onervaren ruiter pony inrijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lie_ke

Re: onervaren ruiter pony inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-07 22:23

ik heb het haar uitgelegd maar ze ziet nu haar kans en is helemaal entoujast dat ze een pony krijgt..*zucht*
ikzelf vind het gevaarlijk, ze zegt wel van ja als ik er af val ga ik gewoon door en alles maar ik weet zeker dat als ze eens flink een klap krijgt dat ze daar wel anders over denkt.
hebben jullie misschien tips voor haar als ze (toch..) gaat rijden.
oja en de eigenaar maakt de pony zadelmak, het inrijden word ze bij geholpen maar voor het grootste deel zelf.

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 08:46

Een goede instructeur zoeken die vaker heeft geholpen met inrijden en er verstand van heeft. Die kan haar verder helpen. Geen goede combinatie maar als ze het echt gaat doen kan het alle kanten op.

De kans is er natuurlijk dat het goed uit kan pakken als het paardje mee werkt en zij ook goed luisterd. Maar het kan ook slecht uit pakken, ze kan lelijk vallen of het paardje wordt verpest.

Ik raad haar wel aan nog meer ervaring op te doen op andere paarden. Ik heb het idee dat ze alleen nog maar op brave (manege) paarden heeft gereden en niet weet wat inrijden in houd en of ze wel blijft zitten wanneer het paard haar uitprobeerd.

Want in het begin zijn ze meestal braaf maar zodra ze hun balans hebben gaan ze kijken hoe ver ze kunnen gaan en wat de ruiter kan hebben. Als ze met een bokje er al af ligt zal het paard het waarschijnlijk vaker proberen.

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:36

ik denk dat het wel duidelijk is, ik ga met alle bovenstaande reacties mee. Laat haar op zoek gaan naar een ervaren paard, ik weet zeker dat ze daar veel meer van leert!
En de enige tip die ik heb als ze het toch doet, zoek alsjeblieft een goede instructeur

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:39

Ik ben het eigenlijk niet met jullie eens.
Ik heb een x een meisje dat nog maar 1 jaar reed een pony in zien rijden en nee het was niet het makkelijkste paardje ( ze leerde hem haar contact leggen met mond stap draf galop figuren )
nu loopt dat paardje M1

udine5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 19:41

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het geen strak plan vind!
Maar euhh... 2 jaar rijden en dan nog niet kunnen licht rijden??? Verward

lie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 22:19

joehoee ik heb haar zo ver gekregen manegelessen te nemen omdat het paardje eerst nog zadelmak gemaakt moet worden en ze er dus tog al niet op kan rijden, ik hoop dat ze er wat van leert Lachen

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:26

udine5 schreef:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het geen strak plan vind!
Maar euhh... 2 jaar rijden en dan nog niet kunnen licht rijden??? Verward

Dat is inderdaad wel heel vaag. Verward Maar goed, toch mooi dat je haar nu op les hebt gekregen dan..