Wow, boos?
Lees eens terug, wat ik eerder al zei ik wilde hem niet, maar kreeg hem en ben hem gaan respecteren en heb zo een band gekregen, daarnaast spiegelt hij enorm en heb ik dus heel erg van hem geleerd vooral over mezelf. Ik snap niet wat dit met excusses op alles etc te maken heeft.
Of is diut ivm onze discussie over boomloos rijden dat we daar gewoon allebei een andere mening over hebben?
En als je mij zo vreselijk vind enzo, waarom reageer je dan in zoveel toipcs, je hoeft niet te reageren.
Nouja even op berichtje van aerdenhout, jij slaat de spijker.....
Maar nu, hoe moet ik eraan rijden, hem motiveren, heb je tips? Er zitten veel oudere foto's tussen, wel duidelijk is te zien dat we een andere band hebben gekregen, dat vooral ik meer aan mezelf ben gaan werken en ik hem ben gaan respecteren.
Het zou gewoon fijn zijn als hij iets meer eigen inzet zou tonen, altijd tijdens de barage bijvoorbeeld stopt hij na de laatste hindernis (onthouden van het rondje ervoor) maar dan moeten we nog over de finis, maar staat dan echt stokstijf stil. Nu weet ik dat en houdt ik hem zelf voorwaarts, nouja hoop dat jullie het begrijpen.
Het is nu iig wel al zo dat als ik hem roep hij komt. Goed de rest staat al 5 minuten bij me te knuffelen voor hij er eindelijk eens is, maar hij begint dus meer plezier te krijgen in het werk en met me meegaan. Als een ander hem haalt die hij niet mag zal hij deze persoon aanvallen en als die niet weggaat de wei uit slaan., zich losrukken en naar het verste landje springen etc. Maar krijg nu heel vaak het idee dat het hem allemaal geen.... kan schelen, dan ga ik me erg schuldig voelen en denk ik tja we moeten we wel samen plezier in hebben en nu blijft de vraag waarom is hij zoals hij is, is het iets wat zo hoort (hem) of iets wat op te lossen valt (voeding, manier van omgaan, etc)
edit net waar ik bang voor was met de oude foto's, maar intussen spring ik nog nauwelijks, alleen af en toe, ik ben meer bezig met dressuur, buitenrijden en werk ernaast. Natuurlijk vind hij dingen moeilijk, maar lichamelijk kan hij alles, in zijn hoofd gaat het wat langzamer (geeft niet zo is hij nu eenmaal) dat is ook niet het probleem, maar hij moet er ook plezier in hebben. Er zijn meer dingen die me al jaren opvallen maar dierenartsen zeggen gewoon dat het hoort, zo heeft hij altijd een wat ruige vacht, nooit lekker zacht enzo.