker, maar is voor je paard natuurlijk geen vrijheid om eens even lekker de benen te strekken en gek te doen.
Je moet de afweging maken dat jou iets overkomt omdat je op een te fris paard moet blijven zitten of dat hij misschien eens uitglijdt maar wel zijn ei kwijt kan. Het is natuurlijk een persoonlijke afweging, maar wij kiezen er in zo;n geval toch voor om een (klein) risico te nemen en het paard dan wel los te laten (na eerst een poosje aan de hand warm stappen, dus niet koud uit zijn box) of te longeren aan het halster.
Wat anderen ook schrijven: juist als je dit regelmatig (dagelijks) doet zal je paard ook lang zo gek niet zijn want dan is hij er aan gewend.
Succes hoor!

aisie schreef:En dan heb je grote kans dat hij de volgende dag een stuk kalmer is en dat hij dan misschien gelijk even los kan op de wei of bak.
VeerenAshley schreef:aisie schreef:En dan heb je grote kans dat hij de volgende dag een stuk kalmer is en dat hij dan misschien gelijk even los kan op de wei of bak.
Het is toch eigenlijk idioot dat een paard niet in de wei zou kunnen? Mensen toch, daar is een paard toch voor gemaakt?!
(Aisie, ik bedoel dit niet aanvallend naar jou persoonlijk, maar meer in het algemeen, omdat veel mensen blijkbaar menen dat een paard niet zomaar in de wei kan.)
Als hij zijn energie kwijt is moet het naar mijns inziens geen enkel probleem opleveren dat hij op de wei komt. aisie schreef:Ik heb mijn paarden altijd op de wei hoor, gewoon elke ochtend zo vanuit de stal. Maar de TS is bang dat haar paard blessures oploopt en vandaar dat ik deze tip gaf.Als hij zijn energie kwijt is moet het naar mijns inziens geen enkel probleem opleveren dat hij op de wei komt.
AaronYve schreef:Want anders kun je eens cavalor pianissimo uitproberen.

elady schreef:Medebokkers, niet iedereen is gezegend met vrije dagen, 2 hectaren aan huis en een gemakkelijk paard. Probeer daar rekening mee te houden en niet te doen alsof ik Ticho het PLEZIER van het paard zijn niet gun, in tegendeel!
Voer gaat terug naar 3/4 kilo per voerbeurt.