meer zin in werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: meer zin in werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:58

Ha ha...eigenlijk weet jij zelf al wat er met deze zeer uitgekookte fjord aan de hand is, want je geeft zijn karakter helemaal goed weer! Dit is er een die precies gaat tot daar waar het moet en niet verder. Dit soort paarden wordt dan ook behoorlijk oud omdat ze nooit in de stress raken, lekker doen waar ze zin in hebben en het allemaal wel goed vinden. Ik vind ze geweldig dit soort paarden! Maar...... als je nu een keer echt op je strepen gaat staan met hem en hem echt aan het werk gaat zetten dan zal hij het waarschijnlijk ook met alle liefde van de wereld willen doen voor je en het nog leuk vinden ook.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:03

Ik denk dat je me kwa lessen niet geheel begrijpt. Hij wordt niet gereden door de kinderen (ja die zitten er wel op) maar eigelijk ben ik degene die ze aanstuurt en ook het teken geef dat ze niet hoeven luisteren, een keer het schuilhok in wandelen is voor de meeste ruiters echt wel genoeg, daar kan ik niet tegenop brullen. Ik train hem zelf vooral aan de hand, en hij kan alles al redelijk, schouderbinnenwaarts in stap en draf, travers in stap, vind hij soms nog wel moeilijk. Achterwaarts, soort levade achtig stijgeren, waarom dan geen begin maken met de piaffe onder leiding van bastiaan de recht.
Wat ik nu met hem oefen tot de volgende clinic is volt achterwaarts en naar voren stappen en hem kort houden en weer achterwaarts. Ook langzaam naar voren stappen met achterhand er extra onder is een oefening.
Hier een fototje van tijdens het oefenen:
http://im1.shutterfly.com/procserv/47b7 ... Cat2jly5cY

nog een paar foto's:
Laatst bijgewerkt door lailapri op 09-11-07 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:13

Okee...ik had de foto's nog niet gezien en haak hierbij af.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:16

edit verwijdert
Laatst bijgewerkt door lailapri op 09-11-07 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:21

Aan de hand van je foto's gezien te hebben, denk ik dat je paardje helemaal niet zo'n probleem-paard is zoals je m beschrijft!
Hij toont vrolijk genoeg en is gewoon heel erg braaf!
Kijk eens eerlijk naar jezelf! Misschien ben jij wel degene die m de-motiveert! En waarschijnlijk ook nog eens overvraagt!
Succes ermee!
Ben helemaal klaar met deze discussie! Miss I Know It All !!!
No offense verder! Doe gewoon lekker je ding!
Gegroet!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:30

Ik zie op de foto's een pony die erg z'n best doet. Ik vind dat je hem met je manier van omschrijven tekort doet en ik hoop van harte dat je hem niet overvraagt. Want daar zou ook een gebrek aan enthousiasme vandaan kunnen komen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:31

Ben het hier mee eens, zo te zien doet dit paard genoeg goeds voor je, misschien moet je toch wat meer tevreden zijn.

En ook eens met joy76 hierboven.

Laat die piaffe e.d. toch achterwege, eerst weer plezier dan moeilijke dingen gaan vragen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:35

AMEN!! kijk nog maar eens heel goed naar de filmpjes en de foto's lailapri!!! Je bent deze fjord eigenlijk niet waard!
Goede god zat ik er even naast! Zal nu wel weer een tik op mijn vingers krijgen van de mods, maar dat is het me in dit geval meer dan waard! Je hebt een super fjord in je bezit en hebt niet eens in de gaten dat hij diep ongelukkig is!!!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 22:45

Wow, boos?
Lees eens terug, wat ik eerder al zei ik wilde hem niet, maar kreeg hem en ben hem gaan respecteren en heb zo een band gekregen, daarnaast spiegelt hij enorm en heb ik dus heel erg van hem geleerd vooral over mezelf. Ik snap niet wat dit met excusses op alles etc te maken heeft.
Of is diut ivm onze discussie over boomloos rijden dat we daar gewoon allebei een andere mening over hebben?
En als je mij zo vreselijk vind enzo, waarom reageer je dan in zoveel toipcs, je hoeft niet te reageren.

Nouja even op berichtje van aerdenhout, jij slaat de spijker.....
Maar nu, hoe moet ik eraan rijden, hem motiveren, heb je tips? Er zitten veel oudere foto's tussen, wel duidelijk is te zien dat we een andere band hebben gekregen, dat vooral ik meer aan mezelf ben gaan werken en ik hem ben gaan respecteren.
Het zou gewoon fijn zijn als hij iets meer eigen inzet zou tonen, altijd tijdens de barage bijvoorbeeld stopt hij na de laatste hindernis (onthouden van het rondje ervoor) maar dan moeten we nog over de finis, maar staat dan echt stokstijf stil. Nu weet ik dat en houdt ik hem zelf voorwaarts, nouja hoop dat jullie het begrijpen.

