JerryBke schreef:jaja k bedoel je hand van de hals af
is wel goed als je er maar niet aan trekt, wand dan ga je op je buiten been staan en dan kom je de bocht niet zo makkelijk door.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JerryBke schreef:jaja k bedoel je hand van de hals af
heb een turbo fjord helaas al begint ze een beetje rustiger te worden het gaat al wel beter in stap dan doet ze gewoon wat haar gevraagt wordt (er zitten wel wat mindere stukjes tussen maar oke ze is nog jong) maar zodra ik haar vraag te draven is het hoofd omhoog en racen en moet ik constand de buitenteugel erbij pakken anders valt ze naar binnen dit is wel meer rechtsom dan linksom omdat ze linksom wel mijn buitenteugel aanpakt en accepteert. 
komt ook wel goed denk ik maar tis zijn altijd handig toch?.

snippy schreef:oke splash het nadeel is juist,ze kijkt en valt al heel veel naar binnen en mijn buitenteugel neemt ze niet aan of negeert m beter gezegt ze is links ook een stuk sterk nu weet ik dat dit komt omdat ik haar te veel op mijn buitenteugel wil begrenzen . zou ik heel overdreven haar naar de bakrand laten kijken dan stapt ze ( je weet hoe de bak bij reijnders is) constand over dat richeltje heen en geloof me dat is voor me paard en voor mijzelf geen prettig gevoel.
monty: op t moment dat ik mijn 2 benen er aan leg schiet ik vooruitheb een turbo fjord helaas al begint ze een beetje rustiger te worden het gaat al wel beter in stap dan doet ze gewoon wat haar gevraagt wordt (er zitten wel wat mindere stukjes tussen maar oke ze is nog jong) maar zodra ik haar vraag te draven is het hoofd omhoog en racen en moet ik constand de buitenteugel erbij pakken anders valt ze naar binnen dit is wel meer rechtsom dan linksom omdat ze linksom wel mijn buitenteugel aanpakt en accepteert.

Wat bedoel je precies met een vaste hand? Een stille hand? 
Lopen nu eigenlijk ook een beetje 2 gevallen door elkaar heen
snippy schreef:splash: met bijzet is ze relax en heeft ze geen moeite met het veruimen en naar buiten lopen ze gaat dan juist langzamer en reageert heel goed op de dingen die ik zeg en ze ontspant zichtbaar .(iets wat ze onder het zadel totaal niet doet zodra ik iets van haar vraag.
het kan idd zo zijn dat ze het heel moeilijk vind of me idd niet helemaal begrijpt , k ga zo eventjes een paar dingetjes proberen die je heb neergezet en ga denk ik zeer overdreven de hulpen geven zodat ze duidelijk snapt wat ik bedoel en mischien nog wat bijleert wat volgens / voor haar niet helemaal duidelijk was .
alvast bedankt vanavond breng ik wel even een verslagje.