hoofd erg laag en struikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: hoofd erg laag en struikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:11

Ja is een beetje moelijk om zo uit te leggen hoe je een paard juist rechtricht, je zou eens op paardenbegrijpen.nl moeten kijken.
Veel mensen hebben het over rechtrichten maar hebben geen idee wat het werkelijk is, ik denk dat jou paard niet geleerd heeft zelfstandig te lopen en daar zou ik toch echt voor gaan zorgen anders blijft het struikelen.
Waarom heeft het ijzers, bij gezonde hoeven niet nodig.
Wat hierboven al gezegt word het blokkert een hoop belangrijken dingen, maarja dat is een discussie op zich.
Zorg dat je paard gaat leren op eigen benen lopen dus rechtrichten en dat doe je niet door contrastelling te vragen, maar door de juiste buiging en stelling zodat het achterbeen dragen gaat worden en dat kun je heel mooi en vreindelijk doen aan de hand,

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:40

Zo te lezen ligt het aan de achterkant van het paard,daar zit de motor en die moet dus actiever gemaakt worden. Voorwaarts rijden, overgangen rijden en tempowisselingen zijn dan heel goed. Fixeer je niet teveel op de hoofdhouding. Voorwaart is eerst belangrijker, neerwaarts komt dan later vanzelf wel weer.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:15

ik denk dat je wel even halsproblemen moet uitsluiten (lage nek en struikelen zijn duidelijk symptomen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:51

Paard is misschien ook wel zo gebouwd, dus horizontaal gebouwde hals en gaat daardoor makkelijker op de voorhand.