Het is nu iig wel al zo dat als ik hem roep hij komt. Goed de rest staat al 5 minuten bij me te knuffelen voor hij er eindelijk eens is, maar hij begint dus meer plezier te krijgen in het werk en met me meegaan. Als een ander hem haalt die hij niet mag zal hij deze persoon aanvallen en als die niet weggaat de wei uit slaan., zich losrukken en naar het verste landje springen etc. Maar krijg nu heel vaak het idee dat het hem allemaal geen.... kan schelen, dan ga ik me erg schuldig voelen en denk ik tja we moeten we wel samen plezier in hebben en nu blijft de vraag waarom is hij zoals hij is, is het iets wat zo hoort (hem) of iets wat op te lossen valt (voeding, manier van omgaan, etc)

edit net waar ik bang voor was met de oude foto's, maar intussen spring ik nog nauwelijks, alleen af en toe, ik ben meer bezig met dressuur, buitenrijden en werk ernaast. Natuurlijk vind hij dingen moeilijk, maar lichamelijk kan hij alles, in zijn hoofd gaat het wat langzamer (geeft niet zo is hij nu eenmaal) dat is ook niet het probleem, maar hij moet er ook plezier in hebben. Er zijn meer dingen die me al jaren opvallen maar dierenartsen zeggen gewoon dat het hoort, zo heeft hij altijd een wat ruige vacht, nooit lekker zacht enzo.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:50

Misschien moet je even alle antwoorden lezen die ik geef???
Na de foto's is mijn idee wel een tikkie veranderd over hoe je fjord in elkaar zit! Het probleem zit n.l niet in je pony...die jij eigenlijk niet wou...maar in jezelf!! Ik wou dat ik momenteel het geld had om hem van je te kopen want zo'n dier, met wat jij met hem doet, is goud geld waard!

0olOv3o0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 22:55

Ja ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk... op de foto's zie je dat hij alles voor je wil doen etc... je zegt dat je niet meer springt.. miss vind hij dat juist leuk..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 23:16

ja soms wel, maar dat heeft hij al tijden niet meer gehad. Voor we verhuisde en weer terug verhuisde, sprong hij nogwel eens uit zichzelf, zo ineens uit stilstand, ookal was het 1,20 ofzo. Toen ben ik minder gaan springen omdat hij lage hindernissen saai vind en ik hoge teveel risico.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:33

Je opent dit topic met de vraag hoe je je pony weer plezier in het werk kunt geven. Ik begin me langzamerhand af te vragen: hoeveel plezier heb jíj met je pony? Ik zou namelijk heel erg vrolijk worden van zo'n dier.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 23:47

Ik begin ook altijd heel vrolijk maar hoe meer de training verstrijkt hoe meer ik me afvraag of ik hem er nu echt wel een plezier mee doe, wat ik ook doe. En misschien ben ik hem idd niet waard, maar ik zou hem graag gelukkig zien en dat is hij opzich op keuringen (jammer genoeg geen papier dus de chte vallen al af) of als hij veulens mag opvoeden, ze mogen zelf bij hem drinken (al heeft hij dan geen uier) Soms vraag ik me ook wel eens af of hij niet liever een meisje had willen zijn. Als er een veulen wordt geboren springt hij alle draden over naar het kind om het gelijk op te vangen, maakt moeder geluidjes, etc. En de merrie mag er ook wel bij blijven, hij kan immers zelf geen melk geven maar verder is het veulen van hem, zeer beschermend etc. Dat is het enige (behalve eten en in een stal met dik stro liggen luieren) wat hij echt leuk vind.

Ik begin er idd al minder plezier in te krijgen, niet omdat het niet lukt, niet omdat hij niet wil, maar wordt altijd een beetje down van hem. Een bijrijder is geen optie, er zijn maar weinig mensen die hij niet de wei uit slaat na een paar keer werken. Maar misschien is dit wel zijn manier van tevreden heid hoor, het geeft mij ieder geval geen gelukkig gevoel. Net als een buitenrit, dan voel ik me de hele heenweg beetje down en de terugweg vrolijk, heen wil hij nog wel eens staken en terug heeft hij flink de pas erin (dan kan je ook best leuke dingen van hem vragen, maar is niet omdat hij het nou leuk vind maar omdat hij graag naar huis wil). Misschien moet ik me ook maar als een kind gaan gedragen???

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 23:53

Ik denk dat ik het antwoordt heb!
Hij gaat verhuizen naar mijn andere stal met de jonge paarden. Dan na een tijdje zie ik wel weer verder, nu nog even hopen op mooi weer. Zou best kunnen dat hij dat erg mist, was afgelopen winter voornamelijk zijn taak, maar die vrouw vond hem geweldig maar liep wel altijd te mopperen op hem (misschien heb ik het een beetje overgenomen), nou topic mag wat mij betreft op slot. Ga nu eerst dit proberen, mag hij lekekr even vakantie.

Soms zijn het van die dingen waar je net even de hulp van andere voor nodig hebt die je de ogen doen openen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:01

Good for you! OK dan!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 00:23

Hee, wat leuk dat je topic deze wending krijgt! Ik hoop dat je fjordje ontzettend veel lol gaat beleven met z'n speelkameraadjes.