Komt dit werkelijk door het WEER ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Komt dit werkelijk door het WEER ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:33

Inderdaad, ik denk (weet bijna zeker) dat het door het weer komt.Gewoon lekker met haar aan het werk gaan,en juist niet gaan stappen als ze wat drukker word;
Zo gaat de frisheid er nooit uit.
Lachen

chantal30

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 21:33

die van mij is sinds van de week ook omgeslagen tijdens het longeren doet hij net alsof hij al een week niet heeft mogen lopen!
kan dus inderdaad door het weer komen

Vido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:08

HupsSakii schreef:
jakkiwakki schreef:
Je paard is misschien wat frisser en stijver door dit weer. Langer warm rijden dus en misschien wat rek en strek oefeningen doen. sWinters geef ik Subli zonder, daar zit extra magnesium in. Werkt super bij ons frisse racemonster;) Het kijkerige is daarbij grotendeels verdwenen.

Ik kan haar best nog meer eten geven, maar ze krijgt momenteel al 3x Pavo basic (gratis bij stalprijs inberekent)
en nu dan ook nog Kruidenmuesli van eigen centjes.
Zou ik dan echt nog meer bijvoeren voor dit weer ?

Pas op, Jakkiwakki bedoelt niet MEER voeren, maar ANDER voer! Meer voeren = meer energie erin pompen...die zal er dus ook weer uit komen.

Ondanks de invloed van het weer (hebben ze bijna allemaal last van) moet je toch heel consequent blijven. 4 jaar is de leeftijd bij uitstek om eens te gaan proberen de leiding over te nemen! Dat kan op andere leeftijden ook, maar juist 4 jarigen kunnen erg gaan 'puberen'. Logisch: ze worden inmiddels wat sterker, zijn nog steeds jong en kunnen door krijgen wat voor resultaten ze kunnnen boeken met ondeugd.

Blijf de leider dus, steeds weer ongewenst gedrag corrigeren. En je linker been aan de linkerkant van je paard houden, je rechterbeen aan de rechterkant...

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:38

Mijn paard vind het juist heerlijk dat het zoveel frisser is geworden! Hij is lekker voorwaarts en vrolijk met rijden, ook op de wei spelen ze veel meer nu (staat 24/7 buiten).

Ik denk dat het een combinatie is van het binnen staan, het weer en mogelijk teveel/ te rijk voer. Als je naar jezelf kijkt, je komt je warme huis de vrieskou in, dan zal je geneigd zijn wat harder te lopen, wat meer te bewegen. Je paard komt de warmte van de stal uit, en heeft het door die overgang ook koud, en zal drukker zijn om sneller warm te worden. Als je paard geschoren is, gaat dit natuurlijk nog veel meer op. Misschien met het beginnen met rijden een fleecedeken opleggen, om je paard kans te geven rustig op te warmen ?

Sterkte!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:40

Mijne is ook erg fris de laatste dagen, ik ga vandaag scheren dus dan wordt ze nog drukker denk ik.

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 11:49

de mijne flipte gisteren tijdens het buitenrijden helemaal uit, zon 4 x lag ik er bijna naast.. goed aan het werk zetten. De mijne is over het algemeen wel wat heet in dr hoofd maar dan is het na 5minuten gedaan Lachen

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 16:01

als het waait enzo is mijn verzorgpaard ook veel hyperder als dat het niet waait, ik heb precies hetzelfde als jou en ik weet ook niet wat ik er tegen moet doen echt iritant gewoon
ik blijf even kijken in dit topic Bloos

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-07 16:02

terorita schreef:
merk wel dat de paarden hier frisser zijn.
het is wel wat waaierig weer geweest.
dus veel bakkabouters worden dan gesignaleerd
goed ik denk dan ze staan nu op stal, en 2 weken terug nog op de wei..
dus willen ze nu zo nu en dan wel even uit hun panty gaan ja.
hebben de jongere dieren overigens meer last van dan de oudere paarden.
ik probeer de aandacht van het paard op mij te krijgen en niet op de enge dingen in de bak.
dus idd veel voltes wendingen overgangen.
hoe oud is het paard??

mijn verzorgpaard heeft dus precies hetzelfde en die is 20 jaar ongeveer Bloos dus niet bepaald jong meer:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 14:57

De meeste pony's doen bij ons redelijk normaal, maar er zit me er toch eentje bij.. Clown Normaal heel braaf, doet eigenlijk geen sikkepit verkeerd.. Maar nu het weer zo zit.. Hij staat iedere dag gewoon in de buitenbak te ravotten met 2 andere vriendjes, maar in de les is het zo'n klier! Hij wil alles op zijn manier doen, dan langzaam, dan snel. Bokken deed hij voorheen ook niet, nu trekt hij afentoe een sprintje met een bokje erbij Clown . Bij hem zeggen ze ook dat het door het weer komt, want zodra het weer minder koud wordt, wordt hij ook weer rustiger? Rolleyes

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:02

Er zit meer mineralen in het gras .Daar worden ze onstumiger van.Mijn paard kan ook niet rustig gelongeerd worden rukt zich altijd los wat ik ook doe zelfs met hoofdstel. Nomraal kan het heel rustig maar nu niet

Claaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 15:32

IK denk het wel

evaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 16:47

Die van ons zijn ook aardig druk geworden sinds de herfst. Maar bij ons is sinds vorige week de rust wedergekeerd. Ik denk dat ze de "Superstorm" voelden aankomen. Een paar dagen na de storm begonnen ze weer zichzelf te worden.
Kijk het gewoon een tijdje aan, wie weet ligt het bij jou ook aan het weer inderdaad.