Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chupa schreef:Het gaat hier dus niet om MIJN paard he? Ik rijd hem alleen voor die man. Ik ga dus niet een hele andere optoming erop gooien terwijl hij al die tijd met dit gereden heeft. Ik vroeg me alleen af hoe de martingaal om moest. Bij dit paard is er geen sprake van gebrek aan respect, hij is gewoon superenthousiast en ook nog eens ontzettend groot en zoals al eerder gezegd is wordt het dan een beetje gevaarlijk om zonder martingaal te springen, dan vliegt ie me dwars door de hindernis bij wijze van spreken.
Gewoon 1 teugeltje er af halen 
Ga je dat de eigenaar nog vragen als ie terug is, ben nu toch wel heel benieuwd
Buiten snap ik zoals eerder gezegd vanwege breken, maar in de bak ook?
Denk niet dat het heel veel verschil maakt russel schreef:stef schreef:ben je nou eigenlijk echt zoveel sterker als je 2 teugels aan 1 bit bevestigd? Ik bedoel, de kracht in je hand blijft hetzelfde, je bent zelf niet ineens sterker, en je krijgt geen hefboomwerking of iets..
Hmmz, misschien beter een ander topic daarover?
Ik kwam iemand tegen in het bos die mij uitlegde dat het was als er 1 teugel knapt, hebben ze een reserve. Heel logisch. Een maand later kwam er een meisje bij mij op stal, mijn stal toendertijd was in het bos, ze vroeg of ik een teugel te leen had, haar teugel was gebroken. Toen snapte ik het wel. Ik zou het nooit zo doen, maar als je oplet zie je best veel recreatieruiters die 2 teugels hebben.
Maar dan hangt er gewoon een slapper, en die gaat niet door de martingaal. Het is bij mij idd puur voor de veiligheid, als er een teugel knapt
russel schreef:stef schreef:ben je nou eigenlijk echt zoveel sterker als je 2 teugels aan 1 bit bevestigd? Ik bedoel, de kracht in je hand blijft hetzelfde, je bent zelf niet ineens sterker, en je krijgt geen hefboomwerking of iets..
Hmmz, misschien beter een ander topic daarover?
Ik kwam iemand tegen in het bos die mij uitlegde dat het was als er 1 teugel knapt, hebben ze een reserve. Heel logisch. Een maand later kwam er een meisje bij mij op stal, mijn stal toendertijd was in het bos, ze vroeg of ik een teugel te leen had, haar teugel was gebroken. Toen snapte ik het wel. Ik zou het nooit zo doen, maar als je oplet zie je best veel recreatieruiters die 2 teugels hebben.
een tweede teugel als reserveteugel buiten.