Klijn schreef:Ik heb ook nog iets waar vele het niet mee eens zullen zijn (of het niet durven)
Laat hem galloperen met een lange teugel, hij moet dan op zijn eigen benen blijven en zijn balans zoeken. Hierdoor zal hij automatisch langzamer gaan en voorzichtiger zijn. Doe dit wel alleen als je eraan toe bent! (hij kan uiteraard in het begin nog wat hard willen..)
Het paard waar ik eerst op reed gallopeerde ook altijd heel hard de bak door. Toen heb ik hem eens in de gallop gezet toen ik met een lang teugeltje aan het draven was en dit ging heel erg goed! Ze gallopeerde gewoon rustig!
inderdaad. Dat is éigenlijk de beste manier maar veel mensen ''durven'' dat niet. Gewoon lange teugel en in het midden van zijn rug blijven zitten. Zelf laten zoeken...Maar die zette ik er niet tussen omdat ik niet wist of TS dat zou ''aandurven''. Je legt dan toch heel wat in de hoeven van je paard... en dat gevoelvan ''controle'' dat je hebt als je hem wat ondersteunt is voor vele toch een ''must'' maar ben het dus volledig met je eens dat dit eigenlijk de beste manier is.
Een paard dat genoeg trekt krijgt carte blanche bij mij
rijd ook liefst met zo min mogelijk druk maar niet iedereen is zo. Pret kreeg ook gewoon carte blanch van mij, en dan ging ze bijna op haar smoel maar 500kg houd je toch niet omhoog dus dan kan je ze beter snel loslaten en naar hun balans laten zoeken dan blijven vasthouden en het risico dat je neer gaat omdat ze de kans niet krijgen om evenwicht te vinden verlengen
Ik ga zondag pas rijden omdat ik nu examens heb, dus dan laat ik iets weten.
Het zijn soms kleine dingen die het hem doen