doe ik te weinig met mn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shappiejj

Re: doe ik te weinig met mn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:14

Een jong paard hoeft sowieso niet elke dag berededen te worden en als ze elke dag buiten staan...
Als je zelf graag iets meer met je paard wil doen dan kun je inderdaad ook grondwerk gaan doen of gaan wandelen,

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 21:32

Zoals jij je paardje houdt daar zal menig paard jaloers op zijn hoor! Gewoon lekker paard zijn met andere paarden, optijd zijn eten en aandacht en een paar dagen lekker aan het werk met jouw. Prima leventje!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:12

Jouw paard is echt met zijn gat in de boter gevallen Lachen. Hij heeft echt veel geluk met jou!
Doe zo verder zou'k zeggen!

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 20:26

okee dank jullie wel!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:04

jij kent je paard volgens mij zelf het beste...als je niks aan hem/haar merkt, zal ik het gewoon zo houden

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 21:06

Je moet doen wat jij denkt dat goed voor je paard is! Ik vind dat dit niet te weinig is hoor Knipoog kan altijd meer, ligt ook maar net aan het paard

inactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:03

Goh in de winter rijd ik ook maar een keer of 3 hoor ..
Omdat je dan natuurlijk ook nog met het weer zit ..

Het is moeilijk om er echt een aantal op te plakken van hoeveel je met je paard moet rijden..
Heb een pony gehad waar ik de eerste zomer 2x per dag op reed, niet omdat hij hevig was , juist omdat hij liever lui dan moe was..
Hij was heel slecht behandeld bij de vorige eigenaars en daardoor was hij enorm sterk geworden en de achterhand heel slecht.
Ging ik s'ochtends springen en savonds dressuren..

Met het paard dat ik nu heb, zou ik echt geen 2x per dag moeten rijden .. Dat zou zij denk ik mentaal niet goed kunnen verwerken

3x in de week echt dressuren of springen zou ik zeggen en dan kan je bv. 1x in de week ipv longeren een kort buitenritje gaan maken met vrienden fzo aangezien hij/zij nog 5 is en dat dus ook heel leerrijk is voor zo'n paard .. Trouwens voor elk paard wel goed om zo regelmatig eens een buitenrit te gaan maken Lachen

Veel succes iniedergeval nog ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:04

Ligt een beetje aan je paard! Als zij zich hier prettig bij voelt is het toch goed?
Mijn paard rijd ik vaak om de dag, 4 a 5 keer per week meestal. Als ik minder ga rijden is hij echt beledigd, die wil gewoon lekker werken!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:05

Een paard is niet gemaakt om op te rijden, dus als hij gewoon lekker overdag buiten kan staan met zijn vriendjes en af en toe een ritje met je gaat maken is dat prima!

Ik wandel veel met mijn paardje, en daardoor hebben we een geweldige band van vertrouwen gekregen die beloont wordt door het feit dat het zadelmak en inrijden nu heel erg makkelijk gaat! Maar meer dan 3 x in de week zit ik er niet op hoor...

paardengek87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:08

De meeste paarden houden van afwisseling. Dus veel varieren en dan maakt het niet zo veel uit hoe vaak je hem rijdt.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:11

Het ligt er wel aan wat je er mee wilt - wil je je paard gaan uitbrengen komend seizoen, of als je bijvoorbeeld wat langere buitenritten wilt gaan maken, dan zou ik zo langzamerhand wat meer gaan trainen - maar als dat niet zo is, maakt het natuurlijk niet uit.