Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
eerst zorgen dat hij in stap goed voor je binnenbeen is en dan pas in de draf gaan proberen....succes
garny95 schreef:minimouse als je wilt dat je paard de juiste buiging aanhoudt zal je naar mijn mening niet op het buitenzitbeenknobbel moeten gaan zitten om te wijken, of ben ik nu de draad kwijt ?

KarinvdM schreef:Begin ook niet door bij A af te wenden en dan naar de hoefslag te wijken. Begin op een paar meter van de hoefslag, je paard gaat dan makkelijker opzij richting hoefslag.

Urielle schreef:In het wijken moet je paard ook niet gebogen zijn, alleen een hele lichte stelling hebben, maar recht in het lijf blijven. In feite moet hij geheel parallel aan de hoefslag met een lichte stelling scharend voorwaarts/zijwaarts gaan.
Je gewicht zit aan de kant waar je naar toe wijkt omdat het paard zich wil verplaatsen naar waar jij je gewicht legt (is mij altijd uitgelegd iig).
Urielle schreef:Even kijken, want de gewichtshulp staat er niet bij, dus even paardenboek raadplegen... jij hebt gelijk, de binnenzitbeenknobbel. Hoewel ik de theorie erachter niet begrijp, want je drukt hem niet opzij met je zitbeenknobbel, het gaat alleen om gewichtsverplaatsing.

ikke20 schreef:zorg eerst dat ze goed op je beenhulp loopt. dus als je draf vraagt moet ze meteen reageren. dan ga je a-c lijn rijden met de juiste stelling. daarna geen je je been erbij en desnoods geef je elke keer als je je been aanlegt een klein tikje met de zweep net achter je kuit en vraag je haar zo om te gaan. op eze manier heb ik het mijn paard geleerd. eventueel kan je er ook iemand naast laten lopen die je paard een beetje omduwt en eventueel met een zweepje zodat het paard eigenlijk wegloopt voor het zweepje
MiniMouse schreef:paard heeft inderdaad lichte buiging maar naar mijn mening moet je toch je gewicht iets verplaatsen naar de kant waar je heem wil..