Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Miss_Mustang schreef:Toen ik de foto's bekeek had ik het idee dat je je heel druk maakt over het aan de teugel lopen. Je kijkt namelijk op precies dezelfde manier naar beneden (het hoofd van het paard) als ik wanneer ik heel druk bezig ben met het aan de teugel rijden.
Klopt dat?
Leuk dat je al zulke goed tips hebt gehad. Ik hoop dat het gaat lukken, het lijkt mij best wel een lief en intelligent paard.

poes schreef:Ik denk dat jullie gewoon beetje een fout straatje achter de rug hebben: je hebt hem zelf beleerd, hier liep je al tegen dominantie aan, en met rijden is het nog nooit lekker gegaan, en dat al 3 jaar alles samen. Dat moet erg naar voor je zijn, ik kan me voorstellen dat je echt een goede band opbouwt
Mss zijn een paar weekjes uit elkaar geen slecht idee: paard naar goede betrouwbare trainer en jij zeer degelijk les bij iemand die sterk let op houding en inwerking van de hulpen. Ik denk dat het zoeken van een getalenteerde bijrijder voor 1x per week ook veel kan doen. Het is niet eenvoudig een groen paard op de goede manier door te rijden en ik vind het al knap dat je zet dat het fout gaat
en dat botst behoorlijk
onley schreef:Maar door hem tijdelijk uit handen te geven en dan samen met een goede trainer op te bouwen doorbreek je het patroon vaak wel.hier ben ik het ook helemaal met je eens
ik kan hem wel uit handen geven maar dat lost denk ik niet het probleem tussen mij en mijn paard op
(dominantie) dit komt van beide kanten hij laat zich niet bezeiken maar ik net zo min
poes schreef:vwnw kun je ook met contact. Dat gedoe aan de stapmolen lijkt mij echt gewoon zeiken. 1 keer een stap opzij ok, nog 2 keer goed kijken ook best, maar vanaf is het echt uit met spelen. Ga net op die plaats een moeilijke oefening doen, eis zijn aandacht en blijf rijden. Als hij er lelijk vandoorschiet => aanpakken; het is geen groentje meer die echt bang is. Voor mij klinkt het eigenlijk alsof jullie gehele relatie niet optimaal is, je paard vertrouwt je niet als leider en durft zich niet te geven. Ook hier moet aan gewerkt worden.
Uit handen geven lijkt mij wel een goed idee: hem even goed doortrainen zodat alle nare associaties uit zijn hoofd zijn en hij bovendien lichamelijk leert hoe hij goed moet lopen. Daarna kun jij, onder begeleiding er weer opgaan. Ik denk dat jullie nu gewoon te vast zitten om er zo uit te komen.
Vanop de foto ziet het er niet zo heel dralmatisch uit trouwens
.
Dus dan rest mij alleen nog te zeggen dat ik hoop dat hiermee je problemen zijn opgelost! En dat je vanaf nu weer plezier zal gaan hebben in het rijden
Succes ermee!